Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Grondlaag en Lak
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Italbravo
Hallo,

ik ben zéér dringend op zoek naar grondverf en lak om mijn bravo van '99 te spuiten.
Toen ik hem kocht had hij 2 kleuren en ik zou deze in 1 kleur willen hebben.
Hij is helemaal geschuurd en afgeplakt (klaar om te spuiten dus).
Ik ben dus enkel nog op zoek naar verf.
Wie weet waar ik (goedkoop) mooie verf kan vinden?

Alvast bedankt!!!
Snowboardfreak
Heej,

Ik zou met verf niet voor goedkoop gaan. Je kunt beter in 1x goede verf hebben en bijvoorbeeld maar 3 lagen te hoeven spuiten voordat alles goed gedekt is. Dan dat een goedkoop x merk haalt waarbij je 4x zoveel verf verbruikt en uiteindelijk duurder uit bent.

Zeker gezien het nu om de buitenkant van je auto gaat zou ik persoonlijk kiezen voor een goede kwaliteit en dat kan je bij speciaal bedrijven kopen die autolakken leveren. Weet je sowieso al welke kleur je hem wilt hebben? Ben je misschien 50 euro meer kwijt in totaal maar is het teminste wel een kwaliteit verf dat niet bij de eerste aanraking met de lak meteen een druppel vormt of later niet goed blijkt te hechten op je ondergrond.

Gr Robert
Italbravo
QUOTE (Snowboardfreak @ Mar 16 2010, 13:13) *
Heej,

Ik zou met verf niet voor goedkoop gaan. Je kunt beter in 1x goede verf hebben en bijvoorbeeld maar 3 lagen te hoeven spuiten voordat alles goed gedekt is. Dan dat een goedkoop x merk haalt waarbij je 4x zoveel verf verbruikt en uiteindelijk duurder uit bent.

Zeker gezien het nu om de buitenkant van je auto gaat zou ik persoonlijk kiezen voor een goede kwaliteit en dat kan je bij speciaal bedrijven kopen die autolakken leveren. Weet je sowieso al welke kleur je hem wilt hebben? Ben je misschien 50 euro meer kwijt in totaal maar is het teminste wel een kwaliteit verf dat niet bij de eerste aanraking met de lak meteen een druppel vormt of later niet goed blijkt te hechten op je ondergrond.

Gr Robert

hey thx,
ik denk dat ik hem volledig wit ga spuiten. Ik kan verf vastkrijgen van iemand hier in de buurt die een redelijk groot rally-bedrijf heeft, maar blijkbaar zou deze verf niet echt van schitterende kwaliteit zijn. Rally auto's moeten nl na elke rally terug gewoon wit gespoten worden.
Heeft hier iemand ervaring mee?

ps: met wat voor product kan ik mijn lakpistool weer proper krijgen? op de bus van de grondverf staat niets op. White spirit, aceton... niets werkt en ik denk dus dat ik een nieuw pistooltje moet gaan halen :-(
Brooklyn
Heb je verstand van zaken? Je komt nu over als iemand die met een bij de Gamma gekocht compressor set met spuitpistool zijn ongeschuurde/ niet strakke auto in een niet stofvrij hobby garage wil spuiten. Mijn advies: heb je er niet voor geleerd, laat het doen!

Groetjes Rick
BartR
Voor zover ik weet gebruik je thinner om lak op te lossen/onderdelen te reinigen van lakresten. Is in ieder geval een goed agressief goedje want ik kon er de lak in mijn motorruimte goed mee wegpoetsen smile.gif. Mijn spuiter gebruikt ook thinner om zijn spuitpistool te reinigen.

Maar ik zou zeker niet besparen op lak als je het zelf gaat doen. Heb je ook een spuitcabine met droogfunctie? Mijn Uno heeft een dag in de verwarmde cabine gestaan om uit te harden namelijk.
Danny
QUOTE (Brooklyn @ Mar 17 2010, 16:24) *
Heb je verstand van zaken? Je komt nu over als iemand die met een bij de Gamma gekocht compressor set met spuitpistool zijn ongeschuurde/ niet strakke auto in een niet stofvrij hobby garage wil spuiten. Mijn advies: heb je er niet voor geleerd, laat het doen!

Groetjes Rick

Rick waar heb je het over????
zo gaat het toch ook? KLIK
BravoUser
Hahaaa...

Zijn vriendin doet ook nog ff de voorgril met een sigaret in haar hand. -->Klik<--

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
Gwboes
Briljant filmpje worshippy.gif

Ook een geweldige spuittechniek, op enkele centimeters afstand 5cm brede zigzagpatronen maken. Kun je nog beter een pot verf erop gooien heb je minder kans op druipers lol.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.