Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Kilometerheffing
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Brooklyn
Het was natuurlijk al een wat langere tijd bekend dat het er zou komen. Nu moet het in 2012 dus echt in werk gaan Kilometerheffing! Hoe denken jullie hierover?

Naar mijn idee is het gewoon hele grote bullshit en moet het zooitje in de hofstad zijn spullen maar gaan pakken. Nederland begint steeds meer op een dramasoap te lijken...

Groetjes Rick
richardz
Tsja hoe denken wij hierover.. ik denk dat de meeste meningen in globale lijnen te voorspellen zijn..

Die van mij in elk geval : Het is een duur systeem, zowel om op te zetten alsook het operationeel houden ervan.
Tevens is het een systeem dat in mijn ogen veel haken en ogen heeft.

Bijvoorbeeld :
- Motoren vallen er in eerste instantie niet onder (op zich mooi want daar heb ik er ook 1 van en daar ga ik dan mocht het voordeliger worden meer mee rijden als de brandstof dan serieus goedkoper wordt dan is 1 op 10 rijden met de motor ineens best leuk)

- Het systeem in 1 keer invoeren met registratie palen en dergelijke lijkt mij vrijwel ondoenlijk, hoeveel (vaak kleinere) auto's zijn er wel niet die in dorpen vooral worden gebruikt om even naar de winkel te gaan, of naar een nabijgelegen dorp. Er zijn denk ik nog voldoende mensen die weinig tot nooit in de stad komen. Er bestaat dus gewoon een kans dat iemand die op het platteland in the middle of nowhere woont gewoon nog wegenbelasting mag gaan betalen omdat de staat niets mis mag lopen.

- Op dit moment betaald iemand met een Landrover Diesel aanzienlijk meer wegenbelasting en ook aanzienlijk meer aan belasting middels de betaalde brandstof (Met 10% meer verbruik betaald hij ook 10% meer over de 70% belasting op de brandstof) in vergelijking met iemand die een Nissan Micra rijdt, dat is dan ineens vrijwel gelijk.

- We willen met z'n allen graag groen rijden dus we promoten priussen, andere zuinige auto's en zelfs in de toekomst elektrische auto's. Ook iemand met een elektrische auto betaald dan ineens gewoon weer kilometerheffing?

- De provinciƫn kunnen nu opcenten in rekening brengen over de wegenbelasting, dat lijkt straks niet meer zo te zijn dus die misgelopen opbrengsten zullen ergens anders vandaan moeten komen.

- Het hele systeem gaat een berg geld kosten om op te zetten en operationeel te houden, die kosten zullen door iemand betaald moeten worden, in dit geval vermoed ik dat deze keurig verdeeld gaan worden over ons, de autorijders.

Zo kunnen we uiteraard nog wel even doorgaan..

En uiteraard zullen er ook heus een aantal mensen minde gaan betalen voor hun auto. Maar ik denk dat de gewone man die toevallig iedere dag 20 of meer km's naar zijn werk moet rijden aanzienlijk meer kwijt is. Maar ach die mensen hoeft de overheid zich toch niet druk om te maken? Die categorie is slechts de motor van onze economie, die zijn dus absoluut niet belangrijk.
We moeten er zelfs voor zorgen dat deze mensen niet teveel geld over hebben, zodra dat wel zo is gaan ze er misschien leuke dingen mee doen en beseffen dat ze misschien op den duur meer vrije tijd willen en niet tot hun 70ste willen werken.. tsja.. nee dat moeten we niet hebben.

Ik denk overigens dat de mensen die dit invoeren.. geen enkele cent per kilometer gaan betalen..

maar goed..
ach

just my 2 cents..

Richard
Ruudje
Ik heb niet zoveel zin om er heel uitvoerig over te antwoorden maar..

Het gaat heel veel geld kosten.. Geld van de overheid.
De kastjes kosten geld maar die krijgen we gratis... Geld van de overheid.

O wacht de overheid heeft GEEN geld dat is van ons. Dus wij betalen deze hele onzin actie.
Daarbij gaan veel mensen minder betalen.. Paar mensen wat meer. Conclusie uiteindelijk word het km tarief zo hoog dat zelfs de mensen die goedkoper uit waren nu duurder uit zijn.

Als we dan nog is gaan krijgen dat mensen de auto laten staan lopen ze nog meer inkomsten mis en word het nog duurder.

Dit is gewoon een nieuwe uit-melk-systeem met meer mogelijkheden.
BravoUser
Owh, en vergeet de extra spitsheffing niet he.!! die ze willen gaan invoeren.

Krijgt iedereen die van 9 tot 17uur werkt...dan de keuze om dan van 11 tot 19uur te gaan werken..denk het niet.!!

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
reddevil
Ik rij nu met de prive auto ongeveer 25000km per jaar.
Denk niet dat ik er vrolijk van moet worden..........
melee
Blijven die kastjes ook registreren als er op eigen terrein gereden word? Of op terrein van de baas?
Blue Indigo
Gewoon via de brandstof heffen, net als in Duitsland. Maar dan wel even al die
onzin accijsen erafhalen, incl. het kwartje van Kok.
In mijn ogen de meest eerlijke manier, als je veel rijdt betaal je meer,
en een zuinige auto wordt meteen beloont.

Groeten,

Rik.
Moniquepeeters
Een probleem vind ik: of je nu met een zuinige auto rijdt of een zuipbak, door deze heffing maakt het weinig uit. Het stimuleert niet echt om een zuinigere auto te kopen.
Het is duur om mee te beginnen, hieraan betaalt iedereen!
Er zijn een aantal mensen heeeel duur uit ineens, ook de mensen die er niks aan kunnen doen. De mensen die het goedkoper hebben, die rijden ook weinig, dus dat vind ik wel redelijk smile.gif
En hoe zit het met privacy? Voor je het weet willen ze ook nog weten of je wel eens over de snelweg rijdt of over grotere wegen. En dan duurt het niet lang voordat ze precies weten waar je naartoe rijdt we.gif

De staatskas gespekt en onze privacy kwijt. Straks moet je nog smorgen als je naar je werk rijdt een reden geven als je een stukje omrijdt.
Rayman19876
Inderdaad zoals blue indigo zegt, gewoon via brandstofprijzen innen. Kunnen ze daar het onderhoud van de weg mee uitvoeren, een buitenlander betaald in dit geval daar ook aan mee als hij/zij tankt. Buiten dit kost het helemaal niets om deze prijzen wat aan te passen.

Ook ben ik er niet zo blij mee dat de overheid je dus nu overal kan volgen, en je donder op kan zeggen dat er in de toekomst een systeem bij komt, dat gelijk kan zien of je te hard hebt gereden om 02.30 op een lege weg frusty.gif .

Komt ook nog eens bij dat dit hele systeem een godsvermogen gaat kosten. Er wordt geschat op 8 miljoen auto's die gedaan moeten worden, doe dat keer 150 euro, wat een gemiddeld gps systeem kost, en je hebt de hoofdprijs te pakken. En wat gebeurt er voor het onderhoud van zo'n apparaat, dat kun je dus mooi zelf betalen straks.

En de enige die het hier mee eens zijn, zijn de mensen van de politiek en van de bedrijven die het systeem gaat leveren. Kortom, verder is iedereen tegen maar nee, gewoon doordrukken dit systeem duh.gif .

Dat was mijn mening hierover.

MVG Raymond
richardz
Soms vraag ik mij af waar de Nederlanders zijn gebleven die in je jaren 60 en 70 gewoon een groot protest hielden als ze het er niet mee eens zijn.
Nee op dit moment vermelden we dat in de krant en op allerlei fora.. maar verder.. ?

Maar dat is uiteraard ook een gevolg van de afgelopen decennia politiek.

<-- Zou bijna zeggen dat we het ook gewoon verdienen.
Erik *ELX*
Hallo,

In eerste instantie vond ik het een goed idee want met de wegenbelastng betaal je ook als je niet
van de weg gebruik maakt. Als je 4 weken vakantie hebt in spanje bv. en je auto staat voor de deur
of in je garage de wegenbelasting gaat door.
De kilometerheffing voor vrachtwagens gaat dan in in 2012 en voor auto's in 2019.

Daarna las ik dat motorrijders niet hoefte te betalen en dat ze ook nog eens spitstoeslag gaan invoeren.
waarom hoeven motorrijders geen heffing te betalen ze rijden toch ook op de openbare weg net als
scooters, brommobielen, enz.

Toen las ik in de krant dat er weer onenigheid is over de kilometerheffing en dat het
bij de brandstof word ingevoerd.
Goed plan aan de ene kant want dan pak je bijna alle voertuigen die gebruik maken van de open-
bare weg. behalve tractoren.

Alleen is mijn vraag hoeveel gaat de brandstof dan omhoog?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.