Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fiat Bravo kust vangrail. (gemaakt! met pics!)
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
lsp
Na een top vakantie in Oostenrijk (lekker skiƫn) een vervelend incident op de autobahn terug.

De omstandigheden gister waren natuurlijk niet top, veel harde wind en sneeuwval. Echter, midden in Duitsland voor Frankfurt viel het relatief nog wel mee. Het was droog en de snelweg was goed gestrooid. Het enige wat er nog lag was af en toe een klontje sneeuw.
Op een gegeven moment reed ik een heuvel op in een stoet auto's om wat vrachtwagens in te halen. We reden ongeveer 80 a 90 km per uur. Het was vrij druk, vandaar dat er relatief langzaam werd gereden. Toen we boven op de heuvel waren en de vrachtwagens gepasseerd, wou ik naar rechts toe gaan voor een Audi achter mij, die lekker aan het drukken was.
Ik deed mijn richtingaanwijzer uit, om naar rechts te gaan en begon net met sturen, toen ik een enorme ruk in het stuur voelde (klontje sneeuw op de snelweg waarschijnlijk). Ik kon corrigeren, maar de kont zwiepte de andere kant op. Vervolgens daarop ook weer gecorrigeerd en dan komt de genadeklap.... De kont breekt weer uit, nu naar rechts en dat gaat met zo'n kracht dat je gelijk 360 graden draait. Doordat ik niet ontkoppelde sloeg de motor af en viel de stuurbekrachtiging uit waardoor ik helemaal kansloos was. De auto knalt achteruit, vol in de vangrail, op een brug, met druk langsrazend verkeer.
Ik hoop btw dat een ieder van jullie dit nooit hoeft mee te maken.
Maar goed, vriendin in tranen, auto van achter in de kreukels en half geparkeerd op de autobahn met veel verkeer. Gelukkig zijn we er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, want als een vrachtwagen zich in de zijkant boort, ben je nog niet jarig.
Enfin, we konden onze reis wel vervolgen. De achterbumper, achterlicht en een deel van het zijscherm ligt in de kreukels. Ik zal daar morgen foto's van uploaden, daar is het nu buiten te donker voor.
Mijn vraag is dan ook of iemand nog een goed adres in de omgeving Twente/Achterhoek (Enschede) kent, waar men redelijk goedkoop en betrouwbaar schade kan herstellen. Het is een ontzettend fijne auto, met net een nieuwe distributieriem, uitlaat, thermostaat en multiriem dat het zonde is om hem weg te doen.

Thanks all!

Ps. voor de ongeduldigen: de schade lijkt erg op deze: http://www.fiatbravoclub.nl/forum/index.php?showtopic=15111

*update Foto's van de schade:

Rayman19876
Stuur ff een pm naar Tamael, die kent iemand die dat goed, en goedkoop kan doen. Heeft mijn motorkap ook gedaan, al was dat niet zo schokkend, het resultaat mag er wezen.

MVG Raymond
richardz
Balen man..
hopen dat het allemaal snel weer hersteld kan worden en dat het niet teveel kost.

Belangrijkste is natuurlijk wel dat jullie er zonder persoonlijke verwondingen vanaf gekomen zijn.
Snowboardfreak
Tja daar staat mijn bolide dan..
Mijn schade koste mij toen 600 euro.. zo is de auto geheel hersteld..
Ik heb mijn auto toen naar CCC gebracht maar dat zit in Den Haag en dat waren hier de goedkoopste met een goede naam.

Greats Robert
lsp
Updatet met foto's. Ben benieuwd wat de meningen zijn!
Moniquepeeters
QUOTE (lsp @ Jan 11 2010, 15:20) *
Updatet met foto's. Ben benieuwd wat de meningen zijn!

Een geluk dat de lamp niet beschadigd is, maar je kan zien dat de auto een klap heeft gehad.
Je moet ook eens kijken of er niks anders scheef zit.
RARARA
Zal idd wel behoorlijk schrikken zijn geweest !! Gelukkig hebben jullie niks !

succes met het herstel wink.gif
Danny
QUOTE (Moniquepeeters @ Jan 11 2010, 21:07) *
Een geluk dat de lamp niet beschadigd is, maar je kan zien dat de auto een klap heeft gehad.
Je moet ook eens kijken of er niks anders scheef zit.

nog even een keertje goed kijken yummie.gif

nare plek om schade te hebben, succes met het herstel.
lsp
Ik ben langs de schadehersteller geweest. Inclusief materiaal en spuiten (ook portier) 580 euro! Top dus. Tevens heb ik aan de andere kant een deuk door een paaltje, welke ik gelijk mee laat nemen. Dat doet die voor een meerprijs van 130 euro. Valt al met al dus reuze mee shiny.gif
lsp
Even een update. Auto staat bij schadehersteller. Bedrag wordt in totaal 700 euro! Donderdag kan ik hem ophalen. Zet waarschijnlijk zelf nog even het achterlicht er in, die is namelijk nog onderweg per post!

thumbsup.gif thumbsup.gif
lsp
Net even bij de schadehersteller geweest om het achterlicht te bezorgen. Zag er goed uit. Schade was al compleet weggewerkt, maar er moet nog gespoten worden, plus dat het achterlicht en de achterbumper nog gemonteerd moeten worden.

thumbsup.gif

Kan niet wachten. hypocrite.gif
lsp
En daar is ze weer! Schade compleet weggewerkt, erg netjes gedaan, plus de paaltjesschade aan de andere kant ook gelijk meegenomen. 700 euro lichter, maar met materiaal, uitdeuken en spuiten van beide kanten eigenlijk geen geld!
Ja ze moet nog een goede poetsbeurt krijgen, maar die krijgt ze zodra het zout van de straten is!

kwijl.gif

forbidden
netjes hoor thumbsup.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.