Help - Search - Members - Calendar
Full Version: startmotor draait op contact 1
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
VST
heren.

ik heb een fiat brava 1.6 16V koppakking was lek deze is vervangen.
wat bleek na veel starten distributie stond niet optijd. ik had zelf merktekens gemaakt maar dat blijkt bij zoown fiat niet te werken.
mijn startmotor was al slecht en weigerde welleens. je raad het al te veel gestart door die verkeerde distributie en startmotor begon te roken en deed niets meer. de zekering van de startmotor was tevens geknapt, ik meen 60A ofzo deze vervangen en de startmotor ook. distributie goed gezet met speciaal gereedschap en maar weer proberen thumbsup.gif .

ik draai op contact 1 en de motor begint te draaien emo.gif ik ben dus opzoek naar een relais die de stroom naar het startrelais schakelt als deze er uberhoupt inzet en wat kan het anders zijn. ik hoor dat contact sloten nog welleens afsterven bij die dingen.

wie heeft zoiets meegemaakt en kan mij verder helpen evt een elec schema posten ofzo dan ben ik ook gered.

alvast bedankt mvg luke
VST
ok ben er al acher.... contact slot defect.

iemand een id hoeduur een nieuw contactslot is?
en een slot van de sloop.. ik heb de rode sleutel nog met code kaart maar denk niet dat dit zal werken. cilinder zal ik niet over kunnen zetten of wel?
eventueel orginele contact slot met sleutel achter dash hangen met sleutel en nieuw contact slot monteren?

wie heeft de oplossing?
Danny
QUOTE (VST @ Jan 29 2010, 18:28) *
ok ben er al acher.... contact slot defect.

iemand een id hoeduur een nieuw contactslot is?
en een slot van de sloop.. ik heb de rode sleutel nog met code kaart maar denk niet dat dit zal werken. cilinder zal ik niet over kunnen zetten of wel?
eventueel orginele contact slot met sleutel achter dash hangen met sleutel en nieuw contact slot monteren?

wie heeft de oplossing?

ik heb een tijd terug een nieuw contactslot gekregen, moest er geloof ik rond de 150 voor betalen bij de fiatdealer.
1.9JTD
Klinkt meer als dat er iets is met het zogenaamde: 'contactblokje'. Heb ik ook gehad. Bij mij ging er iets niet meer uit, waardoor mijn accu steeds leeg liep. Dit is een soort draaiende schakelaar met 7 pinnen er aan. Afhankelijk van de stand, maakt die een combinatie tussen die 7 polen. (heb ik nog wel ergens op een kladblaadje geloof ik)
Dat contactblokje is wel van de sloop te halen. Er uit halen is zo gepiept. Er in zetten is wel even priegelwerk.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.