QUOTE (richardz @ Nov 27 2009, 13:04)

Die opmerking van dat hoekprofiel was inderdaad niet wijs.. :-) ik had de apk regels er nog niet bij gezocht..
Ik heb de auto gister avond weg gebracht. Hij wordt vandaag hersteld.
- Voor : Roest verwijderen en een nieuwe goede anti roest behandeling geven. (hier is namelijk nog geen zichtbare schade, slechts een klein beetje oppervlakkige roest.
- Achter : Links en rechts worden nieuwe stukken plaat in gelast en vervolgens voorzien van anti roest behandeling.
Zoals het nu lijkt kan ik hem vanavond ophalen.
Ik weet niet waar Fiat hiermee steken laat vallen maar als de plek van het probleem bekend is, is het dan niet zinvol ( met het oog op mijn eventuele Marea aankoop) om hier iets preventief aan te doen? Ik denk dan aan tapijt weg trekken, plaatwerk toegankelijk maken en alles pereventief tegen roest aan te pakken.
Dit zou met tectyl kunnen, beter nog is mijn inziens dicht smeren met kit als Sikaflex wat in de auto industrie gebruikt word en bij juiste behandeling net zo sterk is als een las? Bij preventief uitsmeren word dit een supersterke, elastische waterwerende beschermlaag. Ik heb deze kit o.a gebruikt om RVS platen laten in mijn vorige Patrol om spadborden dicht te maken, RVS platen erop kitten en klaar. Niet meer te verwijderen. tevens heb ik dit ook gebruikt voor montage voor o.a de dakspoiler van mijn 405, voor skirtmontage etc. Zit al jaaaaaaren muurvast.
Blijf je de problemen dan niet voor, bij een auto die dit probleem (nog) niet heeft?
Gewoon een vraag hoor?