Pipo Chris
Nov 6 2009, 15:23
Hoi,
Ik zit te denken om mijn Stilo Abarth te verkopen en een Bravo met duologic te kopen.
Maar ik wil geen selespeed meer.
En kon zou snel niet vinden hoe die duologic precies werkt.
Is dit ook gewoon een selespeed onder een andere naam of werkt het toch anders?
Ik wil een "gewone" automaat.
PC
BravoUser
Nov 6 2009, 15:48
Ik weet er niet alles van...
Maar volgens mij is de DuoLogic..hetzelfde als de SeleSpeed.
Zoals jij al aangaf een nieuw woord voor een oud iets.!!
Greetz,
BravoUser
voor zover ik weet gebruikt fiat alleen nog maar gerobotiseerde handbakken. Helaas..
Pipo Chris
Nov 6 2009, 16:07
Hmmm, als dat zo is dan liever geen fiat automaat meer.
Ik vind de stilo een geweldige auto met alle opties die ik wil, alleen jammer van die selespeed.
Ik heb dit ook eens voorgelegd aan een woordvoerder van Fiat Nederland tijdens de Kassa uitzending voor de vering van stilo's. Hij zei dat fiat liever een selespeed heeft omdat deze zuiniger rijden dan een reguliere automaat.
Dan snap ik de combinatie van 2.4 motor en selespeed niet. Gooi er een 1.6 in met een reguliere automaat en je bent nog zuiniger lijkt mij.
Bedankt voor jullie antwoord.
Dan maar een DSG.
de selespeed en duAlogic zijn kwa principe inderdaad gelijk, alleen door de constante technische ontwikkeling rijdt de dualogic wel een stuk soepeler en sneller dan de selespeed. Ik rij zelf ook af en toe in een bravo dualogic en (vooral als je hem gewend bent) kun je er heel soepel mee rijden.
ps: een DSG is trouwens ook geen echte automaat.
Brooklyn
Nov 6 2009, 18:40
Volgens mij is ook de overbrenging (lees vertraging bij het schakelen) bij de duologic beter en sneller als bij de selespeed. Tevens heb je ook geen flippers meer, toch?
Groetjes Rick
DualLogic is toch totaal verschillend tegen over de Selespeed?
Zo heeft de Dual Logic een dubbele koppeling net zoals DSG van VW, volgens mij..
A bit like Selespeed, but considerably nicer to operate, this five-speed transmission has a nice sequential shift mechanism that can perform seamlessly smooth changes if you are unhurried
Is wel bijna hetzelfde idd gewoon een door ontwikkeling, hier zit geen dubbele koppeling in iig.
Fiat gaat de DDC-transmissie gebruiken voor de Grande Punto en de basisversies van de Bravo. Ook De kleine Alfa Romeo’s en Lancia’s krijgen de beschikking over de transmissie. Geïnteresseerden zullen nog wel even geduld moeten betrachten: de nieuwe transmissie komt pas in september 2009. Fiat Powertrain Technologies gaat de transmissie maken in de Verrone-fabriek (75 kilometer van Turijn).
De meesten van ons kennen natuurlijk de DSG in de nieuwe lelijke Golf van de buurman. VAG gebruikt de technology al een tijdje voor verschillende merken en ook Volvo, BMW, Nissan en Mitsubishi zijn er niet onbekend mee. Maar lang niet iedereen is dus in staat om het te ontwikkelen en het is daarom een goed teken dat FGA met een eigen variant gaat komen. In Septemer is de MiTo als eerste aan de beurt. Juist omdat Alfa Romeo een merk is dat met dit model een doelgroep aanspreekt dat een dergelijke mechaniek erg kan waarderen. Ook GrandePunto, Bravo en Delta zullen later volgen. De nieuwe techniek wordt een doorontwikkeling op de 6 bak die we kennen (C635). Voor de bekende handgeschakelde komt ook een opvolger en zal door deze transmissies ook het verbruik weer lichtelijk afnemen (DualTronic). In de Veronne fabriek in Biella (stukje rijden van Turijn, 75km) zullen ruim 800.000 geproduceerd gaan worden.
Misschien ook interesant die DDC?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.