BaCCaRDi
Dec 2 2009, 21:10
Kort een vraagje...
Ben natuurlijk nog aan het inrijden, 500km op de teller, maar
nieuwsgierige aard kon ik niet bedwingen: duwde op het 'sport' knopje met stationair draaiende motor en toen ...
NIETS ?
Is dit misschien softwarematig uitgeschakeld tot een bepaalde km stand of moet ik even mijn fiat-dokter er laten naar kijken ?
Grtz
Wat had je dan verwacht bij stationair toerental?
wat het sport knopje doet is de stuurbekrachtiging minder laten werken, de gas respons iets sneller maken en in geval van een t-jet kan hij dan ook een korte overboost geven voor meer koppel.
Bij stationair toerental zal je dus echt niks merken van het indrukken van de knop.
BaCCaRDi
Dec 2 2009, 21:47
thx,
maar bedoelde eigenlijk dat er geen 'S' of verklikkerlampje ging branden op dashboard
en dat de knop niet echt een aan, uit stand of klik geeft ... lijkt eerder dat de knop vast zit...
priest
Dec 14 2009, 18:39
Normaal gesproken gaat er een "sport" lampje branden onder de turbodrukmeter.
Gasrespons wordt idd heftiger.
Dit alles zou je aardig moeten voelen anders werkt je sport niet.
Greetz
Ruudje
Dec 14 2009, 20:11
Terug naar de garage! Naast je km-teller moet inderdaad een 'S' komen te staan!
ViperĀ®
Mar 31 2010, 10:39
Zover ik weet gebeurt er met de sport knop geactiveerd het volgende (staat ook in het boekje):
het duurt 5 sec. na het aanzetten van Sport voordat de software omschakelt.
Onderin het display komt rechtsonder een 'S' te staan, van Snel.
Als je naar je turbodruk scherm gaat, wat volgens mij eigenlijk je oliedruk weergeeft zie je daar Sport staan (dit scherm zie je overigens alleen als er een usb stick gevonden wordt)
Het gaspedaal iets intrappen geeft al direct veel response
het sturen gaat zwaarder en geeft wat meer tegendruk. Bij langdurig gebruik zal de stuurbekrachtiging afnemen om overbelasting te voorkomen, hij zal dus zwaarder gaan sturen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.