Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bravo-Niels onderhoud
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
Bravo-niels
Vanmorgen mijn Bravo naar de garage gebracht voor een nieuwe distributieriem, waterpomp, rollen, ed.
Ben benieuwd hoeveel t me gaat kosten shiny.gif zal wel een hele smak geld zijn.

Ook wilde ik afgelopen weekend mijn velgen omwisselen voor mijn winter setje orginele fiat alu's.
Mijn velgen zitten met een slotbout vast, de eerste 3 stuks gingen goed ervan af ( de speciale dop was licht beschadigd dus ik was bang dat t zou gaan tegenvallen) maar eenmaal aangekomen bij het laatste wiel
kreeg ik de slotbout niet meer los omdat de dop een paar keer door was geschoten, heb nog geprobeerd om de dop een beetje te fatsoeneren maar helaas....

Heb de garage gebeld waar de bouten gekocht zijn om te vragen of er een vervanging van de dop mogenlijk was maar ook dit ging helaas niet lukken...
Mijn eigen garage gebeld en gevraagd of hij er iets voor had en dat was gelukkig ook zo dus ik laat het hem er maar vanaf halen.

Had er ook zelf aan kunnen beginnen te boren en te tappen maar dat blijft toch wel riskant, ook wilde ik er niets op gaan lassen om te voorkomen dat ik mijn velg zou beschadigen.

nou, zodra ik kosten weet zal ik ze eens posten.

Cheers. thumbsup.gif
Danny
ik zou de volgende keer eerst prijsafspraken maken. kom je niet voor verassingen te staan.
Bravo-niels
QUOTE (Danny @ Dec 1 2009, 09:52) *
ik zou de volgende keer eerst prijsafspraken maken. kom je niet voor verassingen te staan.

Dat heb ik ook wel gedaan, zou rond de 500 zijn, maar daar zat die rot wielbout niet bij.

Trouwens dat is mijn vaste garage en hij heeft me tot nu toe alleen maar vreugdelijk verrast hypocrite.gif ik heb er wel vrertrouwen in
Gwboes
QUOTE (Bravo-niels @ Dec 1 2009, 09:32) *
Had er ook zelf aan kunnen beginnen te boren en te tappen maar dat blijft toch wel riskant, ook wilde ik er niets op gaan lassen om te voorkomen dat ik mijn velg zou beschadigen.

je had het altijd nog zo kunnen doen lol.gif .
Maar ik heb ook al een keer met het zweet in de handen gestaan toen een dop begon door te draaien, gelukkig toch los gekregen en gelijk maar een nieuw setje bouten erin duh.gif .
tamael^
QUOTE (Gwboes @ Dec 1 2009, 10:53) *
je had het altijd nog zo kunnen doen lol.gif .
Maar ik heb ook al een keer met het zweet in de handen gestaan toen een dop begon door te draaien, gelukkig toch los gekregen en gelijk maar een nieuw setje bouten erin duh.gif .

met een juist type boor kop van slotbout af boren. als er een kogel in zit tot op kogel boren en dan met een tig apparaat kogel vast lassen en dan verder.

al bewezen dat dit kan. is niet erg veel werk. kost alleen een paar Cobalt boren.

tamael
Bravo-niels
QUOTE (tamael^ @ Dec 1 2009, 18:18) *
met een juist type boor kop van slotbout af boren. als er een kogel in zit tot op kogel boren en dan met een tig apparaat kogel vast lassen en dan verder.

al bewezen dat dit kan. is niet erg veel werk. kost alleen een paar Cobalt boren.

tamael

Nou ik zal eens vertellen hoe ze t opgelost hebben. Eergister had ik de betreffen bout flink ingespoten met kruipolie, dit heeft een tijdje kunnen inwerken, en was vervolgens precies genoeg om m met de sleuteldop los te kunnen krijgen. Daar was ik dus blij mee. Verder alle riemen en rollen vervangen voor 370 euro. De waterpomp heeft hij laten zitten met als rede dat deze nog perfect uitziet en later nog net zo eenvoudig te vervangen is. Dus ik ben gelukkig!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.