Hoi Allemaal,
Tja, ik heb al een tijdje gesnuffeld tussen de problemen en ik denk dat ik zeker met regelmaat dit forum ga bezoeken, dus wordt het tijd dat ik me voorstel.
Ik ben Sandra, 37 jaar en woon in Ridderkerk. Ik krijg mijn salaris betaald door de overheid voor een 36 urige ( maar meestal meer) werkweek.
December, tweede kerstdag, kwam ik 's morgens uit het werk en heb ik, door een klein stukje glad wegdek, mijn auto met een snelheid van 80km/u, tegen een boom aan gezet. Helaas was het een dikke boom, dus dat poetste je er niet meer uit....
De brandweer heeft er binnen 2 uur tijd, een cabrio van gemaakt.
Dus toen ik uit het ziekenhuis kwam, ben ik eens gaan kijken naar een andere auto...( klein budget, want ik had er nog niet op gerekend dat ik een andere auto moest aanschaffen, dus echt gespaard had ik nog niet)
Uiteraard had deze ervaring er wel voor gezorgd dat ik wat eisen had. Ik kwam dus uit bij een Marea Weekend, diesel (1998), 250d km op de teller, dus kan nog zeker twee jaar mee.
Super blij dat ik was met deze auto....was, ja inderdaad.
Twee keer naar de fysio gereden en hij deed het niet meer, ANWB laten komen, zou aan de gloeibougies liggen. ( terwijl de garage waar ik hem gekocht had deze vervangen zou hebben)
Dus naar de garage, gloeibougies laten controleren, waren in orde.
( misschien verlichting of radio aan laten staan ?)
Twee dagen lukte het starten, toen was het weer over.... ( drie keer starten, accu leeg)
Auto gestart met startkabels en weer naar de garage, een andere, misschien dat hij nog andere ideeen had.
Dynamo gecontroleerd, ook in orde, en de accu compleet opgeladen.
Twee dagen reed tie toen weer en de derde dag.....niets meer.(drie keer starten, accu leeg)
Ook startkabels gaven deze keer geen uitkomst, dus maar weer de ANWB.
Die zei dat het toch echt de gloeibougies waren en dat de startmotor ook zo goed als overleden was.
Dus weer naar de garage, de startmotor laten vervangen, ondanks dat de monteur niet overtuigd was dat dit het probleem was.
Of ik nog een dag wilde wachten met ophalen, kon hij morgen zelf horen hoe hij startte.
De volgende morgen ging het starten weer niet van harte, hij dacht dat het lag aan de inspuiting.
Nu blijkt dat de compressie 14 is, terwijl dit 20 moet zijn.
En omdat nu 250d km ineens wel veel is voor een diesel ( ik dacht echt dat diesel toch 350d mee kon)moet er een ander motorblok in.
Geweldig, ik vind het nog steeds een mooie auto, maar hier ben ik toch niet zo blij mee.
Had ik het geld gehad, had ik een jongere Marea, met minder kilometers gekocht, maar nu moet ik het alsnog uitgeven.
Ik ga ervan uit, dat op het moment dat die andere motor erin zit, er nog maar weinig aan kan mankeren, dus dat ik dan weer even vooruit kan.
Dus dit is mijn ervaring met de fiat Marea. ( Btw, ik ben in mijn jonge jaren Panda rijder geweest, 7 jaar lang, nooit geen kosten aan gehad buiten het normale onderhoud)
Dus als er leden zijn die mij moed in willen praten, graag !
Negatieve verhalen; laat maar, die kan ik zelf inmiddels wel bedenken....!!!