Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fiat Bravo vs. Ford Ka
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Schade
FcBravo
ai paar weken geleden kopstaart botsing gehad frown.gif

auto voor mij remde, ik remde en auto achter mij was te laat.

en toen was het boem frown.gif

Schade: eigelijk weinig
Schade auto achter mij: bumper naar de klote.

foto's volgens nog! puh2.gif
dekooi
En heb je nog foto's? Het is me al eerder opgevallen dat met name de achterbumper wel tegen een stootje kan. In Parijs was ik een keer iets te enthousiast achteruit tegen zo'n leuk stalen paaltje aan gereden. De klap was dusdanig hard dat iedereen in de straat geschrokken mijn kant op keek. Bij een nadere inspectie heb ik echt nog geen krasje kunnen ontdekken.
Seaman
Tijdje geleden heb ik een aanrijding op m'n achterkant gehad, een Nissan knalde er vol op, schade viel ook erg mee, had ook inderdaad het gevoel dat die achterkant van de Bravo's wel aardig wat kunnen hebben!
Eddos
Alleen rijd dekooi in het nieuwere model, en jij in het oude wink.gif
Met achterschade heb ik gelukkig nog geen ervaring, maar van voren willen ze wel in elkaar kan ik je vertellen puh2.gif
dekooi
QUOTE (Eddos @ Jan 6 2010, 18:52) *
Met achterschade heb ik gelukkig nog geen ervaring, maar van voren willen ze wel in elkaar kan ik je vertellen puh2.gif

Alle generaties hebben gewoon sterke billen :-)

Dat de voorkant wat minder sterk is heb ik helaas twee dagen terug in die sneeuwstorm ondervonden..... Geen plaatjeswaardige schade maar wel weer naar het schade bedrijf....
reddevil
Hey, Balen hoor!
Hoop voor je dat de schade mee valt.
Succes ermee.

QUOTE (dekooi @ Jan 8 2010, 11:56) *
Alle generaties hebben gewoon sterke billen :-)

Is niet altijd zo hoor.
Heb ook gezien dat het niet zo is, vraag maar aan psycho....
FcBravo
Zoals beloofd de foto's

]

Moniquepeeters
QUOTE (Eddos @ Jan 6 2010, 18:52) *

Dat is eigenlijk wel logisch, een auto heeft namelijk een kreukelzone om de bestuurder te beschermen, en die zit alleen aan de voorkant omdat daar nu eenmaal de meeste botsingen plaatsvinden.
De kracht die de botsing kwijt kan door het indrukken en in elkaar gaan van de auto, zorgt ervoor dat wij die kracht al niet meer tegen ons krijgen.
Dat zie je aan de ford KA, echt totaal op elkaar van voren en de Fiat Bravo heeft eigenlijk bijna niks.
Ruudje
Onderhuids heeft de Bravo een aardige tik gehad hoor daar zit echt wel wat herstel werk aan. Kijk maar bijv. naar het glaasje wat kapot is die Ka is er redelijk onder geschoven.

Wat betreft dat de achterkant altijd sterker is is zeker niet waar.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.