Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fiat Bravo
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > WELKOM / WELCOME
donbravo
Hallo allemaal,

Ik heb wat problemen met mijn Fiat Bravo en miss kan iemand mij hier wel helpen met een wijze raad.

Ik heb een Fiat Bravo SX 1.4 1998 gekocht waarvan dus het rode lampje ging branden van het inspuitsysteem. Twee keer laten uitlezen bij dealer, maar geen storing gevonden. Vervolgens een diagnosestelling bleek dat nokkenas versleten was. Deze dus vervangen en ook maar gelijk distributieriem totaal a 950 euro. Dit zou volgens dealer de problemen moeten verhelpen nou niet dus. Vandaag opgehaald en nog steeds melding en hij houdt beetje in en stottert, maar hij loopt wel veel beter.

Nu gaven zij al aan dat er nog een storing zat in de potentiometer en/of gasklephuis end at deze waarschijnlijk niet goed functioneert misschien vervuild? of defect is. De reparatie zou blijkbaar duur zijn dus kon ik beter naar een sloop die onderdelen halen.

Ik zag al dat je je het gasklephuis zo kan demonteren en schoonmaken met remreiniger of wd40. Hebben jullie misschien nog een wijze raad met bovenstaande problemen alvorens ik van allerlei dingen laat nalopen en reparen?

Groet,

Donbravo
Moniquepeeters
Wat wel eens wil helpen en niet zo heel duur is: injector cleaner
Deze maakt je motor en injectors van binnenuit schoon.
Je kan het altijd eens proberen, het is namelijk niet schadelijk voor je auto thumbsup.gif
donbravo
QUOTE (Moniquepeeters @ Mar 9 2010, 01:11) *
Je kan het altijd eens proberen, het is namelijk niet schadelijk voor je auto thumbsup.gif

Had ik gelijk al gekocht en erin gegooid voordat ik wegreed bij de dealer na reparatie vanmorgen, maar mocht niet baten helaas wink.gif
Snowboardfreak
Heey,

Het is natuurlijk ook niet zo dat als je het erin gooit het meteen schoon is van binnen.
Als je zelf bij de dokter een kuurtje krijgt is het ook niet meteen over zodra je het eerste pilletje inneemt. (het duurt even)

Ga gewoon even een lekker stukje rijden met je bravo en maak je gasklep even schoon kan ook een probleem zijn wat zo verholpen is.

Gr Robert
donbravo
QUOTE (Snowboardfreak @ Mar 9 2010, 07:54) *
Heey,

Het is natuurlijk ook niet zo dat als je het erin gooit het meteen schoon is van binnen.
Als je zelf bij de dokter een kuurtje krijgt is het ook niet meteen over zodra je het eerste pilletje inneemt. (het duurt even)

Ga gewoon even een lekker stukje rijden met je bravo en maak je gasklep even schoon kan ook een probleem zijn wat zo verholpen is.

Gr Robert

Ja, daar heb je ook gelijk in was gisteravond al een een stukje gaan rijden. Echter vanochtend met de koude start moest ik gas helemaal indrukken om de auto gestart te krijgen. Als ik gewoon in vrij of met koppeling in de 1 start wilde die niet starten. Wat kan dit zijn dan? Gasklephuis toevallig?
donbravo
QUOTE (donbravo @ Mar 9 2010, 00:30) *
Hallo allemaal,

Ik heb wat problemen met mijn Fiat Bravo en miss kan iemand mij hier wel helpen met een wijze raad.

Ik heb een Fiat Bravo SX 1.4 1998 gekocht waarvan dus het rode lampje ging branden van het inspuitsysteem. Twee keer laten uitlezen bij dealer, maar geen storing gevonden. Vervolgens een diagnosestelling bleek dat nokkenas versleten was. Deze dus vervangen en ook maar gelijk distributieriem totaal a 950 euro. Dit zou volgens dealer de problemen moeten verhelpen nou niet dus. Vandaag opgehaald en nog steeds melding en hij houdt beetje in en stottert, maar hij loopt wel veel beter.

Nu gaven zij al aan dat er nog een storing zat in de potentiometer en/of gasklephuis end at deze waarschijnlijk niet goed functioneert misschien vervuild? of defect is. De reparatie zou blijkbaar duur zijn dus kon ik beter naar een sloop die onderdelen halen.

Valt me ook op dat temperatuur pas oploopt als die stationair loopt als ik op snelweg rijd haalt die amper 2 a 3 streepjes. Is dat dan de thermosensor?

Ik zag al dat je je het gasklephuis zo kan demonteren en schoonmaken met remreiniger of wd40. Hebben jullie misschien nog een wijze raad met bovenstaande problemen alvorens ik van allerlei dingen laat nalopen en reparen?

Groet,

Donbravo
Brd-Rec
QUOTE (Moniquepeeters @ Mar 9 2010, 02:11) *

KLOPT!
Zelfde ervaring.
Tijdens de strenge vorst stond mijn Brava 4 weken stil.
Bij starten liep hij rot, net alsof hij op 3 poten liep. Het injectielampje ging dan branden, maar bij gedoseerd laag toeren ging het uit.
Na een rondje rustig rijden in de stad verdween het euvel na 10 minuten, maar kwam bij een beetje vorst weer terug.
Oorzaak: VOCHT (condens) in brandstof systeem.
Mijn garage (Autoservice Jan Dekker) heeft een vloeistof toegevoegd, de injector cleaner in de tank.
Probleem is nu weg! cheer.gif
Moniquepeeters
QUOTE (Brd-Rec @ Mar 15 2010, 20:22) *
KLOPT!
Zelfde ervaring.
Tijdens de strenge vorst stond mijn Brava 4 weken stil.
Bij starten liep hij rot, net alsof hij op 3 poten liep. Het injectielampje ging dan branden, maar bij gedoseerd laag toeren ging het uit.
Na een rondje rustig rijden in de stad verdween het euvel na 10 minuten, maar kwam bij een beetje vorst weer terug.
Oorzaak: VOCHT (condens) in brandstof systeem.
Mijn garage (Autoservice Jan Dekker) heeft een vloeistof toegevoegd, de injector cleaner in de tank.
Probleem is nu weg! cheer.gif

Dat is wel fijn om te horen biggrin.gif Ik heb geen problemen meer gehad met de auto wat het injectie systeem betreft sinds ik dat erin gegooid heb. Ik moet wel toegeven dat ik sindsdien maar 180km gereden heb en ik nog niet veel van kan zeggen. Maar morgen krijg ik mijn auto weer terug en bij de volgende tankbeurt zal ik het wel merken. smile.gif
Ik vraag me alleen af of de problemen met de andere bravo, van Don, nu zijn verholpen.
Groetjes Monique
donbravo
Ik heb het gasklephuis zelf vervangen. hij loopt nu prima biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.