Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bereken hier je kilometerheffing
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Logan
Ik heb net me Kmheffing berekend van mijn Fiat Bravo GT 1999:

basistarief per kilometer 2,2 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1 € 356
kilometeromslagpunt2 16.470 km

Met jaarlijks 20000 km op de weg, betaal ik per jaar dus 400 Euro kmheffing. En ben ik dus duurder met kmheffing dan met de huidige systeem. Stem hier tegen de kmheffing en het uitmelken van onze heilige koe

Basistarief kilometerprijs 2012
De hoogte van de kilometerheffing is onder meer afhankelijk de soort brandstof en de CO2-uitstoot van uw auto. Diesels zonder roetfilter betalen nog een extra toeslag van 2,5 cent per kilometer. Het minimum tarief bedraagt altijd 0,4 cent per kilometer.
De berekening is gebaseerd op het huidige wetsvoorstel en van toepassing op het jaar 2012, de formule voor de jaren erna is nog niet bekend, enkel wat het gemiddelde tarief wordt.

Ter indicatie hebben we ook de huidige wegenbelasting erbij gezet, zodat u kunt zien bij hoeveel kilometers per jaar u per maand meer gaat betalen. Dit is slechts ter indicatie, want met zaken als BPM-afbouw en een andere afschrijving van uw auto houden we hier geen rekening.

Wat betaal jij per jaar om met je heilige koe te rijden in 2012? Bereken hier je Kmheffing
Blue Indigo
Als ik de gegevens invul, krijg ik de melding dat er onvoldoende gegevens zijn
om de kilometerprijs te berekenen. loser.gif

Maar als ik uit ga van 2,2 ct/km en ongeveer
10000 km per jaar rij dan
ga ik ongeveer 220 Euro per jaar betalen.
Momenteel betaal ik ongeveer 432 Euro wegenbelasting
dus dan ga ik er aardig op vooruit.

Ik zou dus 19636,36 km kunnen rijden
voordat ik bij het omslag punt ben.

Dit betekend nog niet dat ik voor de kilometerheffing ben,
want Eurlings heeft mij nog lang niet overtuigd.

Groeten,

Rik.
Ferde
Ik kom hier opuit :

FORD FOCUS; 1.4I-16V (2001)
basistarief per kilometer 1,7 ct/km
kilometeromslagpunt2 20.774 km
reddevil
PEUGEOT 307; BREAK 2.0 HDI 66KW (2004)
basistarief per kilometer 5,3 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1 € 1.184
kilometeromslagpunt2 22.258 km

Wij rijden ongeveer 25000km per jaar, daar hebben wij ook een diesel voor gekocht.
Wij zijn straks dus duurder uit! Nu is het zo rijd je veel, dan ben je met een diesel beter af, maar straks in mijn ogen niet meer......
Red Turtle
Fiat Punto 1.4 16v Sporting
3 deuren - 6 versn., handgeschakeld
basistarief per kilometer 1,7 ct/km
kilometeromslagpunt2 20.774 km
meew
mijn omslagpunt zou op de 12000 liggen en rijd nu zo'n 25.000 per jaar... word ik natuurljik niet vrolijk van.
Ruudje
FIAT FIAT BRAVO (2008)
basistarief per kilometer 1,9 ct/km
tarief motorrijtuigenbelasting1 € 524
kilometeromslagpunt2 27.044 km
Moniquepeeters
Bij mijn Fiat bravo 1.4 S uit 1997 vind hij niks, of ik nu op kentekenplaat of gewoon via model kijk.
Al 1 afwijking in het systeem gevonden cheerlie-ud.gif
Eddos
Klopt, die van mij pakt hij ook niet.

Overigens is het een fout in het systeem van Autoweek.nl wink.gif
Blue Indigo
QUOTE (Eddos @ Dec 4 2009, 11:38) *
Klopt, die van mij pakt hij ook niet.

Overigens is het een fout in het systeem van Autoweek.nl wink.gif

Ik denk niet dat het zo zeer een fout in het systeem is,
immers mijn Brava 1.6 wordt ook niet herkend, maar
waarschijnlijk kan kan het systeem ze niet weergeven omdat
er bij de RDW geen verbruikcijfers bekend zijn.
Van de MK2 modellen zijn die wel bekend.

Groeten,

Rik.
Bravo '99 GT
Heb het ook voor mijn bravo JTD ingevult.

we rijden ongeveer 12.000 km per jaar

- Bassistarief 5,3,- cent per km
- Belasting nu € 928,-
- omslagpunt 17.445km per jaar.

dus 0,053x12000= € 636,- zou ik € 292,- goedkoper uit zijn thumbsup.gif
Logan
LET OP!

De tarieven die uit de berekening voortkomen, gelden alleen het eerste jaar, 2012 dus. Voor de jaren daarop is de exacte formule nog niet bekend, alleen het gemiddelde. Zo gaat de overheid in 2012 uit van een gemiddeld basistarief van 3 cent, in 2015 van 4,6 cent en in 2018 van 6,7 cent.

In andere woorden...rijden gaat steeds duurder worden en het uitmelken van onze heilige koe gaat onbeschoft verder dan het kwartje van kok (die eigenlijk tijdelijk was).

Stem hier tegen de km-heffing en hier
Moniquepeeters
Natuurlijk melken ze ons uit, de mensen die een auto hebben, die hebben hem ook nodig en zullen ermee blijven rijden.
Ik woon bv in een zeer landelijk gebied en het is 9km tot aan het treinstation en omdat ik ook nog midden door een bos moet is fietsen niet zo handig. Vooral niet als het zo donker begint te worden.
Dus hoe duur het ook zal worden, ik zal de auto toch nodig hebben, al is het maar omdat ze weigeren om openbaar vervoer in mn buurt te maken. (Hun argument: Want we leven in een landelijk gebied en daar hoort dat niet, net zoals kabel en aardgas)

Maarja ze melken ons toch ook op alle mogelijke manieren uit, nog even en dan is er vettaks, voor vet eten. En wat dacht je van de belastingen op alcohol of sigaretten? En de btw hè, die was eigenlijk ook tijdelijk. En die 3ct extra op de brandstof van vorig jaar, toen het al belachelijk duur was, moeten we ook niet vergeten frown.gif .
En ik geloof eerlijk gezegd niet dat de regering het doet omdat ze het geld nodig hebben, want ieder jaar komt er meer binnen en ieder jaar bezuinigen ze en toch hebben ze ieder jaar meer schulden, en dat moet iemand me toch een uitleggen.
Logan
Je hebt groot gelijk Monique. Ze zijn helemaal de weg kwijt daar in Den Haag. Wij betalen zoveel belasting om in onze auto te mogen rijden dat het belachelijk voor woorden is geworden. Btw, Bpm en bijtelling bij aanschaf, 60% accijns bij de pomp, kwartje van kok, 3 ct verhoging verleden jaar, wegenbelasting, opcenten @_@ Goedkoop rijden met een leuk 2e hands auto is dan onbetaalbaar geworden cry.gif

Wat kan jij ertegen doen?

1. Schrijf je in voor een referendum tegen de km heffing
2. Stem bij de volgende 2e kamer verkiezing voor de partijen die tegen de Km-heffing zijn.
3. Laat je familie, vrienden en collega's 1 en 2 ook doen.

Wat me eigenlijk nog meer zorgen baat van de km-heffing is het gps kastje wat je verplicht in je auto moet hebben. Zo weet de overheid altijd waar je bent met je auto. Daar gaat onze wettelijke recht op onze privacy. Niet alleen onze overheid weet waar we zijn, maar ook de Amerikaanse overheid heeft toegang tot deze gegevens, want wij maken gebruik van hun gps systeem. En wat gaat onze overheid doen met al die gegevens over ons? Kunnen we dan niet even 130 rijden om iemand in te halen zonder een bon op de mat?

Waar ik het eigenlijk over heb is het vrij gaan en staan waar we willen zonder dat iemand over onze schouder mee kijken.

QUOTE (Moniquepeeters @ Dec 5 2009, 01:26) *
Natuurlijk melken ze ons uit, de mensen die een auto hebben, die hebben hem ook nodig en zullen ermee blijven rijden.
Ik woon bv in een zeer landelijk gebied en het is 9km tot aan het treinstation en omdat ik ook nog midden door een bos moet is fietsen niet zo handig. Vooral niet als het zo donker begint te worden.
Dus hoe duur het ook zal worden, ik zal de auto toch nodig hebben, al is het maar omdat ze weigeren om openbaar vervoer in mn buurt te maken. (Hun argument: Want we leven in een landelijk gebied en daar hoort dat niet, net zoals kabel en aardgas)

Maarja ze melken ons toch ook op alle mogelijke manieren uit, nog even en dan is er vettaks, voor vet eten. En wat dacht je van de belastingen op alcohol of sigaretten? En de btw hè, die was eigenlijk ook tijdelijk. En die 3ct extra op de brandstof van vorig jaar, toen het al belachelijk duur was, moeten we ook niet vergeten frown.gif .
En ik geloof eerlijk gezegd niet dat de regering het doet omdat ze het geld nodig hebben, want ieder jaar komt er meer binnen en ieder jaar bezuinigen ze en toch hebben ze ieder jaar meer schulden, en dat moet iemand me toch een uitleggen.
WORP3
QUOTE (Logan @ Dec 7 2009, 13:32) *
Niet alleen onze overheid weet waar we zijn, maar ook de Amerikaanse overheid heeft toegang tot deze gegevens, want wij maken gebruik van hun gps systeem. En wat gaat onze overheid doen met al die gegevens over ons? Kunnen we dan niet even 130 rijden om iemand in te halen zonder een bon op de mat?

Waar ik het eigenlijk over heb is het vrij gaan en staan waar we willen zonder dat iemand over onze schouder mee kijken.

Ben ik het niet helemaal mee eens, het GPS systeem is een richting op namelijk richting aarde (vanuit de sataliet) jou gps systeem berekend een positie vanuit meerdere satalieten, het is niet zo dat je gps'je gegevens richting de sat. stuurt.
Dit geeft meteen weer een ander probleem want als het op gps gebaseerd is, is het natuurlijk makkelijk te omzeilen, gewoon een kwestie van afschermen. Het lijkt me dan ook aannemelijker dat ze ergens die apparaatjes willen gaan uitlezen en ze zullen ongetwijfeld je kilometerstand van je auto nodig hebben maar hoe gaan ze dat dan weer doen met oude auto's (met metertjes) wie gaat al die implementaties betalen ?!?!!?, je raad het al..............

Al met al je maakt je het niet goedkoper om overal in Nederland systemen te installeren frown.gif

En uhh, hoe zit het met de buitenlanders die door ons land rijden ?
Blue Indigo
QUOTE (WORP3 @ Dec 7 2009, 14:58) *
Al met al je maakt je het niet goedkoper om overal in Nederland systemen te installeren frown.gif

En uhh, hoe zit het met de buitenlanders die door ons land rijden ?

Die betalen nu toch ook niet mee?
Daarintegen, als ik in Duitsland betaal, betaal ik daar wel mee aan de wegenbelasting.
Dus daarom zeg ik het maar weer, geen kilometerheffing, maar gewoon heffen via de
brandstof (natuurlijk wel de accijncen er even af)

Groeten,

Rik
WORP3
QUOTE (Blue Indigo @ Dec 7 2009, 15:24) *
Daarintegen, als ik in Duitsland betaal, betaal ik daar wel mee aan de wegenbelasting.
Dus daarom zeg ik het maar weer, geen kilometerheffing, maar gewoon heffen via de

Groeten,

Rik

Precies wat ik bedoelde, als jij daar gaat rijden mag je betalen en dat terwijl je nu al bezit belasting betaald in NL frusty.gif
reddevil
QUOTE (Blue Indigo @ Dec 7 2009, 15:24) *

Groeten,

Rik

Tegenwoordig ook in opkomst daar is de milieuvignet.
Laat de buitenlandse weggebruikers maar een vignet kopen voor NL.
Dan kunnen ze het voor ons ook goedkoper maken, als het dan toch door moet gaan....
Moniquepeeters
QUOTE (Logan @ Dec 7 2009, 13:32) *
Je hebt groot gelijk Monique. Ze zijn helemaal de weg kwijt daar in Den Haag. Wij betalen zoveel belasting om in onze auto te mogen rijden dat het belachelijk voor woorden is geworden. Btw, Bpm en bijtelling bij aanschaf, 60% accijns bij de pomp, kwartje van kok, 3 ct verhoging verleden jaar, wegenbelasting, opcenten @_@ Goedkoop rijden met een leuk 2e hands auto is dan onbetaalbaar geworden cry.gif

Wat kan jij ertegen doen?

1. Schrijf je in voor een referendum tegen de km heffing
2. Stem bij de volgende 2e kamer verkiezing voor de partijen die tegen de Km-heffing zijn.
3. Laat je familie, vrienden en collega's 1 en 2 ook doen.

Wat me eigenlijk nog meer zorgen baat van de km-heffing is het gps kastje wat je verplicht in je auto moet hebben. Zo weet de overheid altijd waar je bent met je auto. Daar gaat onze wettelijke recht op onze privacy. Niet alleen onze overheid weet waar we zijn, maar ook de Amerikaanse overheid heeft toegang tot deze gegevens, want wij maken gebruik van hun gps systeem. En wat gaat onze overheid doen met al die gegevens over ons? Kunnen we dan niet even 130 rijden om iemand in te halen zonder een bon op de mat?

Ik heb de petitie getekend, net zoals de petitie op de site van de VVD. Als er nog sites zijn, dan teken ik ze allemaal wel hypocrite.gif
DaniR
QUOTE (Moniquepeeters @ Dec 7 2009, 17:55) *
Ik heb de petitie getekend, net zoals de petitie op de site van de VVD. Als er nog sites zijn, dan teken ik ze allemaal wel hypocrite.gif

Je kan tekenen tot je een ons weegt. Nut heeft het toch niet. Meerderheid is voor de KM heffing. Het ziet er ook niet naar uit dat dit plan weer de koelkast in gaat. Eurlings is een verwend kind die altijd zijn zin moet hebben.

Kijk naar het referendum van europa ( lissabon ?? ). NL stemde massaal nee. Na een aanpassing van de formulering van het plan heeft NL alsnog getekend.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.