Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Windows Mobile
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
Onky
Ik heb gisteren mijn "nieuwe" Fiat Bravo uit 2007 opgehaald. Erg blij natuurlijk!! Ik heb alleen een vraag over Windows Mobile USB aansluiting. Ik heb 2 USB aansluitingen (1 in console en 1 in dashboardkastje). Als ik hier vervolgens een USBstick in doe gebeurd er helemaal niks. Lampje op stick knippert niet en er veranderd niks op mijn display. Op dit forum lees ik alleen topics over Blue & Me, is dit hetzelfde als Windows Mobile? Ik weet namelijk niet of mijn auto Blue & Me heeft.
Of is het zo dat de aansluitingen er standaard in zitten maar niet werken?

Verder bevalt de auto helemaal top!!
mr-brava
misschien weet de dealer het?
DaniR
QUOTE (Onky @ Dec 13 2009, 13:02) *
Ik heb gisteren mijn "nieuwe" Fiat Bravo uit 2007 opgehaald. Erg blij natuurlijk!! Ik heb alleen een vraag over Windows Mobile USB aansluiting. Ik heb 2 USB aansluitingen (1 in console en 1 in dashboardkastje). Als ik hier vervolgens een USBstick in doe gebeurd er helemaal niks. Lampje op stick knippert niet en er veranderd niks op mijn display. Op dit forum lees ik alleen topics over Blue & Me, is dit hetzelfde als Windows Mobile? Ik weet namelijk niet of mijn auto Blue & Me heeft.

Hai,

ALs het goed is moet je blue en me hebben. Kdacht dat het standaard er op zat. Misschien heb je wat aan een handleiding:
http://www.fiat.nl/cgi-bin/pbrand.dll/FIAT...tOID=1074467131
Over je Windows Mobile usbstick. Is dat niet een doodnormale bluetooth verbinder? Kan zijn dat je de radio/boordcomputer eerst moet laten zoeken... geen plug en play dus...
of anders idd naar de dealer.
Onky
Thanks voor de replies!!
Heb de handleiding doorgelezen, maar als ik op de main knop druk gebeurd er verder niks. Als ik op de source knop druk krijg ik in mijn display No Disc te zien.
Nog suggesties???
Roel S
QUOTE (Onky @ Dec 13 2009, 13:46) *
Thanks voor de replies!!
Heb de handleiding doorgelezen, maar als ik op de main knop druk gebeurd er verder niks. Als ik op de source knop druk krijg ik in mijn display No Disc te zien.
Nog suggesties???

Je moet je USB stick in de USB poort naast de sigaretten aansteker stoppen. Die in het dashboard kastje is voor het uitlezen bij de dealer. Wat gebeurd er als je naar Media Player > Mappen gaat via je stuurbediening?
Onky
Misschien domme vraag, maar hoe kom je bij de Media Player? Ik heb alle knoppen geprobeerd maar ik kom nergens mee in een menu.
Sidharta
stick insteken en dan wachten... lukt dit niet, 'scr'
richardz
Blue & me (heb ik zelf geen ervaring mee) maar is Het Fiat navigatie en multimedia systeem (correct me if i am wrong)

Windows mobile is een besturingssysteem wat op Telefoons en Pda's gebruikt kan worden.

Dus in die zin heeft het niets met elkaar te maken.
Onky
QUOTE (Onky @ Dec 13 2009, 13:02) *

Inmiddels de fiat dealer gesproken en binnenkort maar even langs gaan. Hij zei dat het waarschijnlijk is vast gelopen en daardoor nergens meer op reageerd (Het blijft Windows natuurlijk zei hij smile.gif en dat het een kwestie van resetten is.
Ruudje
Die poort in het dashboard kastje is een niet voor je audio stick.
Je hebt maar 1 poort en die zit naast je sigarettenaansteker. Bij mij zit er een afdekkap in het dashboardkastje.

Dat Windows altijd crashed is zo triest. Ten eerste draait er op de Bravo Windows CE stuk stabieler. Als je de auto uit en aan zet herstart het systeem dus dat moet het probleem ook niet zijn.

Je moet gewoon de goede poort gebruiken!

Daarbij probeer jij maar is een OS te maken wat voor miljarden mensen werkt en redelijk hufterproof is. Ik ben IT'er en heb zelden problemen met mijn Windows PC.
Dat er meer virussen zijn voor Windows tegen over Linux of Mac. Wat is interesanter een virus voor miljarden of voor miljoenen. Iets wat veel gebruikt word is gewoon interesanter om te bombarderen.
Voorlopig gebruikt iedereen gewoon Windows dus zo slecht is het nou ook weer niet...
Onky
Nou ben inmiddels bij de dealer langs geweest en het blijkt dat de Blue&Me unit kapot is. Moet binnenkort weer terug om het te laten vervangen.

@FCS: Ik vond het gewoon komisch dat de Fiat monteur over de crashes van Windows begon. Dus neem het niet persoonlijk op! Gelukkig zijn er verschillende besturingssystemen en is Windows de grootste. Moet er niet aan denken dat mijn Mac al bij het aansluiten van internet al vol staat met virussen wink.gif
Bedankt voor je reply iig!!
Gocool
Een paar nuttige tips:

- Zorg dat je USB stick geformatteerd is naar FAT.
- Ga niet boven de 30GB (dit is mogelijk met mobile harddisks).
- Maak mapjes aan op je USB stick. Werken vanuit de grote grabbel ton vinden de meeste systemen niet fijn.
- Je kunt de dealer vragen het stickje in een andere bravo met blue & me te proberen

Net als FCS geloof ik ook niet zo in het crashen van de windows. Het komt voor, maar er wordt gewoon iets teveel aan toebedeeld, maar ja, details. Succes
Onky
Thnks voor de tips allemaal!
Ferry
QUOTE (Gocool @ Dec 16 2009, 08:24) *
Een paar nuttige tips:

- Maak mapjes aan op je USB stick. Werken vanuit de grote grabbel ton vinden de meeste systemen niet fijn.
- Je kunt de dealer vragen het stickje in een andere bravo met blue & me te proberen

Net als FCS geloof ik ook niet zo in het crashen van de windows. Het komt voor, maar er wordt gewoon iets teveel aan toebedeeld, maar ja, details. Succes

Het FAT/NTFS verhaal boeit niet echt voor dit gebruik, NTFS blijft sowieso beter als FAT wink.gif

Zorg er wél voor dat je geen USB-stick hebt waarbij een zgn. secure Dir hebt, deze werken met een soort van mounting-systeem en dit wordt niét door de meeste systemen herkend. En vwb. windows crashen ... er staan hier 2 PC's 24/7 aan, intensief gebruikt, en geen van beiden is in de afgelopen 3/4 jaar ooit gecrashed wink.gif Windows CE is wat dat betreft behoorlijk stabiel, anders zou het ook niet voor zoveel telefoons gebruikt worden.
DaniR
QUOTE (Ferry @ Dec 16 2009, 17:31) *
Het FAT/NTFS verhaal boeit niet echt voor dit gebruik, NTFS blijft sowieso beter als FAT wink.gif

Zorg er wél voor dat je geen USB-stick hebt waarbij een zgn. secure Dir hebt, deze werken met een soort van mounting-systeem en dit wordt niét door de meeste systemen herkend. En vwb. windows crashen ... er staan hier 2 PC's 24/7 aan, intensief gebruikt, en geen van beiden is in de afgelopen 3/4 jaar ooit gecrashed wink.gif Windows CE is wat dat betreft behoorlijk stabiel, anders zou het ook niet voor zoveel telefoons gebruikt worden.

Een windows crash gebeurt over het algemeen door de gebruiker zelf. bv Een verkeerd bestandje weggooid of de bootmng gecomprimeerd. wink.gif
Gocool
Misschien is NTFS beter, maar in een manual die ik van Blue&me van internet had gedownload werd FAT geadviseerd.
FAT heeft ook geen last van beveiliging enz, en werkt dus vrijwel altijd.
Eddos
Op USB-sticks gebruik ik voor zover mogelijk ook gewoon FAT(32).
Moniquepeeters
Als je er geen bestanden groter dan 3 of 4 gig op gaat zetten dan kan je beter FAT32 gebruiken. Dit is bijvoorbeeld op telefoons of USB stickjes. Maar als je er grotere dinge op wil zetten dan moet je hem toch als NTFS anders krijg je foutmeldingen, maar dit is alleen als 1 bestand op zich meer dan 3 of 4 gig is.
En FAT32 is volgens mij sneller geformatteerd biggrin.gif
FcBravo
zover ik het weet kan je geen usb stick ntfs formateren

alleen fat32

windows mobile is het systeem waarop het blue and me systeem werkt
Dutchy123
QUOTE (Gocool @ Dec 16 2009, 08:24) *
Een paar nuttige tips:

Ik heb ongeveer 12GB aan mp3's op een stick staan
Alles staat netjes in mapjes
Hij speelt alles netjes random af
Als ik nu een map wil selecteren,dan krijg ik de melding''geen media''
Heb ik al eerder gehad
Toen heb ik de boel gereset(-pool los 10 sec)
Dan gaat hij weer opnieuw de mediabibliotheek opbouwen en werkt het wel
Als ik weer een mapje of mp3's toevoeg of weghaal,krijg ik weer het zelfde

Ik denk dat het systeem toch wel wat moeite heeft met de grote gevulde ruimte op de 16GB stick
Gocool
Dat probleem heb ik ook gehad. Ik liet mijn usb apparaat standaard aangesloten zitten. Het bleek trouwens ook dat de USB poort actief blijft nadat je de auto hebt uitgezet, dus in mijn geval bleef mijn hardeschijf draaien. Tijdens het opstarten gaf de disk kuren. Niet de laatste gespeelde nummers terug kunnen vinden etc. Voor de grap wat testjes uitgevoerd.
- Stel de mediaspeler op automatisch starten in
- Stop de USB stick in de usb
- Maak contact met de auto
- Schakel hem dan na 3 seconden meteen weer uit
- Vervolgens maak je wederom contact.
Omdat je mediabibliotheek niet door heeft kunnen laden krijg je nu zo'n beetje alle bekende bugs in het systeem voor de mediaspeler. Niet af willen spelen, geen media gevonden, telkens dezelfde nummers afspelen, of slechts 1 nummer afspelen en daarna stoppen. Het niet kunnen laden lijkt dus funest voor het systeem. Meestal kan ik het herstellen door alles uit te schakelen, usb los te koppelen, contact te maken en dan een seconde of 20 te wachten. Als het systeem compleet gestart is en je stopt vervolgens de USB erin, kan het systeem zich meestal op wonderbaarlijke wijze herstellen.

Tegenwoordig stop ik dus na 20 seconden na het starten van mijn auto pas de usb erin. Heb geen last meer van deze bugs en hoef ook mijn mediabibliotheek niet meer opnieuw op te bouwen (tenzij er een nieuwe collectie bijkomt)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.