Ik heb weer eens pech gehad met mijn auto. Vrijdag wilde ik vanuit het station naar huis rijden toen ik na 400m een verschrikkelijk piepend, knarsend en sjierpend geluid hoorde. Ik ben toen meteen langs de kant gaan staan en heb meteen naar huis gebeld.
Mijn moeder probeerde me te overtuigen dat ik eigenlijk moest proberen toch naar huis te rijden, want hij moest toch op de een of andere manier terug komen. Maar ik wist toen al dat het goed fout zat en liet mijn vader op het station aan komen om te kijken wat er mis was.
Toen ik de motor startte duurde het geen 10seconden voordat het geluid terugkwam. Mijn vader schrok behoorlijk en gebaarde meteen de motor af te zetten. We wilden de auto slepen met zijn auto, maar ik kon het sleepoog niet vinden. Ook niet in het reserve wiel waar het zich volgens het boekje zou moeten bevinden. Omdat mijn auto, vlak voordat ik hem kocht de distributieriem kapot heeft gehad, dacht ik dat het sleepoog wel bij de garage zou liggen. Gebeld, niemand eraan gekregen, nog eens gebeld via een andere telefoon en weer niemand eraan gehad. Toen maar met mijn vader mee gereden naar die garage, daar was niemand thuis.
Dus wij naar een andere garage gebeld. Die hebben de auto opgeladen en daar is hij nu ook nog.
Ik heb zelfs een leenauto gekregen, en dat is gratis omdat het service is
Vandaag hebben ze na mijn auto gekeken en de waterpomp was kapot, en de spanrol deed het niet goed. Dus mijn waterpomp, spanrol en distributieriem moeten vervangen worden. Dus ik heb behoorlijk geluk gehad dat ik er niet meer mee verder gereden heb, anders had ik nu mijn motor helemaal kapot gehad. Vooral omdat de riem al behoorlijk beschadigd was, vanwege spanrol.
Ik denk dat mijn garage toen, voordat ik hem kocht, wel de hele motor gemaakt heeft en de distributieriem vervangen heeft, maar de oorzaak niet gevonden heeft (de kapotte spanrol) en dat die dus al de hele tijd niet goed gefunctioneerd heeft.
Maar de problemen worden nu opgelost en ik reken erop dat ik zo'n 300-400euro moet gaan betalen. Wat me nog meevalt aangezien ik meer kosten gehad zou hebben als de riem het begeven zou hebben. En morgen mag ik waarschijnlijk mijn Bravo weer ophalen
Groetjes Monique