Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Zwaarte van koppelingspendaal
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Justy_Perfect
Is dit afstelbaar??

Die van mij gaat erg zwaar, nee niet zwaar zoals dat voelt bij verrotte koppelingsplaten maar gewoon zwaar maar wel soepel..

Als ik nu van auto wissel lijkt het wel alsof ik spontaan niet meer kan auto rijden omdat de marea lekker licht gaat en de bravo zo zwaar, dat ik bij de marea me rot schrik.
Monstra16v
heb daar zelf ook last van het is een heel zwaar pedaal
bluebrava
QUOTE (Monstra16v)
heb daar zelf ook last van het is een heel zwaar pedaal

hier hetzelfde
den_coppy
Misschien eens vragen aan uw garagist of ze de draaipunten van het koppelingspedaal wat losser kunnen zetten ??
K weet niet of dit mogelijk is, maar ik denk dat dit wel de boosdoener is.

Edit:
Dit zijn zowat de meest voorkomende boosdoeners van een zware koppelingspedaal:

- Ontkoppelingsvork klemt op zijn as
- Druklager klemt op geleidehuls
- Draaipunten van het koppelingspedaal klemmen of blijven hangen. (Misschien standaard bij een Bravo wat te vast gezet??)
den_coppy
Beetje losser zetten. (rood cirkeltje op foto)
Kan je zelf es proberen.

Justy_Perfect
Hmmm :shock: ok wacht wel even tot eerst iemand anders dat hier heeft geprobeert..

Zo super handig ben ik nou ook weer niet
evill bravo
het is te doen maar fiat staat bekend om een zwaardere koppeling
Justy_Perfect
Uhmm mijn voormailig Uno en de Marea zijn erg licht..

Ach ja op deze manier houdt ik wel een gespierd been, nu nog iets vinden voor mijn rechter been puh2.gif
Bobi
QUOTE (Justy_Perfect)

Ach ja op deze manier houdt ik wel een gespierd been, nu nog iets vinden voor mijn rechter been puh2.gif

flink gas geven ermee!
The Master
QUOTE (evill bravo)
het is te doen maar fiat staat bekend om een zwaardere koppeling

Het is geen gouden regel, maar des te zwaarder de koppeling, dus te meer vermogen kan die aan... smile.gif

Heb idd zelf ook een zeer zware... Maar, went wel... :wink:
Glen
ja maar; bij filerijden begint men voet er wel van te tintelen. En je kan moeilijk van voet afwisselen he.
The Master
in z'n 1; laten rollen, en dan in z'n vrij zetten, en je voet van t koppelingspedaal af, en ontspannen maar smile.gif als je dan weer 3 meter kan rijden, weer rustig laten rollen, en in z'n vrij weer smile.gif
Glen
Soms lukt dat wel zo. Maar t mag toch ni te lang duren hoor.
Ik ga me n blauw zwaailicht aanschaffen denk ik.
Justy_Perfect
QUOTE (TD-Abarth)
QUOTE (Justy_Perfect)

flink gas geven ermee!

Ja maar die gaat veel soepeler....

Nee het valt wel mee probleem is pas als ik van auto verwissel, maar iets lichter zou van mij wel mogen.. In de file is het inderdaad niet echt prettig
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.