Help - Search - Members - Calendar
Full Version: vraagjes over ecu / code eenheid
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Bravo '99 GT
Ik zit met de volgende 2 vragen

Van mijn bravo mis ik de rode sleutel. duh.gif

- Ik loop nu al een tijdje te zoeken naar een oplossing. Wat ik tot nu toe gevonden heb is het volgende:

1.Schepers-autotechniek.com deze kunnen mij een nieuwe sleutel leveren ik moet er alleen voor naar de andere kant van het land en het kost me € 350 euro.

2.Een complete set sloten, sleutels, code kaart, code eenheid en ecu en lieftst ook een benzinedop loser.gif

Kan iemand mij vertellen of er nog andere opties zijn, en waar ik deze code eenheid en ecu in de auto kan vinden gaat om een 1.9 JTD van 99.

- Ook werkt mijn cv op afstand niet, ik kwam er achter dat uit mijn sleutels de printplaatjes missen. Wat de vorige eigennaar er mee gedaan heeft geen idee frusty.gif
Maar als ik andere sleutels, sloten, code eenheid moet ik dan ook een andere regeneenheid hebben voor de cv op afstand.

Johan
SNEEKY
is het een JTD 105PK?

dan heb ik contactslot, ECU, codebakje sleutels, alle sloten en tankdop voor je , de 2 blauwe met afstandsbediening

Maar normaal bij verlies van rode sleutel moet je alles vernieuwen.
Rode sleutel is je beveiliing tegen diefstal, zou simpel zijn als je die dan zomaar kan kopen...
DaniR
Kan je niet de blauwe sleutel kopiëren bij de Sleutelkoning?
Bravo '99 GT
Sneeky, klopt ik heb een 1.9 JTD 105 GT van '99. En ik zit er aan te denken om alles te vervangen.

Dit is het mailtje dat ik van schepers-autotechniek heb gekregen.

het gaat dus om een BRAVO 1910 JTD CF2 (105 CV-76 KW) "GT", geproduceerd in Italië in juni van 1999.
U krijgt een nieuwe orginele Moedersleutel. Er wordt dus geen ruil-ecu gemonteerd.

Hierna heeft u de set weer fabrieks-compleet.

Kosten: E350, op afspraak mogelijk hier in Nieuwegein, ivm files eventueel ook op zaterdag.

Met vriendelijke groet,
Johan Schepers

Die set die jij hebt liggen is deze compleet en weet je of je die zo kunt overzetten op een andere JTD

DanIR, sleutel bijmaken is niet aan de orde helaas ik heb 3 blauwe ( waarvan 1 een copy is ) sleutels. Gaat puur om de rode sleutel code kaart en code van de cv op afstand heb ik alleen de rode niet nopompom.gif

Mvg

Johan
Brooklyn
Nieuwe ECU, 2x blauw, 1x rood en montage? Lijkt mij een zeer nette prijs! Wat is de link naar hun website?

Groetjes Rick
DaniR
QUOTE (Brooklyn @ Jan 26 2010, 15:48) *
Nieuwe ECU, 2x blauw, 1x rood en montage? Lijkt mij een zeer nette prijs! Wat is de link naar hun website?

Groetjes Rick

http://www.schepers-autotechniek.com
bedrijfje bij mij om de hoek wink.gif
Brooklyn
Thnx, ik heb hem gelijk even bij mijn favorieten opgeslagen. Had hier nog nooit van gehoord...

Groetjes Rick
WORP3
Je kan ook op zoek gaan naar iemand die je ecu kan aanpassen waardoor je helemaal geen startonderbreker meer hebt, zoek maar eens op "fiat ecu immo off" in google !
Bravo '99 GT
Ja kan ook heb er wel na gekeken maar kost ook rond de € 300, dan doe het liever gelijk goed. Startonderbreker is nu nog geen probleem. Waar ik meer mee zit is dat zonder de rode sleutel de auto ook niet uitgelezen kan worden. Mijn airbag lampje brand ook dit wil ik ook verhopen hebben.
Waneer ik een complete set zo vinden zal dat waarschijnlijk even duur zijn. Denk dat ik maar naar schepers ga en dan later een nieuwe sleutel bestel voor de cv op afstand ( wil het graag orgineel houden ).

Heb internet al dagen afgezocht naar bedrijven als schepers-autotechniek maar heb nog geen ander kunnen vinden die wat dichter bij Leeuwarden is cry.gif
Dus als iemand nog een adres dichterbij weet ik houd me aanbevolen thumbsup.gif
SNEEKY
set die ik heb kan idd gewoon op een andere jtd overgezet worden wink.gif
SNEEKY
QUOTE (Bravo '99 GT @ Jan 26 2010, 14:18) *
Sneeky, klopt ik heb een 1.9 JTD 105 GT van '99. En ik zit er aan te denken om alles te vervangen.

Dit is het mailtje dat ik van schepers-autotechniek heb gekregen.

het gaat dus om een BRAVO 1910 JTD CF2 (105 CV-76 KW) "GT", geproduceerd in Italië in juni van 1999.
U krijgt een nieuwe orginele Moedersleutel. Er wordt dus geen ruil-ecu gemonteerd.

Hierna heeft u de set weer fabrieks-compleet.

Kosten: E350, op afspraak mogelijk hier in Nieuwegein, ivm files eventueel ook op zaterdag.

Met vriendelijke groet,
Johan Schepers

Die set die jij hebt liggen is deze compleet en weet je of je die zo kunt overzetten op een andere JTD

DanIR, sleutel bijmaken is niet aan de orde helaas ik heb 3 blauwe ( waarvan 1 een copy is ) sleutels. Gaat puur om de rode sleutel code kaart en code van de cv op afstand heb ik alleen de rode niet nopompom.gif

Mvg

Johan

Hoe ze dit gaan doen weet ik niet.

Zelfs ik als fiat dealer kan niet afzonderlijk een rode moedersleutel vragen...
Vaag

maar zoals gezegd, ik heb alles compleet indien intresse
Veendammer
QUOTE (Bravo '99 GT @ Jan 27 2010, 08:05) *
Waar ik meer mee zit is dat zonder de rode sleutel de auto ook niet uitgelezen kan worden. Mijn airbag lampje brand ook dit wil ik ook verhopen hebben.

Dat is nieuw voor mij? Ik kom net van de fiat garage waar ze mijn auto hebben uitgelezen, zonder de rode sleutel?
SNEEKY
QUOTE (Veendammer @ Jan 27 2010, 15:29) *
Dat is nieuw voor mij? Ik kom net van de fiat garage waar ze mijn auto hebben uitgelezen, zonder de rode sleutel?

ja, kan wel hoor, het enige wat niet kan zonder rode sleutel is andere sleutels programmeren
Bravo '99 GT
QUOTE (Brooklyn @ Jan 26 2010, 15:48) *

Groetjes Rick

Volgens mij vervangt hij niet alles, maar kan hij de code op één of andere manier achterhalen want hij zet er geen andere ( ruil ) ECU in. Kan het fout hebben loser.gif

Van dat uitlezen wist ik niet dat dat zonder rode sleutel kon, goed om te weten thumbsup.gif

m.v.g
Johan
Marea nero seta
Heb je wel het kaartje met het nummer van de rode sleutel, ondanks dat je deze sleutel niet (meer) bezit?
Dat nummer zal nodig zijn om een nieuwe rode sleutel te bestellen.

In dat geval vind ik 350 euro best veel geld. Mijn dealer had het kortgeleden over 100 euro voor een nieuwe rode sleutel.
Bravo '99 GT
Ik heb na mijn weten alle codekaartjes bij de auto alleen de rode sleutel heeft na mijn weten geen code kaart. Ik ben ook bij de dealer hier in leeuwarden geweest. deze vertelden mij dat ze in geen geval mij een nieuwe rode sleutel konden leveren bij deze ecu. Wel konden ze alle sloten vervangen de ecu en contactslot zodat is alles weer kompleet had kosten 1300 ex
WORP3
Die rode sleutel is inderdaad een must om te hebben maar als we eerlijk zijn hoe vaak heb je hem nu werkelijk nodig ?
Zijn er mensen op dit forum waarbij hun auto hem/haar heeft laten staan omdat de ecu de blauwe sleutel codes vergeten is ?!?!?!

Bij mijn Bravo heb ik ook geen rode sleutel en ook geen kaart, verwacht hier eigenlijk geen problemen mee hypocrite.gif
Bravo '99 GT
Ik eigenlijk ook niet heb de auto bijna 2.5 jaar en nog nooit problemen gehad. ook niet toen mijn accu stuk was. Maar ik hou er van mijn zaakjes goed voor elkaar. en als ik weet dat er aan de auto iets ontbreekt of niet goed is wil ik dit graag goed hebben
WORP3
op zich is het ook niet zo vreemd dat er niet zo gek veel gebeurd aangezien zowel de rode als alle blauwe sleutel codes opgeslagen zitten in een en dezelfde E2prom. de kans dat dan de ene code wel weg is en de andere niet lijkt me vrij klein wink.gif
Wat wel kan is als je met de rode sleutel blijft rondrijden en hierdoor elke keer een inleer procedure opstart en fout afsluit, dat leid uiteindelijk wel tot vreemd gedrag of zelfs tot een lockout frown.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.