Hallo allemaal,
Ik heb wat problemen met mijn Fiat Bravo en miss kan iemand mij hier wel helpen met een wijze raad.
Ik heb een Fiat Bravo SX 1.4 1998 gekocht waarvan dus het rode lampje ging branden van het inspuitsysteem. Twee keer laten uitlezen bij dealer, maar geen storing gevonden. Vervolgens een diagnosestelling bleek dat nokkenas versleten was. Deze dus vervangen en ook maar gelijk distributieriem totaal a 950 euro. Dit zou volgens dealer de problemen moeten verhelpen nou niet dus. Vandaag opgehaald en nog steeds melding en hij houdt beetje in en stottert, maar hij loopt wel veel beter.
Nu gaven zij al aan dat er nog een storing zat in de potentiometer en/of gasklephuis end at deze waarschijnlijk niet goed functioneert misschien vervuild? of defect is. De reparatie zou blijkbaar duur zijn dus kon ik beter naar een sloop die onderdelen halen.
Ik zag al dat je je het gasklephuis zo kan demonteren en schoonmaken met remreiniger of wd40. Hebben jullie misschien nog een wijze raad met bovenstaande problemen alvorens ik van allerlei dingen laat nalopen en reparen?
Groet,
Donbravo