Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Seicento kopen, waarop letten
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Rayman19876
Hallo,

Ben voor mijn moeder even aan het kijken voor een andere auto. De Mazda die ze nu heeft, weliswaar uit de wegenbelasting, maar begint toch wat dure reparaties tegemoet te komen. Komt nog een bij dat mijn moeder toch een wat modernere auto zoekt. Daarbij kwamen wij toch wel een beetje uit op een seicento, mede omdat ik die gezien had bij Tamael en het wel een leuk wagentje vond voor mijn moeder.

De vraag,

Ik weet het, het is geen bravo, maar zijn er mensen die weten waar ik bij deze auto op moet letten bij eventuele aankoop.
Heb er bijvoorbeeld 1 gezien, bij marktplaats:

http://link.marktplaats.nl/282550435

Echter staat hier wel bij:

Uitlaat variabel stuk is lek kosten voor het vervangen bedragen circa € 100,-

Klopt dit, of kan die reparatie goedkoper uitgevoerd worden. En moet ik hem wel kopen met dit gebrek.

MVG Raymond

P.s: Alvast dank voor alle reacties. thumbsup.gif
Ferde
Bij mijn Brava kostte het rond
de 300 euro incl. maar daar
zat volgends mij nog een stuk
spruitstukkie bij.
Van een seicento zal ik het niet weten.

Ferde
DaniR
Hai, voor zover ik heb kunnen googlen heb ze veel last van roest rondom de auto en lekkages bij de motor.

Zoek anders even op onderstaand.
http://www.cinquecentoclub.nl/forum
http://www.cinquecentoclub.nl/forum/viewto...p+letten#p22989

mvg,
Frontysco
Dat autotje die je gezien hebt is van me meissie puh2.gif

Wacht ff op tamael wink.gif die heeft er nu 2 onder handen genomen dus die kan het je goed vertellen smile.gif
Hgtje draait weer lekker?
Rayman19876
Serieus? Dat is wel toevallig.

Ja, was bij de grote beurt van het abarthje hypocrite.gif . Hier kwamen we alleen 2 dagen later op.
Zal zijn reactie wel even afwachten, maar ik dacht, ik start een topic misschien dat anderen er nog wat over te vertellen hebben idea.gif .

Hgt draait prima, weer een weekje bij Tamael voor een aantal dingetjes.
tamael^
QUOTE (Rayman19876 @ Dec 1 2009, 22:18) *
Serieus? Dat is wel toevallig.

Ja, was bij de grote beurt van het abarthje hypocrite.gif . Hier kwamen we alleen 2 dagen later op.
Zal zijn reactie wel even afwachten, maar ik dacht, ik start een topic misschien dat anderen er nog wat over te vertellen hebben idea.gif .

Hgt draait prima, weer een weekje bij Tamael voor een aantal dingetjes.

belangrijke punten zijn:

Roest inderdaad
Bij de 900 CC is de motor niet echt top. liever een 1.1
draagarmen en subframe achter.
handrem
radiator
lekkage binnenste ashoezen waardoor de versnellingsbak kapot loopt.
roest op benzine tank is wel het belangrijkste. deze is vaak doorgerot en veroorzaakt vaak problemen.

voorde rest standaard zaken als remmen, distributie en staat van onderhoud.

tamael
Frontysco
QUOTE (tamael^ @ Dec 2 2009, 08:48) *
belangrijke punten zijn:

Roest inderdaad
Bij de 900 CC is de motor niet echt top. liever een 1.1
draagarmen en subframe achter.
handrem
radiator
lekkage binnenste ashoezen waardoor de versnellingsbak kapot loopt.
roest op benzine tank is wel het belangrijkste. deze is vaak doorgerot en veroorzaakt vaak problemen.

voorde rest standaard zaken als remmen, distributie en staat van onderhoud.

tamael

Vertrouw alleen niet op dealer stempels. Kanarie van het vrouwtje had netjes alle stempels van een alfa dealer.... Schijfremmen zijn op (voorkant) en de olie was piswater puh2.gif en neem idd liever een 1.1 en het liefst abarth smile.gif die dingen zijn al niet echt rap maar genoeg voor menig vrouwen smile.gif
Rayman19876
QUOTE (Frontysco @ Dec 2 2009, 18:40) *
Vertrouw alleen niet op dealer stempels. Kanarie van het vrouwtje had netjes alle stempels van een alfa dealer.... Schijfremmen zijn op (voorkant) en de olie was piswater puh2.gif en neem idd liever een 1.1 en het liefst abarth smile.gif die dingen zijn al niet echt rap maar genoeg voor menig vrouwen smile.gif

Heb de olie gezien van de kanarie wink.gif , was inderdaad net een diesel.
Maar wel rap genoeg voor mijn moeder, dus dat komt wel goed.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.