Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ingebroken in auto maar geen inbraakschade?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
RJS76
Dag forumleden,

Toen ik vandaag van mijn werk naar mijn auto liep, zag ik opeens dat op de bestuurdersstoel mijn ruitenkrabber lag. Ik had toen zoiets van huh confused.gif ? Ik deed mijn deur open en zag tot mijn schrik dat mijn USB stick verdwenen was. Ik deed vervolgens mijn dashboard kastje open en zag tot mijn grotere schrik dat mijn Tomtom ook verdwenen was! Ik ben toen rondom de auto gelopen, maar ik zag geen inbraakschade of iets dergelijks. Ik ben toen de garage uitgelopen (waar ze geen camera hebben helaas) en zag op de grond een papier liggen en dat was van mij.

Ik weet zeker dat ik mijn auto vanochtend op slot heb gedaan. Ik pakte vanochtend nl. mijn laptop van de achterbank en drukte per ongeluk op de knop om de auto te sluiten, maar omdat mijn deur nog open stond, gingen de lampen knipperen. Ik heb toen mijn deur dicht gedaan en nogmaals de auto gesloten en daarna nog aan de deur getrokken om te kijken of hij echt dicht was.

Het stomme is, dat dit al de tweede keer is dat dit mij gebeurd. Alleen de eerste keer dacht ik dat ik waarschijnlijk de deur vergeten was op slot te doen. Ook al leek me dat heel sterk, omdat ik altijd controleer of de deuren dicht zijn. Maar ik dacht, misschien ben ik het gewoon vergeten. Ze hebben toen ook mijn Tomtom gestolen en nu dus weer! En ja, het is natuurlijk stommer van mij dat ik waardevolle spullen in de auto achter laat, maar ik ben koppig wink.gif. Hoewel ik nu mijn lesje wel heb geleerd.

Iemand kan dus zomaar in mijn auto komen ook al is de auto op slot frown.gif !!

Ik heb mijn leasemaatschappij gebeld en zij zouden mij maandag terug bellen en ik heb ook de politie gebeld en ik moet een online aangifte doen. Denk niet dat ze er wat mee gaan doen, maar ja. De politie zei trouwens wel dat dit vaker voorkomt.

Hebben jullie hier ervaring mee wat ik het beste kan doen? Vind het wel heel erg vaag.

Groeten,

RJS76
Veendammer
Ik heb dit ook een keer gehad, toen ik terugkwam van vakantie, en ik had mijn deuren ook op slot gedaan confused.gif
Moniquepeeters
Je zou haast zeggen dat ze de frequentie van je autosleutel kunnen nadoen.
Psycho
er is speciaal gereedschap wat langs de ruit naar beneden kan om de deuren te openen...
de anwb heeft dit dus het boeven gilde ook...
maar het is ook niet slim om deze dingen in je auto te laten natuurlijk...
WORP3
Is het niet mogelijk om de auto extra af te sluiten met het sleutelslot zodat deze niet op te krijgen is met de afstandsbediening ? Dit ging met mijn oude astra namelijk wel, daarvoor had ik er ook vaak last van dat mijn deuren open stonden frown.gif
Daarna altijd afgesloten met het slot, nooit geen last meer van gehad wink.gif
RARARA
Had jij toevallig een rode wagen WORP3 ?

lol.gif wink.gif

Maar om op de "vraag" te reageren, tis idd een vreemd gebeuren confused.gif
Je zou idd haast denken aan een soort frequentie scanner, lijkt mij technisch best haalbaar en logisch.
Dat wat Fred zegt is idd een optie, maar ik weet niet of dat nog steeds mogelijk is met de moderne auto's van tegenwoordig ?
lsp
QUOTE (Psycho @ Feb 12 2010, 21:27) *
er is speciaal gereedschap wat langs de ruit naar beneden kan om de deuren te openen...
de anwb heeft dit dus het boeven gilde ook...
maar het is ook niet slim om deze dingen in je auto te laten natuurlijk...

Raamrubber eraf, hengel van een emmer, lichtjes verbuigen, bij het raam naar beneden schuiven en je voelt vanzelf wel een ding wat je omhoog kan wippen. Heb het zelf een keer moeten toepassing toen de auto afsloeg met de deuren dicht. De accupollen waren door het dichtdoen van de motorkap even bewogen waardoor er geen contact meer was. Deurvergrendeling ging er automatisch op. Maar het is echt kinderspel... Nooit, maar dan ook nooit, DAAROM kostbare spullen in de auto laten liggen!
Moniquepeeters
QUOTE (lsp @ Feb 13 2010, 09:48) *
Raamrubber eraf, hengel van een emmer, lichtjes verbuigen, bij het raam naar beneden schuiven en je voelt vanzelf wel een ding wat je omhoog kan wippen. Heb het zelf een keer moeten toepassing toen de auto afsloeg met de deuren dicht. De accupollen waren door het dichtdoen van de motorkap even bewogen waardoor er geen contact meer was. Deurvergrendeling ging er automatisch op. Maar het is echt kinderspel... Nooit, maar dan ook nooit, DAAROM kostbare spullen in de auto laten liggen!

Dat kan alleen als de auto daarna niet afgesloten was toen hij zag dat er spullen weg waren, als deze dat wel was, dan wordt het moeilijk dat te doen op jouw manier.
lsp
QUOTE (Moniquepeeters @ Feb 13 2010, 12:43) *
Dat kan alleen als de auto daarna niet afgesloten was toen hij zag dat er spullen weg waren, als deze dat wel was, dan wordt het moeilijk dat te doen op jouw manier.

Net zo simpel:

Deur openen, motorkap openen van binnenuit, deuren direct weer sluiten. Accupol even losmaken en weer er op doen. Voila, deuren weer op slot.
Moniquepeeters
QUOTE (lsp @ Feb 13 2010, 12:56) *
Net zo simpel:

Deur openen, motorkap openen van binnenuit, deuren direct weer sluiten. Accupol even losmaken en weer er op doen. Voila, deuren weer op slot.

Dat kan wel ja.
Ik ben blij dat ik geen centrale deurvergrendeling heb.
DaniR
ahh eindelijk een topic waar ik wat van weet puh2.gif

Zoals Psycho al zei, Je hebt scan apparatuur waarmee je de frequentie kan tracken. Dit hangt ook een beetje van de gevoeligheid af. Dit soort dingen is eigenlijk overgewaaid vanuit Amerika. Ik weet dat je dit soort scanapparatuur ook voor bluetooth en garagepoorten hebt.

Wat je kan als je het niet meer veilig vindt; is een ander alarm erop knallen, een duurder/ beter beveiligde....

Maar als het je overkomt is het extreem kut. Want zoals je zei: "geen sporen van inbraak" dus is het maar de vraag of de verzekering de schade dekt van je tomtom en usb stick...
mvg,
Moniquepeeters
Maar het heeft wel een voordeel:
Je auto is tenminste wel nog heel en dat is nog altijd beter dan dat ze je een paar ramen inslaan om bij je spullen te komen.
1.9JTD
Die blauwe sleutels hebben zo een uitstekend knopje voor de AB. En met 'uitstekend' bedoel ik niet dat die fantastisch goed is maar dat die uitsteekt ten opzichte van de rest van de sleutel. Ik heb mijn auto al heel vaak open terug gevonden. Totdat ik er achter kwam dat het uitstekende knopje de oorzaak was. Als je die blauwe sleutel in je zak steekt o.i.d., is dat knopje snel ingedrukt. Ookal ben je binnen en je auto staat buiten, gaat die alsnog open.
Nadat ik de batterij uit de sleutel heb gehaald, was het probleem over.
belhelmar
QUOTE (1.9JTD @ Feb 13 2010, 19:50) *
Die blauwe sleutels hebben zo een uitstekend knopje voor de AB. En met 'uitstekend' bedoel ik niet dat die fantastisch goed is maar dat die uitsteekt ten opzichte van de rest van de sleutel. Ik heb mijn auto al heel vaak open terug gevonden. Totdat ik er achter kwam dat het uitstekende knopje de oorzaak was. Als je die blauwe sleutel in je zak steekt o.i.d., is dat knopje snel ingedrukt. Ookal ben je binnen en je auto staat buiten, gaat die alsnog open.
Nadat ik de batterij uit de sleutel heb gehaald, was het probleem over.

Ja, zoals hier beschreven al regelmatig mee gemaakt. Als de sleutels in je broekzak zitten, even bukken, en ja de knopjes op de ab worden gelijk ingedrukt.
Wat ook een 'probleem" is, is de reikwijdte van de zender. De auto is vanaf grote afstand te openen, op 50 mtr reageerd hij nog perfect.
En natuurlijk niet te vergeten, de kids thuis. Althans die van mij, autogek als ie is, ziet hij mijn autosleutels liggen dan gaat ie er meteen mee spelen.
En dan is ie natuurlijk zo weer geopend.
Jammer is dat er geen "beveiliging" in zit. Bij mijn vorige auto, een opel ging de auto weer automatisch op slot als na opening dmv ab, de autodeur niet binnen een bepaald aantal seconden open gedaan werd.
WORP3
QUOTE (RARARA @ Feb 12 2010, 22:46) *
Had jij toevallig een rode wagen WORP3 ?

lol.gif wink.gif

Maar om op de "vraag" te reageren, tis idd een vreemd gebeuren confused.gif
Je zou idd haast denken aan een soort frequentie scanner, lijkt mij technisch best haalbaar en logisch.
Dat wat Fred zegt is idd een optie, maar ik weet niet of dat nog steeds mogelijk is met de moderne auto's van tegenwoordig ?

Hahaha, lol, ja zag er bijna zo uit biggrin.gif
Gelukkig had destijds die opel een extra slotstand wat de afstandsbediening blokkeerde wink.gif

Tjeerd.
Eddos
QUOTE (belhelmar @ Feb 13 2010, 20:26) *
Ja, zoals hier beschreven al regelmatig mee gemaakt. Als de sleutels in je broekzak zitten, even bukken, en ja de knopjes op de ab worden gelijk ingedrukt.
Wat ook een 'probleem" is, is de reikwijdte van de zender. De auto is vanaf grote afstand te openen, op 50 mtr reageerd hij nog perfect.
En natuurlijk niet te vergeten, de kids thuis. Althans die van mij, autogek als ie is, ziet hij mijn autosleutels liggen dan gaat ie er meteen mee spelen.
En dan is ie natuurlijk zo weer geopend.
Jammer is dat er geen "beveiliging" in zit. Bij mijn vorige auto, een opel ging de auto weer automatisch op slot als na opening dmv ab, de autodeur niet binnen een bepaald aantal seconden open gedaan werd.

Batterij van de ab even leegtrekken, gaat je reikwijdte vanzelf naar beneden smile.gif
RJS76
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vandaag de leasemaatschappij gesproken en zij zeiden dat ik langs de Care moet gaan om door hun te laten kijken hoe ze naar binnen zijn gekomen.

Ik heb ook al een beetje lopen googlen en ik lees ook hier en daar dat ze de frequentie kunnen tracken met apparatuur. Komt veel voor bij auto's van VAG wat ik las. Als dit zo is, dan is dat niet zo best.

Ik hoor het snel.

Groeten,

RJS76
Frontysco
Lees dit even:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6053099...n__.html?p=13,2

Je bent niet de enige!
Ruudje
http://www.autoblog.nl/archive/2010/02/17/...sleutel-namaken

Ik liep tegen dit artikel aan moest meteen aan je denken!

Zowel in Laren als in Blaricum zijn airbags, navigatiesystemen en andere voorwerpen uit auto’s gestolen, terwijl er geen sporen van inbraak zijn gevonden. Alle gedupeerden verklaarden dat de auto’s (van verschillende merken) op slot zaten. Grootschalige verzekeringsfraude of maakt men gebruik van een “nieuw” trucje? De dieven zouden mogelijk gebruik maken van een apparaatje dat de frequentie van de afstandsbediening herkent, waardoor men de auto’s met één druk op de knop open kunnen maken. De politie Gooi en Vechtstreek onderzoekt de inbraken, zo schrijft het AD. Volgens een woordvoerster is het technisch mogelijk dat de dieven een apparaatje hebben om de auto’s van afstand te openen.

PS: meer tips om je auto te openen staan hier.
Eddos
@Ruudje: Frontysco linkt naar (vrijwel) hetzelfde artikel.
Wel top van jullie beiden trouwens dat jullie het opgemerkt hebben. Hoop niet dat het een trend wordt, ik was net zo blij met mijn CV op AB..
Frontysco
Lijkt qua inhoud zelfde artikel alleen verschillende sites.
Ik ben idd ook super blij met me cv op ab (sterker nog, met sleutel kom ik de auto niet in:P)

Ben er niet echt bang voor. Als het gebeurd jammer maar dan is het iig bekend nu en kan de verzekering er ook moeilijker onderuit lijkt mij.
Ruudje
QUOTE (Eddos @ Feb 17 2010, 13:37) *
Wel top van jullie beiden trouwens dat jullie het opgemerkt hebben. Hoop niet dat het een trend wordt, ik was net zo blij met mijn CV op AB..

Ja klopt ik had het gezien. Het is meer om aan te geven hoe actueel het is atm.
Dit helpt vaak bij dit soort problemen.
1.9JTD
QUOTE (Eddos @ Feb 17 2010, 13:37) *

Och, in Groningen hoef je daar niet zo snel bang voor te zijn. Daar lopen ze altijd een beetje achter. loveit.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.