De omstandigheden gister waren natuurlijk niet top, veel harde wind en sneeuwval. Echter, midden in Duitsland voor Frankfurt viel het relatief nog wel mee. Het was droog en de snelweg was goed gestrooid. Het enige wat er nog lag was af en toe een klontje sneeuw.
Op een gegeven moment reed ik een heuvel op in een stoet auto's om wat vrachtwagens in te halen. We reden ongeveer 80 a 90 km per uur. Het was vrij druk, vandaar dat er relatief langzaam werd gereden. Toen we boven op de heuvel waren en de vrachtwagens gepasseerd, wou ik naar rechts toe gaan voor een Audi achter mij, die lekker aan het drukken was.
Ik deed mijn richtingaanwijzer uit, om naar rechts te gaan en begon net met sturen, toen ik een enorme ruk in het stuur voelde (klontje sneeuw op de snelweg waarschijnlijk). Ik kon corrigeren, maar de kont zwiepte de andere kant op. Vervolgens daarop ook weer gecorrigeerd en dan komt de genadeklap.... De kont breekt weer uit, nu naar rechts en dat gaat met zo'n kracht dat je gelijk 360 graden draait. Doordat ik niet ontkoppelde sloeg de motor af en viel de stuurbekrachtiging uit waardoor ik helemaal kansloos was. De auto knalt achteruit, vol in de vangrail, op een brug, met druk langsrazend verkeer.
Ik hoop btw dat een ieder van jullie dit nooit hoeft mee te maken.
Maar goed, vriendin in tranen, auto van achter in de kreukels en half geparkeerd op de autobahn met veel verkeer. Gelukkig zijn we er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, want als een vrachtwagen zich in de zijkant boort, ben je nog niet jarig.
Enfin, we konden onze reis wel vervolgen. De achterbumper, achterlicht en een deel van het zijscherm ligt in de kreukels. Ik zal daar morgen foto's van uploaden, daar is het nu buiten te donker voor.
Mijn vraag is dan ook of iemand nog een goed adres in de omgeving Twente/Achterhoek (Enschede) kent, waar men redelijk goedkoop en betrouwbaar schade kan herstellen. Het is een ontzettend fijne auto, met net een nieuwe distributieriem, uitlaat, thermostaat en multiriem dat het zonde is om hem weg te doen.
Thanks all!
Ps. voor de ongeduldigen: de schade lijkt erg op deze: http://www.fiatbravoclub.nl/forum/index.php?showtopic=15111
*update Foto's van de schade: