Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Winterbanden Bravo
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
Harnak
Rij de 120pk tjet sport fijne auto maar heb nog nooit een slechtere gehad op de sneeuw wie kan me vertellen welke velgen en winterbande ik moet hebben en of er dan wel een beetje normaal meegereden kan worden.
En nee geef niet te veel gas links of rechts afslaan met 5 km gaat al niet oja er ligt nu 17 inch onder en auto heeft 17000km gelopen
Ruudje
Met mijn 17" had ik geen problemen in de sneeuw hoor! Ging helemaal goed bij mij maar omdat ik toch ook naar 18" wil heb ik 16" wintervelgen gekocht.
Wat kan je nou monteren aan op je Fiat Bravo 198 2007 - en verder?

Omvang minimaal 15"
Omvang maximaal 18"
Advies omvang winterbanden: 16"

J-Waarde minimaal 6,5
J-Waarde maximaal 7,5
Advies J-Waarde 7

ET waarde minimaal 31 (misschien 29 maar lager echt niet)
ET waarde maximaal 38 (misschien 40 maar hoger echt niet)
Advies ET waarde rond de 35

Voorgeschreven banden: (hier kan je nog wat mee spelen)
15" - 195/65 15
16" - 205/55 16
17" - 225/45 17
18" - 225/40 18

Soort band is even uitzoeken ik heb zelf nu cheapass bandjes erom zitten omdat die er al op zaten en nog ruim 1 seizoen meeging. Ik hoef nog maar 3 maanden ongeveer dus nieuwe banden eind dit jaar.
Gewoon even kijken wat je wil en dan de reviews lezen zo kom je op de perfecte band voor jou. http://www.autobandenmarkt.nl is iig een mooie site om te beginnen.
forzanah
thumbsup.gif Heb gewoon 16 inch winterbanden onder mijn T-Jet 120pk, echt geen centje pijn. In Duitsland probleemloos allerlei besneeuwde hellingen opgereden. Dus het zit hem niet in je BRAVO maar je banden shiny.gif
Harnak
QUOTE (forzanah @ Jan 8 2010, 11:51) *
thumbsup.gif Heb gewoon 16 inch winterbanden onder mijn T-Jet 120pk, echt geen centje pijn. In Duitsland probleemloos allerlei besneeuwde hellingen opgereden. Dus het zit hem niet in je BRAVO maar je banden shiny.gif

heb je die op stalen velgenliggen.
welke maat en wat voor banden als ik mag vragen?
belhelmar
Ik ben in het bezit van Bravo T-jet 150pk, en voorzien van winterbanden.
Rijd voortreffelijk, geen enkel probleem.
Heb 205/55 R16 merk Pirelli op lichtmetaal.
Joro
Als je lichtmetalen velgen wil en geen excentrische bouten, dan is de keuze beperkt wegens steek 4x98.
Ik heb voor de winter Dezent L 6,5x16 velgen. Dat was de enige lichtmetalen met juiste steek die ik in mijn lokaal bandencentrum snel kon krijgen.
Alex9719
Ik heb 205/55r16 op stalen velgen (orgineel Fiat) met Vredestein Snowtrac3 onder m'n Bravo en dit rijdt fantastisch!
Laatst in de sneeuw een schuurtje onderaan de dijk leeggehaald en naar de stort gebracht... achteruit omhoog de dijk weer op (was expres met de neus naar beneden gegaan) en allemaal zonder een centje pijn...

In het afgelopen winterweer heb ik het spreekwoordelijke geslachtsdeel uit m'n broek gelachen.... Ik vind het (ook vanwege m'n buitenlandse tochten) de beste investering in deze auto!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.