Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Extra 12 aansluiting aansluiten
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Bravo '99 GT
Graag wil ik een extra 12 volt aansluiting maken in m'n dashboardkastje om mijn tomtom op te laden. thumbsup.gif
Vindt het altijd hinderlijk tijdens vakanties de hele tijd te rijden met een open asbak ( zit er steeds met m;n been tegen aan loser.gif ).

Nu is mijn vraag waar kan ik hem het beste op aansluiten, gewoon koppelen aan de bestaande 12volt aansluiting of kan ik beter ergens anders stroom weg halen.

M.v.g

Johan
EARTHQUAKE
QUOTE (Bravo '99 GT @ Feb 15 2010, 18:10) *
Graag wil ik een extra 12 volt aansluiting maken in m'n dashboardkastje om mijn tomtom op te laden. thumbsup.gif
Vindt het altijd hinderlijk tijdens vakanties de hele tijd te rijden met een open asbak ( zit er steeds met m;n been tegen aan loser.gif ).

Nu is mijn vraag waar kan ik hem het beste op aansluiten, gewoon koppelen aan de bestaande 12volt aansluiting of kan ik beter ergens anders stroom weg halen.

M.v.g

Johan

ik zelf zou hem direct vanaf de accu pakken
met een zekering er tussen
maar het kan ook vanaf je aansteker zelf af
maar weet niet of dat ploblemen opleverd

gr corne
Eddos
Wat je wel moet bedenken is dat als je hem van de accu pakt dat je zorgt dat hij je accu niet leeg trekt als de auto uit staat. Dus dat wil je met of een schakelaar of via het contact doen. Daar zit de sigarettenaansteker ook op geschakeld trouwens, mocht je die wel af gaan tappen..

Zelf zit ik hier ook over te denken; mijn idee is nog steeds om een extra kabel naar het zekeringkastje te trekken zodat ik mijn navigatie in de linkeronderhoek van mijn raam kan plakken.
Ruimte en het idee is er, nu de uitvoering nog smile.gif
BravoUser
Gewoon vanaf je Sigarettenaansteker aftappen..
Asbak losschroeven... is 3 schroeven geloof ik.
Dan kun je achter de druppel langs gemakkelijk het draadje in/naar je dashboardkastje geleiden/steken.

Kind kan de was doen...hooguit 10min. werk.

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

Succes iig
Danny
QUOTE (BravoUser @ Feb 15 2010, 17:43) *
Gewoon vanaf je Sigarettenaansteker aftappen..
Asbak losschroeven... is 3 schroeven geloof ik.
Dan kun je achter de druppel langs gemakkelijk het draadje in/naar je dashboardkastje geleiden/steken.

Kind kan de was doen...hooguit 10min. werk.

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

Succes iig

4 imbusschroefjes maar idd de makkelijkste manier
Bravo '99 GT
Oke, bedankt voor alle reacties. Ik ga het morgen veranderen, heb ik tijdens de reis naar oostenrijk er geen last meer van.

Bedankt thumbsup.gif
Eddos
Laat even weten hoe het afloopt, ben wel benieuwd hoe je het hebt gedaan.
Met foto's zou ook mooi zijn smile.gif
Bravo '99 GT
Heb besloten nog even te wachten met de extra 12 volt aansluiting. weet nog niet percies waar ik hem wil hebben. Maar ik ga het nog wel doen ( in de zomer )

Heb gister wel wat ander gedaan de gaatjes in dashboard dicht gemaakt, stoorde me er al aan zins we de auto hebben gekregen 2 jaar geleden.

Voor:

Tijdens:

Resultaat:

Ben zelf wel tevreden met het resultaat had op het forum gelezen dat een bedrijf hier ongeveer 160 euro voor vraagt, ik was voor nog geen 10 euro klaar thumbsup.gif
Je kunt nog wel een beetje zien dat er gaatjes hebben gezeten maar het is natuurlijk ook geen nieuwe auto meer
tribalgfx
Wow!
Dat heb je netjes gedaan zeg! thumbsup.gif

Misschien een leuke "howto" van te maken idea.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.