hoi mensen,
ik heb sinds een paar weken het probleem dat mijn ramen van de auto vanzelf open gaan.
het is me al drie keer gebeurt dat ik de auto op slot achter laat en een beetje later komt er me iemand verwittigen dat de ramen open staan.zou het om een kortsluiting kunnen gaan als ik hem op slot doe met de AB?
het is wel riskant als alles open en bloot staat om mee te nemen,nog niet te spreken over de regen die er zo in kan.
alvast bedankt voor de reacties
hey,
Om wat voor auto gaat het precies? En welke ramen.... want ik je hebt ook ramen die je met de hand moet draaien en die gaan niet door kortsluiting vanzelf naar beneden.
Ik zelf heb wel dat me achterramen heel zachtjes zakken, maar dat kan door die achterlijke bass komen die in me auto zit.
QUOTE (Mondo @ Mar 15 2010, 18:09)

hey,
Om wat voor auto gaat het precies? En welke ramen.... want ik je hebt ook ramen die je met de hand moet draaien en die gaan niet door kortsluiting vanzelf naar beneden.
Ik zelf heb wel dat me achterramen heel zachtjes zakken, maar dat kan door die achterlijke bass komen die in me auto zit.
het gaat over een bravo 16v bouwjaar 2009 met electrishe ramen vanvoor.en ze gaan niet een beetje maar helemaal open !
Brooklyn
Mar 15 2010, 18:33
Dan ga ik weer een domme opmerking maken: Rij naar de dealer!!!
Groetjes Rick
QUOTE (Brooklyn @ Mar 15 2010, 18:33)

Dan ga ik weer een domme opmerking maken: Rij naar de dealer!!!
Groetjes Rick
ok rick,toch bedankt !!
Ik denk een storing in je slotsensor. Kun je met je sleutel de ramen open en dicht maken door de sleutel in het deurslot links of rechtsom te draaien en vast te houden (na het op slot maken met de ab)? Bij mijn Marea kan dit wel namelijk.
Bij mijn Bravo kan ik de ramen open/sluiten door de met de AB de deuren te openen of te sluiten en dan deze knop lang in te drukken.
Waarschijnlijk heeft deze schakeling kuren bij jou?
Gwboes
Mar 16 2010, 08:09
Wat Yuri zegt is meestal de oorzaak.
Misschien per ongeluk de knop te lang ingehouden of te strak in de broekzak.
Bij een collega van me ging ook een keer alle ramen open toen hij met zijn dochter op schoot in de kamer zat, was ook de knop in de verdrukking gekomen waardoor de ramen open gingen.
Als je naar de dealer gaat zullen ze daar waarschijnlijk hetzelfde vertellen.
QUOTE (Gwboes @ Mar 16 2010, 08:09)

Wat Yuri zegt is meestal de oorzaak.
Misschien per ongeluk de knop te lang ingehouden of te strak in de broekzak.
Bij een collega van me ging ook een keer alle ramen open toen hij met zijn dochter op schoot in de kamer zat, was ook de knop in de verdrukking gekomen waardoor de ramen open gingen.
Als je naar de dealer gaat zullen ze daar waarschijnlijk hetzelfde vertellen.
O.k. jongens,ik ga vandaag naar de garage en ben benieuwd wat ze mij daar vertellen.
alvast bedankt voor de uitleg,ik wist niet eens dat je de ramen zo kon openen.
grts gerd
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.