Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Restwaarde
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
Freakies
Was dit weekend bij m'n dealer voor de gratis wintercheck en tijdens het wachten vroeg ik aan de verkoper wat mijn Bravo nu nog waard zou zijn bij inruil.
Ik heb een Bravo SPORT 1.9 MULTIJET 16V 150 van april 2007 met inmiddels 114.000km op de teller.
Was wel even schrikken toen de verkoper me vertelde dat de restwaarde van mijn Bravo nog maar 11.000 euro is.
De nieuwprijs was 31.000 euro wat dus betekend dat in minder dan 3 jaar 20.000 euro aan waarde ingeleverd heb!!!
De verkoper wist me te vertellen dat de vraag naar gebruikte diesels enorm afgenomen is.

Ik zat er aan te denken om een nieuwe Bravo te kopen, maar met deze wetenschap denk ik maar dat ik m'n huidige Bravo nog "even" aanhoud...
Eddos
Ja, die diesels zakken rap in waarde ja.
Gewoon aanhouden is mijn advies smile.gif
yuri
ziek. Nu weet ik ook waarom mijn Bravo relatief duur was in de lease puh2.gif
Ruudje
Ja als je kijkt op MP enz. dan kan je het ook zien.
De benzine versies daar in tegen blijven wel aardig op waarde hangen.

Trouwens geloof ik dat je er particulier wel wat meer voor krijgt. Maarja voor deze prijs zou ik hem ook nog even blijven rijden.
Alex9719
Auw...

Da's een rappe afschrijving.....
DaniR
QUOTE (Alex9719 @ Jan 19 2010, 23:59) *
Auw...

Da's een rappe afschrijving.....

Valt op zich nog wel mee...
Je hebt de pech dat er tegenwoordig zoveel lease autoś zijn. Die zijn na 3 jaar afgeschreven zij en dan worden verkocht in de particulieren markt.
FcBravo
auw dat doet pijn. ik rij zelf een benzine en hoop dat tie na 4 jaar nog wel waard is puh2.gif
luukbenik
Wat ook in je nadeel werk is dat de nieuwe Bravo's een stukje goedkoper zijn! De 165 PK business sport kost nu 27k.
Bordewolf
Ik zou ook eens bij andere dealers langsgaan. Er zit van dealer tot dealer ook heel veel verschil!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.