Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Koud heh?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Pumz
Mn Bravo'tje staat al 1,5 uur stationair te draaien en mn handrem zit nog steeds vast gevroren nopompom.gif Foutje cheerlie-ud.gif

Vanmiddag om 15:00 een sollicitatie gesprek. Hopen dat 'ie zo een keer los komt anders moet ik met de föhne (of hoe heet zo'n ding? smile2.gif ) aan de slag! frusty.gif
Iemand anders nog tips? (behalve dat ik 'm voortaan in de versnelling moet zetten ipv handrem clown.gif )
tamael^
QUOTE (Pumz @ Dec 15 2009, 08:40) *
Mn Bravo'tje staat al 1,5 uur stationair te draaien en mn handrem zit nog steeds vast gevroren nopompom.gif Foutje cheerlie-ud.gif

Vanmiddag om 15:00 een sollicitatie gesprek. Hopen dat 'ie zo een keer los komt anders moet ik met de föhne (of hoe heet zo'n ding? smile2.gif ) aan de slag! frusty.gif
Iemand anders nog tips? (behalve dat ik 'm voortaan in de versnelling moet zetten ipv handrem clown.gif )

Handremkabels met een fohn behandelen. de rubbers zijn kapot en er is water in de kabel gelopen. ook kan de buitenmantel gescheurd zijne nzo vocht in de kabel is gekomen. iig is dit een teken dat je of kabels meot gaan vervangen of eens onder de wagen weg moet halen en vol moet laten lopen met olie.

zet mijn wagnes altijd op de handrem. of het nu dooit of 10 graden vriest. nooit problemen hier mee. wel dat de voering aan de trommel kleeft maar dat is 1 tikje bij het optrekken.

tamael
Pumz
Hmmm... draai nog steeds stationair en inmiddels een fohn in mn velg vast geklemd. Even zien wat dat doet.

Bedankt voor de tips Tamael! Wat kost zoiets? Vervangen van die remleidingen? (kwa materiaal)

Edit: ah ik krijg weer gevoel terug op de handrem! Dus er zit vooruitgang in. Ik laat de fohn nog even hangen, 10 minuten op elke kant idea.gif
Voel me wel lullig bloos.gif emo.gif
tamael^
QUOTE (Pumz @ Dec 15 2009, 09:28) *
Hmmm... draai nog steeds stationair en inmiddels een fohn in mn velg vast geklemd. Even zien wat dat doet.

Bedankt voor de tips Tamael! Wat kost zoiets? Vervangen van die remleidingen? (kwa materiaal)

Edit: ah ik krijg weer gevoel terug op de handrem! Dus er zit vooruitgang in. Ik laat de fohn nog even hangen, 10 minuten op elke kant idea.gif
Voel me wel lullig bloos.gif emo.gif

kabels kosten iets van 25 euro per kant nieuw. zamen met remmen onderhoud ben je dan voor een jaar weer klaar.

veel mensen die zelf onderhoud doen vergeten onderhoud aan de remmen. contorleren ze netjes maar halen het niet los waardoor die ook kunnen verkleven.

tamael
Frontysco
sta die bak van je toevallig op grind of grindtegels? houd nog meer vocht vast namelijk wink.gif
Vroegah toen me vader nog een rijbewijs had hypocrite.gif hadtie een oude opel kadetje (ja in die goeje ouwe tiet)
Had daar ook last van, volgas voor en achteruit had geen zin. Niet meer parkeren op de grind tegels en hij had er geen last meer van tijdens de winter smile.gif

En zowieso ook vervangen natuurlijk wink.gif
Ebbie
Vanmorgen ook weer lekker fris (niet koud, want het is nog geen winter puh2.gif ). En normaal gesproken zet ik de Bravo ook nóóit op de handrem, behalve gisteravond frusty.gif. Wil ik vanmorgen wegrijden, lukt wel, maar ik hoef geen rem in te trappen. Dus ff een maat van mij gebeld die bij een garage werkt, mocht ik gelukkig mijn auto ff aldaar bij de verwarming parkeren. 5 minuten en ik kon eindelijk naar mijn werk. Ondertussen wel ff 1 km gereden met de handrem erop bonk.gif.

En... terwijl ik vanmorgen ook aan het krabben was, zag ik een andere maat van mij zijn BMW uit de garage rijden, zonder ook maar 1 seconde een ijskrabber gebruikt te hebben én zwaait hij mij vrolijk uit, lekker frustrerend frown.gif
Frontysco
nah ik kan niet jarloers op worden, krabben doen je in 2 min en ondertussen ben jij warm en je auto ook wink.gif en hij stapt in een ijskoude auto met koude stoelen van leer wink.gif
Ebbie
Die vlieger ging vanmorgen niet op.
Mocht het 2 minuten duren, is mijn auto nog niet warm. Ook kostte het moeite om mijn handen warm te houden. Tevens heeft hij stoelverwarming en is de temperatuur in die garage ver boven het nulpunt.

Dus... jaloers? ik wel...
Pumz
Anders ik wel! Zat vanmorgen weer te vernikkelen in een koude auto!

Overigens kon k na het krabben nu wel gelijk weg rijden!! widegrin.gif
Eddos
Kon je vandaag ook gelijk weg rijden?puh2.gif
Ik had 12 minuten vertraging met de trein, waar anderen hier 2 uur vertraging hadden puh2.gif
Frontysco
vandaag sneeuw ontdaan (ondertussen draaiende motor) instappen en met koude handjes wegrijden. Tis te doen wink.gif
Ebbie
@ work in Emmen:

Foto 1
Foto 2
Bravo '99 GT
Ik zit op dit moment vast bij m'n oma vlak bij drachten. Ze woont 200 meter van de openbareweg af tussen de weilanden. Toen ik haar gisteravond even opzocht was alles nog goed toen ik weer weg zou was het weer zo slecht dat ik niet meer weg kon. Bravo staat nu tot aan z'n koplampen in de sneeuw ( ongeveer 40 cm s ). :'
Helaas geen fotocamera was anders een mooi foto geweest. nopompom.gif
Brooklyn
Ik kon vanochtend gelukkig de BMW van mijn vriendin pakken, anders had ik met mijn eigen auto een hoop mensen een plezier gedaan als sneeuwschuiver. Wat een drama vanochtend!

Groetjes Rick
Bravo-niels
QUOTE (Frontysco @ Dec 17 2009, 13:23) *
vandaag sneeuw ontdaan (ondertussen draaiende motor) instappen en met koude handjes wegrijden. Tis te doen wink.gif

je moet je anders nog zo'n pvc buis richting cabine sturen idea.gif 315mm pas echt heel veel warme lucht door:P
Frontysco
ghehe zou je denken puh2.gif
Gwboes
Ik heb nog nooit zo veel plezier gehad met naar school rijden als vandaag, moest maar een klein stukje (klarendal-->presikhaaf) maar toch maar de auto genomen voor het avontuur ^^.gif .
DaniR
QUOTE (Gwboes @ Dec 17 2009, 16:57) *
Ik heb nog nooit zo veel plezier gehad met naar school rijden als vandaag, moest maar een klein stukje (klarendal-->presikhaaf) maar toch maar de auto genomen voor het avontuur ^^.gif .

haha ook al rally rijden? puh2.gif
Pumz
Ik ook, maar mn handrem zat vastgevroren! puh2.gif

Gelukkig niet aangetrokken en kon dus gewoon rijden. Maar tijdens rijden kon ik daar niet mee spelen. Desondanks nog wel even lekker gegleden! cheerlie-ud.gif thumbsup.gif
Frontysco
QUOTE (Pumz @ Dec 17 2009, 17:50) *
Ik ook, maar mn handrem zat vastgevroren! puh2.gif

Gelukkig niet aangetrokken en kon dus gewoon rijden. Maar tijdens rijden kon ik daar niet mee spelen. Desondanks nog wel even lekker gegleden! cheerlie-ud.gif thumbsup.gif

Ja blfijt zeker leuk, had vandaag vrij maar kon het toch niet laten om een stukje te rijden ^^ benzine meter is weer met de helft gezakt hypocrite.gif
Marea HLX
[quote name='Brooklyn_Brava' date='Dec 17 2009, 15:39' post='186273']
Ik kon vanochtend gelukkig de BMW van mijn vriendin pakken....

Dat is toch ook wel wat leuker met dit weer...Lekker met de achterwieltjes spelen. shiny.gif
Triforce
Wij doen het veel beter gewoon de heftruck pakken en sjeezen door de sneeuw puh2.gif een collega remde iets telaat en ramde vol met zn heftruck tegen een hek puh2.gif.
Rayman19876
Gelukkig had het vandaag weer volop gesneeuwd, dus kon ik lekker spelen op de terugweg cheer.gif . Houd het nog wel netjes natuurlijk hypocrite.gif .
En hier geen startproblemen te bekennen. Lekker de motor aan, met handschoenen aan even de ruiten schoon vegen, en gaan met die ''bravo''. wink.gif .

MVG Raymond
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.