Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Eco Drive
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
jbr
Hoi,

Wie heeft er ervaring met het gebruik van Eco Drive op zijn of haar Fiat Bravo?

Ik gebruik het nu een paar weken maar ik kom niet veel verder en zou graag de ervaringen van andere Bravo rijders hier over willen weten.
De eerste weken ging het allemaal goed maar sinds 1 december krijg ik geen gegevens meer uit mijn stickje.
Wel het aantal ritten maar niet de kolommen met je eco score erin.
Ook zou ik willen weten wat jullie scores zijn en of ik het een beetje goed doe.
ik heb zelf nu een score van 69 maar dat kan volgens mij veel beter.

Laat eens wat weten.

Jan b Fiat Bravo 1.9 jtd.2007
yuri
ik had dat eerst ook (dacht ik)
Hij was dan alleen heel langzaam gegevens aan het inladen. Laat de applicatie eens een tijdje aanstaan, kijken wat hij dan doet!
belhelmar
Hallo,

Ik zit met mijn score op 67.
Ook niet ideaal, maar het zijn voornamelijk korte ritten.

1.4 T-jet 150pk
jbr
ik doe mijn stick er na elke rit in maar er gebeurt niets.
De eerste 2 weken had ik na een paar minuten al respons en gaf hij keurig welke score ik had gehaald.
Maar sinds 6/12 leest hij wel uit maar er verschijnt niets.
Gekke is wel dat hij wel laat zien hoeveel ritten ik heb gedaan maar de eco score is 0.
Ik zie ook in het scherm dat hij uitleest (groen vlakje met de datum erin en een ronddraaiend pijltje).
Begrijp dus niet dat ik geen waardes krijg.

Gr Jan
Roel S
Jan,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik ga er een beetje van uit dat dit probleem ligt aan de kant van Fiat. Als ik de erorr.log bekijk van het programma dan zie ik dit voorbij komen:

[ERROR]|com.fiat.ecoDrive.commands.UpdateEcoIndexCommand|Error occured while updating journey ecoIndex: faultCode:Server.Error.Request faultString:'HTTP request error' faultDetail:'Error: [IOErrorEvent type="ioError" bubbles=false cancelable=false eventPhase=2 text="Error #2032" errorID=2032]. URL: http://ws.fiatecodrive.com/ecosvcs_V1_3/ec....svc/basic'.

Hij probeert dus gegevens op te vragen bij Fiat en dat loopt dus stuk.

Gebruik je Windows of OS X?
jbr
Broekie,

Ik gebruik Windows,maar vind het dan wel raar dat het de eerste 2 weken wel goed ging.
Is er ondertussen iets gewijzigd ofzo?

Kan dat opgelost worden door het een of ander?

Gr Jan
Roel S
Jan,

Mijn naam is geen Broekie maar dat is mijn rang vork.gif .

Tot grote verbazing werkt het bijwerken van de score weer. Van een aantal dagen kan hij deze nog niet berekenen maar de meest recente ritten worden weer berekend. Probeer het eens uit zou ik zeggen.
jbr
Hij doet het inderdaad weer.

Sorry Roel S dat ik je naam niet goed had maar in de snelheid ging dat even fout.

Nu maar hopen dat hij het blijft doen he,laat jij nog weten hoe het bij jou gaat met je eco scores?

Groeten jan
Alex9719
QUOTE (yuri @ Dec 10 2009, 18:40) *
ik had dat eerst ook (dacht ik)
Hij was dan alleen heel langzaam gegevens aan het inladen. Laat de applicatie eens een tijdje aanstaan, kijken wat hij dan doet!

Niet te lang mee wachten... Ik heb (had) er voor 3 maanden data op staan en nu loopt steeds de ECO drive applicatie vast...

Waar ik zelf aan zat te denken is dat Fiat (met een beetje kunst en vliegwerk) een nagenoeg automatisch rittenregistratiesysteem zou kunnen leveren...
Toen ik de eerste resultaten bekeek, kwam ik erachter dat je zo ver kunt inzoomen dat je per rit kan zien hoe laat je vertrokken bent, hoe laat je "gearriveerd" bent en hoeveel kilometer dit was... Alles loopt via de B&M module.. Dus..... Als je daar ook de navigatie gegevens bij zet, dan zou je toch zo moeten zien hoe je gereden bent?
Als je dan alleen nog maar met "een knop" aangeeft dat het zakelijk/prive is, dan kun je daar dus gewoon een stuk administratie mee doen...

(ik ben te lui voor een kilometerregistratie, dan maar bijtelling en karren maar!)

Maar omdat het systeem dus niet zoveel data aankan, is de lol eraf en heb ik het weer uitgeschakeld...
DaniR
Mijn baas heeft een apparaat die alles bij houd. km prive, zk, routes die je rijd en het leukste hij blokkeerd lasers. Wordt allemaal berekent op basis van gps en op elke pc te zien
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.