Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Na vervangen koppeling kan ik niet meer schakelen OPGELOST
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Martijn van Dijck
Hallo leden,
Ik heb net een fiat gekocht met een koppeling probleem. Marea 2.0 20v uit 1998. 182000 km.

De vorige eigenaar vertelde dat de kopelingsplaten niet lang gelden vervangen waren, voor de lager en drukgroep had hij "helaas" geen geld meer.
Nu maakte de koppeling veel herrie. En hij had geen zin in nog meer kosten dus kon de auto de deur uit.

Voor de koop, starte ik de auto, trapte de koppeling in en zette de auto in de eerste versnelling.
Alles werkte met wat raren geluiden. In eens schoot de auto vooruit. Ik had de koppeling nog gewoon ingedrukt en kon gelukkig snel remmen. (10 cm voor een muur)
Hiena werkte de koppeling helemaal niet meer.

Wel kon ik met de motor uit schakelen.

De auto toch gekocht. en een nieuwe koppelings setje gehaald.

Nu alles open gehaald. Wat blijkt. De Gehele koppeling is wel vervangen. ( De vorige eigenaar heeft dus gelogen) Alles was zo goed als nieuw. OOk de drukgroep.
Het lager is kapot gegaan door dat er geen bus geplaatst was die deze op zijn plek moet houden.

Toch maar alles vervangen met mijn nieuwe setje.
De missende bus op de sloop gehaald.

Alles weer gemonteerd maar nu kan ik helemaal niet meer schakelen.
Wat is er mis? is de bak kapot gegaan of was deze al gaar. Ben ik iets vergeten misschien?

Wie heeft raad voordat ik een ruilbak ga kopen.

groeten,

Martijn
thei
Als je een koppelingskabel hebt mag het koppelingspendaal een 2 cm boven het rempendaal uitsteken,wanneer je een hydraulisch systeem hebt kan het zijn dat je deze moet ontluchten of dat er een lek in één van de twee cilinders zit.

Verde kan het zijn dat de gaffel die het druklager bediend verbogen is,zou kunnen,de vorige eigenaar was niet nauwkeurig met zijn inbouw.
Martijn van Dijck
QUOTE (thei @ Mar 6 2010, 10:26) *
Als je een koppelingskabel hebt mag het koppelingspendaal een 2 cm boven het rempendaal uitsteken,wanneer je een hydraulisch systeem hebt kan het zijn dat je deze moet ontluchten of dat er een lek in één van de twee cilinders zit.

Verde kan het zijn dat de gaffel die het druklager bediend verbogen is,zou kunnen,de vorige eigenaar was niet nauwkeurig met zijn inbouw.

Opgelost! Gelukkig was de bak niet kapot.

De Stangen van de pook aangesloten en na wat proberen schakelde de bak weer.
Alles weer terug gebouwd en rijden maar.

Blijkbaar wilde de bak met de hand (direct op de bak zelf) niet schakelen waar door het leek dat er iets geblokkeerd was.

De koppeling is nu wel kompleet vervangen. (drukgroep en palten waren nog heel maar ja).

Door een afgebroken gelijder van het lager is deze eerder geplaatste druklager kapot gereden.
de bus was afgebroken en was ook niet terug gevonden in de bak. Beetje raar om het lager dan toch maar te monteren ondanks de speling.
Het kapotte deel van een sloper gehaald en nu dus correct gemonteerd.

PFFF een hele opluchting.

groeten,
Martijn
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.