Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fiat Bravo 1.4 SX Tuning en onderhoud
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Patii
Hallo allemaal,

Zoals eerder vermeld ben ik eigenaar van een Fiat Bravo 1.4 SX en is het mijn eerste wagen, zoals jullie zelf denk ik we weten is je eerste wagen ook je belangerijkste en dat is het voor mij ook:D

Ik heb jammer genoeg geen verstand van auto's en wou bij deze vragen waar ik op moet letten met betrekking tot onderhoud en heeft iemand wellicht tips/adressjes met betrekking tot styling.. het is zo al een pracht van een wagen, maar wil graag wat meer body eraan toevoegen. Ik denk aan een nieuwe bodykitt en meer PK'tjes.

Dus als iemand mij kan helpen, graag zelfs:D

Grrr

Joey

(foto komt nog, K*T sneeuw maakt het een beetje onmogelijk:P)
Psycho
Joey,

De auto die je hebt is kwa motortuning eigenlijk alles onverstandig om te doen.
1.4 Motoren zijn erg kwetsbaar en vragen veel en nog het allerbelangrijkste, GOED ONDERHOUD.

Tamael kan je hier alles over vertellen en als je hier gaat zoeken kom je ook de meest gekke spookverhalen tegen over de 1.4.

Kwa bodystyling zul je toch een beetje beperkt worden omdat helaas voor onze bravos en bravas niet zo veel word gemaakt.
Dat mag natuurlijk de pret niet drukken want alles kan gemaakt worden he biggrin.gif

Veel plezier met je bella en het gaat vast goedkomen wink.gif

Grtz fred.
Danny
voor extra pktjes had je beter een bravo met een zwaardere motor kunnen kopen.
qua bodykits is er intussen al wat meer te krijgen maar idd niet te vergelijken met wat je voor jappen en duitsers kunt krijgen.
WORP3
Welkom op de forum en gefeliciteerd met je auto !

Even in het kort een 1.4 12V heeft last (bij slecht onderhoud) van slechte of geen smering van de cilinderkop wat tot gevolg heeft dat de nokkenas er aan gaat.
Het beste is om je huidige nokkenas eens te bekijken door je kleppendeksel te verwijderen, geen zin in te schroeven dan kan je ook eens met een zaklamp door je olie vuldop opening heen kijken, dan kijk je al direct op de as maar zie je helaas maar drie van de 12 kleppen. Het geeft in ieder geval een indicatie van de as. As moet grauw/donker grijs zijn, niet blinkend !

Tevens is de versnellingsbak bij deze motor wat gevoelig dus ga er niet mee raggen, tenminste als je er wat langer mee wilt rijden wink.gif

Tjeerd.
Rayman19876
1.6 heeft meer tuningspotentie wat dat betreft. Is nog een stuk betrouwbaarder ook. Het karakter van de 1.6 is ook even wat feller op het gas. Daar kan je met een paar aanpassingen nog een flink snel karretje van maken. Tenminste, Tamael was het gelukt om het mij moeilijk te maken, 1.6 tegen 2.0.

Voor de 1.4, gebruik de zoekfunctie op het forum maar dan vind je er genoeg over.

MVG Raymond
WORP3
Overigens de 1.4 12V is helemaal niet slecht hoor, er rijden er zat rond zonder problemen, dus we willen niet te veel negatief overkomen over deze motor. Zie het maar zo, als ze bij het forum komen hebben ze meestal problemen wink.gif
Ik heb er zelf ook een en ondanks dat ik wel last heb van de nukken rijd de auto heel lekker en zeer rustig, dus verder prima auto'tje thumbsup.gif

In iedergeval heel erg veel plezier met je nieuwe auto !

Tjeerd.
Eddos
De 1.4 is gewoon een motor waar je goed voor moet zorgen. Als je dat doet loopt hij best lekker. Ik heb er ook nooit problemen mee gehad hoor, tis gewoon geen strepentrekker. De 1.6 is wel sneller (nu sparen voor een HGT:P)
Rayman19876
@eddos, Ja maar met een hgt haal je die mooie gebruikscijfers niet meer hoor yummie.gif
Eddos
Kan nog zuiniger. En dat maakt mij niet zoveel uit, kijk maar hoeveel ik tank. En dan rij ik de laatste tijd al veel voor mijn doen (normaal 6000km / jaar). Dus dat kost je de kop niet, vind het gewoon leuk om bij te houden smile.gif
Rayman19876
ziet er wel grappig uit zo inderdaad. Zou ik misschien ook moeten doen, kijken waar ik op uit kom met me hgt.
Eddos
Joah, het enige wat je meer moeite kost is om even de kmstand te onthouden bij het tanken (of op de tankbon te schrijven) en dat even invoeren smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.