Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Blue & Me Nav
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
RoberT-jet
Na zeven weken Bravo heb ik m'n eerste B&M Nav storing te pakken: Als ik de auto start werkt de mediaspeler, maar verder doet niets van de B&M Nav het. Er gebeurt niets als ik op het Windows toetsje druk, niks als ik op het Main toetsje druk. Heb al een paar keer de usb-stick verwijderd, met contact aan en met contact uit, maar dat maakt allemaal niets uit. Kan pas dodnderdag bij de dealer terecht.
yuri
5 minuten werk bij de dealer.

Storing in Windows Auto, schijnbaar iets met een toetsenbord wat de focus wegneemt van de rest...
kun je voor zover ik weet alleen zelf doen door je accu los te halen (toch?)
RoberT-jet
Ik heb net de accu even losgekoppeld. Een fluitje van een cent, en een werkje van een ppar seconden dankzij het handige klemmetje op de - pool. Alles werkt weer naar behoren en zelfs m'n klokje staat nog goed. Opgelost.
Sidharta
tja... is nderdaad een oplossing. Maar zoals ik in andere posts al heb aangegeven, vind ik dit toch niet echt de meest aangename methode... Dit zijn zaken die reeds opgelost zouden moeten zijn...
TgF
Ik heb trouwens hetzelfde probleem *grrrrr* ik las ergens anders dat je ook zekering F51 er een paar minuten uit moet halen, dat schijnt ook te helpen.

Ik heb de - pool al los gehad en dat deed niet zoveel om het probleem op te lossen (of ik had te weinig geduld), dus ik ga de F51 oplossing eens proberen.

Resultaat laat ik nog wel even weten...

---

Update: de zekering F51 nu een minuut of 10 losgehad (dat zou voldoende moeten zijn), maar dat doet niet zoveel, heb nog steeds geen stuurbediening voor de B&M, heb nu de - pool los

(ik voorzie een ritje naar m'n dealer)
RoberT-jet
Geduld heb ik niet nodig gehad bij het loshalen van de - pool. Los, na vijf seconden weer vast, en alles werkte weer. Zoals ik al zei: zelfs m'n klokje staat nog goed. Je krijgt er niet eens vieze vingers van.

Ben overigens helemaal met Sidharta eens dat dit met een nieuwe auto een belachelijke oplossing voor een belachelijk probleem is dat niet voor zou moeten komen. De reactie van de nitwit bij de dealer toen ik maandagochtend belde: "U kunt m'n donderdag hier neerzetten, eerder hebben we geen tijd. Als u eerder zonder afspraak langs komt kunnen we u niet helpen." Duidelijk minpuntje voor de dealer...

Verder geniet ik overigens elk ritje weer van de Bravo, heerlijke auto.
TgF
QUOTE (RoberT-jet @ Oct 20 2009, 11:47) *
Geduld heb ik niet nodig gehad bij het loshalen van de - pool. Los, na vijf seconden weer vast, en alles werkte weer. Zoals ik al zei: zelfs m'n klokje staat nog goed. Je krijgt er niet eens vieze vingers van.

Ben overigens helemaal met Sidharta eens dat dit met een nieuwe auto een belachelijke oplossing voor een belachelijk probleem is dat niet voor zou moeten komen. De reactie van de nitwit bij de dealer toen ik maandagochtend belde: "U kunt m'n donderdag hier neerzetten, eerder hebben we geen tijd. Als u eerder zonder afspraak langs komt kunnen we u niet helpen." Duidelijk minpuntje voor de dealer...

Verder geniet ik overigens elk ritje weer van de Bravo, heerlijke auto.

Qua oplossing van het probleem ben ik het met jullie eens: de oplossingen die geboden worden komen nogal Jip & Jannekig over, de techniek is toch niet helemaal nieuw meer, dus daar zouden de fabrikanten een betere oplossing voor moeten kunnen bieden.

In mijn geval hebben de - pool loskoppelen en de F51 zekering eruit halen helaas geen effect gehad, als ik op het windows toetsje druk gebeurd er niets, ik kan roepen wat ik wil maar nada...

Ik heb er wel een knipperende kilometerteller aan over gehouden, zal eens zoeken wat dat dan weer mag betekenen.

Windows in een auto is al net zo vaag als op een PC...
TgF
Het was dus toch nodig om even langs de dealer te gaan, 10 minuten later was het probleem gefixt. Maar ik blijf het een raar iets vinden...
TgF
cry.gif het leek te zijn opgelost...

Na mijn bezoek aan de dealer was er wel een reset geweest, als ik dan op het telefoon icoontje op mijn stuur druk, krijg ik de melding "Taal Nederlands niet beschikbaar". Ik ken de oplossing: USB stick leegmaken, taalbestanden (drie stuks) er op zetten, contact aan, 10 seconden wachten, USB stick erin en klaar.

Zou je denken, bij mij dus niet.

Al vrij snel de melding "Update miskluk, USB fout 10" met bijkomend de knipperende kilometerstand.

Op de één of andere manier weet ik vrij snel Windows over de zeik te krijgen.

Ze zouden een reset knop in de auto moeten bouwen.

Morgen maar weer eens langs de dealer, mogen die de Nederlandse update voor me uitvoeren, pairen van mijn telefoon kan ik dan zelf wel.
Gocool
Dit probleem heb ik vorige week ook door mijn dealer op laten lossen. Die kunnen dat met hun externe computer zonder de zekering/accu los te hoeven halen. Probleem is helaas nog onbekend. Volgende keer laat ik het toch uitzoeken.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.