Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dakdrager / skibox
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
jajajaja
Ik ben in het bezit van een nieuwe fiat bravo. Binnenkort ga ik op vakantie en wil daarom een bagagekoffer op het dak van mijn Fiat Bravo plaatsen. In het boekje staat dat het mogelijk zou moeten zijn dakdragers te installeren.
Heeft iemand hier ervaring mee en zo ja, weet iemand waar ik dakdragers kan aanschaffen en wat deze kosten.

Bedankt voor jullie reactie.
Jaap
DaboyTommy
Je moet Thule dakdragers bestellen voor de fiat.
De originele Fiat dakdragers worden niet meer gemaakt (heb mij laten vertellen dat de fabriek die ze maakte failliet gegaan is in Italië).
Op de thule site kan je volgens mij wel vinden welke onderdelen je nodig hebt (ja je leest het goed want je krijgt een bouwpakketje wink.gif)
Denk dat je op een eurotje of 100 - 150 moet rekenen.

De dragers worden bevestigd middels de deuren te open hier zit een gat in, en als je de drager over de auto zet moet je vier schroeven er in draaien.
Wel te doen maar let op dat het wel allemaal recht zit en op de juiste plek. En het is niet voor 100 keer erop en er af halen, dat dan weer wel.
belhelmar
De originele dakdragers van voor de Fiat bravo zijn nog gewoon te bestellen bij de dealer.
Voor zo'n € 110,00 excl. btw.
jajajaja
Ik heb via de dealer begrepen dat de dakdrager alles bij elkaar rond de 200 euro kost. De 110 excl. btw komt me niet bekend voor maar klinkt aantrekkelijk.

Zelf heb ik via internet Thule dakdragers aangeschaft.

Voor een Fiat Bravo heb je nodig:

Thule rapid system 750
Stangenset: 769
Kitset: 1451

Bij elkaar heb ik voor €110 euro spullen gekocht. De voetenset 750 heb ik via marktplaats aan kunnen schaffen. Anders komt het totaal op 160 euro (zonder sloten). Met sloten op ongeveer 180 euro.
FcBravo
ideaal thanks for the info kan ik me mooi voorbereiden op vakantie 2010 puh2.gif
Ruudje
Nou ik kon gewoon via de dealer de dakdragers kopen!

€130,90 incl. BTW
sjaak
Ik heb ook sinds kort de dakdragers binnen voor mijn Bravo.
Ben alleen nog aan het zoeken naar de juiste skibox.

De skibox van Fiat is bij de Firna Tuynder voor € 262,43 ex de BTW inhoud 490 ltr en afm 195x80x40

Iemand misschien nog ervaring met andere mogelijkheden die passend zijn??
belhelmar
QUOTE (sjaak @ Jun 13 2010, 01:57) *
Ik heb ook sinds kort de dakdragers binnen voor mijn Bravo.
Ben alleen nog aan het zoeken naar de juiste skibox.

De skibox van Fiat is bij de Firna Tuynder voor € 262,43 ex de BTW inhoud 490 ltr en afm 195x80x40

Iemand misschien nog ervaring met andere mogelijkheden die passend zijn??

Kijk eens op de site van Thule.
Hiervan heb ik er zelf ook een, en dat past uitstekend.
Zeer degelijk en makkelijk te monteren.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.