Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bravo electronica
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
Moniquepeeters
Heey iedereen,
Vorige week woensdag was ik gaan winkelen in Maastricht met mijn beste vriendin en omdat ik nog altijd OV heb, had ik besloten met de auto tot aan het station te rijden en dan de trein te pakken. Naderhand kwamen we terug in Echt en wat me opviel was dat de ramen van mijn bravo zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant bevroren waren. Dit omdat mijn auto volgens mij toch wel erg vochtig is.
Dus had de buitenkant gekrabt en de binnenkant alleen een beetje gekrabt en natuurlijk de verwarming aan. En ik rij weg om mijn beste vriendin thuis te brengen, zij woont in België, maar niet meer 20km van het station af. Op een fijn stuk 80weg, ware er geen straatlampen of tegenliggers en ik denk 'ik zet mijn groot licht eens op!' frusty.gif en toen ik dat deed sprong het hele licht uit. Ik zet het groot licht af, en na een seconde was dat ook uit. Nu hadden we dus geen licht meer. Zo snel mogelijk gestopt, en toen brandde er wel nog iets, waarschijnlijk is dat het stadslicht, maar het was toch wel zwak. Maar omdat het savonds was en behoorlijk koud besloot ik toch verder te rijde, want er brandde toch iets van licht zodat anderen mij konden zien. De motor liep nog gewoon en binnen op mijn dashboard brandde nog gewoon alles wat brand als ik het licht aan heb, dus aan de accu lag het niet.
We zijn toen nog tot in België doorgereden totdat er toch wel wat mensen naar ons aan het seinen waren, toen hebben we de auto naast de kant gezet. Mijn beste vriendin belde haar ouders en die waren binnen 5 minuten bij ons. Toen zijn ze voor ons gaan rijden zodat ik de auto kon brengen naar de garage in hun dorp. En toen ik de alarmlichten wou aanzetten, had ik alleen rechts knipperlichten confused.gif
Donderdag kreeg ik te horen dat er brand was geweest in mijn zekeringkastje en dat hij nu met de kerst niet zo snel aan dat onderdeel kon komen, maar hij dat op maandag of dinsdag wel zou halen. Het zou nieuw zo'n 200euro kosten, maar hij zou proberen te kijken voor een goeie 2e hands. En vandaag kreeg ik dus te horen dat hij het zekeringkastje vervangen had, maar dat het nog niet werkte. Mijn verwarming, ruitewissers en lampen deden het nog niet, dus ze gingen nu met 4 man kijken waaraan het kon liggen.
Ik ben nu bang dat het een lang verhaal wordt met mijn bravo en waarschijnlijk ook redelijk prijzig cry.gif
DaniR
Vervelend verhaal frown.gif en dat tijdens deze tijd.

Alfa grepen zitten er voor voorlopig nog niet in dus wink.gif
Moniquepeeters
QUOTE (DaniR @ Dec 29 2009, 20:21) *
Vervelend verhaal frown.gif en dat tijdens deze tijd.

Alfa grepen zitten er voor voorlopig nog niet in dus wink.gif

Waarschijnlijk niet nee, eerst eens kijken dat hij weer legaal de weg op mag smile.gif.
Vandaar dat ik hem ook niet terug naar nederland hebt gereden naar de garage waar hij vandaan komt, want dan zou ik al een auto ambulance enzo moeten regelen aangezien de linkse knipperlichten niet werken.
Maar volgend jaar krijg ik weer meer studiefinanciering en als dit 'gat' in mn budget weg is, dan zal ik nog eens kijken voor mooie klinken. Maar tot die tijd wou mn vader de klinken wel ff afdichten met kitt, zodat er geen water in deur komt smile.gif
tamael^
QUOTE (Moniquepeeters @ Dec 29 2009, 20:26) *
Waarschijnlijk niet nee, eerst eens kijken dat hij weer legaal de weg op mag smile.gif.
Vandaar dat ik hem ook niet terug naar nederland hebt gereden naar de garage waar hij vandaan komt, want dan zou ik al een auto ambulance enzo moeten regelen aangezien de linkse knipperlichten niet werken.
Maar volgend jaar krijg ik weer meer studiefinanciering en als dit 'gat' in mn budget weg is, dan zal ik nog eens kijken voor mooie klinken. Maar tot die tijd wou mn vader de klinken wel ff afdichten met kitt, zodat er geen water in deur komt smile.gif

pookje vervangen. heb er nog wel eentje liggen. kost je niet de kop 2e hands.

tamael
Moniquepeeters
Even update:
Op 1 januari kon ik na een week weer mijn auto ophalen, ze hadden heel erg lang moeten zoeken en eerst meenden ze bij die garage dat er brand was geweest in het zekeringkastje en had hij een nieuwe besteld, maar daar bleek het niet aan te liggen. Toen hebben ze nog vanalles nagekeken en hebben ze een kabel vervangen (schijnbaar iets belangrijks) en toen deden mijn lampen het weer.
De rekening was 240euro, ik gok voornamelijk arbeidsloon. Ik was natuurlijk niet blij met deze rekening maar toen de lampen het weer deden was ik natuurlijk wel blij en een week zonder auto vond ik niet echt fijn.
Op maandag 4 januari stap ik smorgens in de auto om naar het station te rijden en ik draai mijn lichten aan en er gebeurde gewoon niks, niks op het dashboard en volgens mij buiten ook niet. De knipperlichten werkten wel, en omdat het licht was toch maar doorgereden.
's Avonds heb ik hem naar mijn eigen garage gebracht en hij wil kijken wat er mis mee is, hij draait aan het hendeltje en ineens hadden we licht. Hij heeft hem nog wat doorgemeten of er niks mis was en hij heeft niks kunnen vinden. Maar hij zei ook dat aan het zekeringskastje helemaal niks te zien was, want hij vroeg me al of die man dan toch het nieuwe kastje erin had gezet, en dat was niet zo:s Toen hebben mijn lichten het zowat 2 weken gedaan totdat 15 januari het weer niet werkte toen ik naar het station wou gaan. En op de terugweg pakte ik een bocht naar links en toen mijn knipperlicht uitsloeg, gingen mijn lampen aan (ik had de hendel toch op aan gedraaid omdat het achter wel brandde) en ook op het dashboard stond weer netjes dat mijn lampen aan waren.
Tot afgelopen vrijdag heeft hij het weer gedaan en toen had ik juist het omgekeerde van een week eerder, ik pak de laatste bocht om mijn straat op te rijden en toen het knipperlicht uitsprong, gingen de lampen juist uit, ofja het dashboard werd weer donker. Thuisgekomen had ik mijn vader om raad gevraagd en na een paar keer aan de pook draaien en duwen ging het ook binnen weer aan.

Ik denk dus dat wat die ene man ook eraan gedaan heeft, dat hij eigenlijk niet echt iets gemaakt heeft, maar dat de lampen het bij toeval deden nadat ie iets had vervangen. Hij heeft hem dus duidelijk niet goed doorgemeten anders had ie wel gemerkt dat het onderdeel dat hij verving niet kapot was. Het is dat ik toch sowieso niet meer bij die garage kom anders had ik het die man zeker eens goed verteld. Maarja als hij dan zegt 'dan maken we hem wel' en ik ben hem weer een week kwijt dat werkt natuurlijk ook niet.

Ik ga morgen naar mijn eigen garage bellen of hij even een nieuwe of 2ehands schakelaar kan bestellen, dat is waarschijnlijk binnen een dag gemaakt en dan hoef ik me ook geen zorgen meer te maken of het licht wel blijft werken smile.gif

@Tamael: sorry, ik las je reactie nu pas, maar je had inderdaad gelijk dat het de schakelaar was! Mijn vader vermoedde eigenlijk ook al zoiets, maar die man uit die garage uit belgië zei dat het daar niet aan lag en dat het een vorm van kortsluiting was. Dat leek ook wel aannemelijk en omdat die man verstand van auto's heeft, geloof je hem meteen, natuurlijk.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.