Help - Search - Members - Calendar
Full Version: USB muziek
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
jajajaja
Beste forumleden,

Ik rijd nu ongeveer 2 jaar in de Fiat Bravo met B/M systeem. Waar ik tegenaan loop is dat de muziek op de USB stick (5gig) bij instelling willekeurig steeds dezelfde muziek blijft herhalen. Weliswaar at random maar ik heb het idee dat het systeem het merendeel van de liedjes overslaat of helemaal niet op de stick ziet staan. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe dit mogelijk is op te lossen.

Dank voor reacties. Jaap
2fast4you
Wat voor een bestandsformaat zijn je muziek bestanden? Misschien dat BM sommige bestanden niet ondersteund.
Dutchy123
Dat is mij ook opgevallen idd

Ik weet niet of dat anders kan

Zelf heb ik mappen aangemaakt die ik dan selecteer
Volgens mij speelt hij dan wel alles af uit die map
Dutchy123
Of je ploft net als ik een 16 gb stick vol met muziek

Dan valt het niet eens op thumbsup.gif
richardz
Ik heb geen idee of het te veranderen is. Wat ik je wel kan vertellen is de hoogstwaarschijnlijke oorzaak :

Voor een computer (zoals in je audio systeem) bestaat "at random" niet.
Het willekeurige effect wordt bepaald middels een algoritme, dit kan op verschillende manieren worden berekend. Welk van de vele mogelijkheden hierin is gekozen is afhankelijk geweest van de programmeur, zijn handigheid, ervaring en de hoeveelheid tijd die deze persoon had.

In de simpelste variant wordt er vaak gekozen voor bijvoorbeeld de laatste + 10% (of iets dergelijks)
Als de software dan bij het bereiken van het einde van de lijst opnieuw begint heb je een probleem.
Mocht de software zo geschreven zijn dat deze doorgaat bij het begin van de lijst, dan zou het kunnen zijn dat het wijzigen van het aantal nummers op je stick kan helpen in je afspeel lijst.
Desalniettemin vrees ik dat het dat het lastig wordt dit probleem op eenvoudige wijze op te lossen.

Je weet nu in ieder geval wat de oorzaak is.

Even terzijde :
Ik weet niet of het nu nog zo is, maar de eerdere versies van Windows Media Player werkten middels hetzelfde principe.
Ik heb me hier toen ook verbaasd over de kundigheid van de programmeurs bij Microsoft. Ik had toen ongeveer 20000+ nummers in mijn playlist.. en het programma kreeg het voor elkaar om mij de hele dag dezelfde 12 nummers in dezelfde volgorde te laten horen.

Richard

Edit :

Wat je nog zou kunnen proberen is een B&M software update.
http://www.fiat.com/cgi-bin/pbrand.dll/FIA...tOID=1074625958

Ik vermoed dat dit de juiste is .. maar ik heb me niet echt verdiept in B&M en ik heb ook geen change log kunnen vinden van de verschillende versies en misschien heb je de nieuwste ook wel reeds.

Wat je ook zou kunnen doen is even langsrijden bij je dealer.
jajajaja
Richard e.a.
bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik snap nu hoe het zit. Echter ben verbaast over de beperkte functionaliteiten in 2009. Een update (5.4) zijn ze voor het systeem dat ik heb nog aan het maken (B&M nav). Maar ik wacht het even af. Ik wist niet dat de website bestond!

Wat ik denk ik ga doen is een playlist maken met alle nummers die ik op mijn usb-stick heb staan en deze dan af laten spelen. Kijken of dat helpt.

Groet
Jaap
richardz
QUOTE (jajajaja @ Nov 17 2009, 14:52) *
Richard e.a.
bedankt voor je uitgebreide antwoord. Ik snap nu hoe het zit. Echter ben verbaast over de beperkte functionaliteiten in 2009. Een update (5.4) zijn ze voor het systeem dat ik heb nog aan het maken (B&M nav). Maar ik wacht het even af. Ik wist niet dat de website bestond!

Wat ik denk ik ga doen is een playlist maken met alle nummers die ik op mijn usb-stick heb staan en deze dan af laten spelen. Kijken of dat helpt.

Groet
Jaap

Haha, de mogelijkheden zijn legio Jaap,
Het kan ook heus wel goed. Dit ligt waarschijnlijk gewoon aan de kennis of de beschikbare tijd van de programmeur.

Als jij met een goed programma een "@ random" playlist kan maken die wel je het gevoel geeft dat ook daadwerkelijk te zijn dan zal jou probleem zijn opgelost als je deze lijst gewoon in normale volgorde afspeelt.

Afgezien daarvan blijft jammer dat je het op zo'n manier moet oplossen.

**Offtopic**
Ik heb ooit met een (inmiddels voormalig) collega een fantastische discussie gehad over het bestaan van "@ random" in een computer.
Hij was er heilig van overtuigd dat het echt bestond. Ik heb hem niet uit kunnen leggen dat, hoe complex en fantastisch ook, het altijd werd berekend.

Richard
sjaak
Ik heb toevallig net twee mailtjes de deur uit gegooid naar Fiat met de vraag waar die update blijft voor de Blue & Me Nav. Nog geen reactie op gekregen, want meestal zijn ze daar niet zo snel in.
Voor mij is met name van belang voor mijn Ipod / Iphone en een gezonde hoeveelheid muziek. (Die adapter die erbij moet heb ik al)
Als ik wat weet zal ik het gelijk effe posten.
Gocool
Ik heb dit ook gehad. Na wat onderzoek kwam ik tot de volgende conclusie.

Wanneer je bijvoorbeeld een map afspeelt met de B&M wordt dit opgeslagen in het geheugen. Vervolgens moet Blue&me de draad weer oppikken bij het nummer waar je gebleven was bij het opnieuw aanzetten van de auto. In het kort is het zo dat het systeem dit soms vast blijft houden en weigert bijv bij het kiezen van een nieuwe map, deze nieuwe instelling op te slaan.

Mijn oplossing was: Verander de locatie van je muziek. Bijvoorbeeld als je een map muziek op je stick hebt, hernoem deze dan naar een andere naam. Vervolgens wordt het systeem gedwongen een nieuwe mediabibliotheek op te bouwen.
Ruudje
Even nog een opmerking hierover. Ik zie Windows Media Player voorbij komen.
Laat nou net in de Fiat Bravo Blue&Me ook een variant van Windows Media Player zitten wink.gif Vandaar die geweldige random versie!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.