Help - Search - Members - Calendar
Full Version: past 195/50/16 ?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
My Bravo-ride
hallo,

ik heb mij winterbanden gekocht in de maat 195/65/15...
maar toen ik thuis kwam met de banden,had ik het gevoel dat de band te dik gaat zijn en dus niet in de kas gaat passen..

weet iemand of die past?

grts fabio
Ruudje
Nee sorry! Dit is groter dan 205/55R16 die ik onder mijn Bravo Trofeo 1.2 16v heb gehad en dit had net gepast als ik er geen Abarth opzet stukken had op de achterbumper.
Maar deze zijn groter dus het gaat sowieso niet passen.

Dit past wel op de nieuwe Bravo 198 . Dus je kan het via het forum proberen te verkopen wink.gif Volgende keer even vragen he! wink.gif
My Bravo-ride
dju, en wat gaat dan wel passen?

195/60/15 of past het pas vanaf 195/55/15?

EN merci voor de info he thumbsup.gif
Ruudje
QUOTE (My Bravo-ride @ Jan 8 2010, 11:14) *
dju, en wat gaat dan wel passen?

195/60/15 of past het pas vanaf 195/55/15?

EN merci voor de info he thumbsup.gif

60 lijkt me ook al te groot (groter dan 215/45 17 en dat paste net)
55 en lager kan allemaal!

Geen probleem, ik heb zelf 1x met te grote banden gemonteerd gezeten en dat wens ik niemand toe.
Ik was toen ook nog bij zo'n aftanse flut garage dus toen stond ik daar mooi.

Succes met je winterslofjes!
reddevil
Heb onder de bravo 195/55/15 gehad.
Onder de marea 195/60/15..
Weet niet of dat ook nog uitmaakt?
BravoUser
Alles onder de 195-60-15 past.
Maar steek gewoon de dichtsbijzijnde orginele maat...wordt dan dus 195-50-15 is tevens nogeens goedkoper...!

Succes ermee iig.

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
My Bravo-ride
merci voor de raad mannen:) winterbanden zij n ondertussen al verkocht..

ja kweet het maar ik wilde een dikker profiel omdat de auto dan ook wat hoger staat en dit omdat ze bij ons voor de keuring ergens in een gat moeten rijden om de remmen te testen en ja hoe hoger de auto ligt des te kleiner is de kans dat de bumper de grond raakt he shiny.gif
brave 1.4 driver
195/50/R15 (zomerbanden maat) moet zowiezo passen anders hebben ze mij belazerd toen ik van het zomer m`n brava voor/achter 4 cm lager heb laten maken en rij nu ook met 195/50/R15 winterbanden voor/achter en het loopt niet aan in de wielkassen coool.gif

Greets Klaas
My Bravo-ride
voila, ik heb de naam van het topic veranderd maar de vraag blijft ongeveer hetzelfde..

ik zou graag willen weten of een profieldikte van 50 rond een 16inch velg past..

mvg fabio
Bobi
Je kan deze site even checken http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
Hier kun je heel simpel uitrekenen wat de omtrek van een bepaalde bandenmaat is tov je standaard bandenmaat.
Wel de instellingen op metric zetten, dat rekent wat makkelijker dan inches enzo biggrin.gif

Als je uitgaat van een standaard maat 195/55/15 dan krijg je een totale diameter van 59,55 cm
winterbanden in de maat 195/50/16 zullen een totale diameter geven van 60.14 cm
Maakt dus een verschil van 6 mm welke wat mij betreft te verwaarlozen is.
Hier in Finland gebruiken we trouwens altijd dunnere winterbanden, ik geloof dat 185 al redelijk breed is voor een winterband.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.