Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Tamael heeft cariere move
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
tamael^
Tjah, Vandaag is de kogel door de kerk. de bravo die ik net heb gaat binnenkort in de verkoop, de marea die ik heb word gebruikt voor een project. (gesloopt)

Dit is een goed overwogen beslissing en helaas zat het niet in de planning om een bravo/a of marea weer te kopen. Ik ben een beetje uitgekeken en het word een keer tijd voor iets apparts.

de croma gaat helemaal opgebouwd worden voor dagelijks verkeer en de werkplaats gaat helemaal klaar gemaakt worden voor een aardiog heftig project. in deze tijd zal er dan ook niet veel gesleuteld worden aan andere auto's

maar nu, wat is dat prject dan toch? iets apparts. dat zeker. ben sinds nu 1 van de elite die een lancia delta hf integrale evo2 hebben.

verder heb ik binnenkort nog wel een boel te koop waaronder de optie op een ombouw set voor een 2.0 turbo in de bravo/a en marea.

tamael
Rayman19876
Ow Nice...

Heb je hem al staan dan die delta? Ziet er veelbelovend uit als ik wat spec's bekijk van die wagen.
Blijf je nog steeds bij de plannen voor de croma met de 2.0t? Of wordt dat alleen klaarmaken en verder niets, dus echt een daily.

Gr Raymond
Eddos
Dat is idd nogal een switch, maar ik wist al wel dat je een beetje uitgekeken was op de Bravo/a's en Marea's.
Alvast veel succes met de Lancia en ik kom binnenkort weleens langs om te babbelen smile.gif
2fast4you
Mooi dat er wat duidelijkheid voor je is. wink.gif

Succes straks met je project en hou ons op de hoogte!
Ebbie
QUOTE (tamael^ @ Oct 15 2009, 23:10) *
verder heb ik binnenkort nog wel een boel te koop waaronder de optie op een ombouw set voor een 2.0 turbo in de bravo/a en marea.

tamael

hmm, dit lijkt me wel interessant tov mijn 2 liter. is het wel een 5 cilinder?
Eddos
Het is een blok uit een Chroma of Coupe Turbo volgens mij, dus als je de specificaties daarvan bekijkt kun je het snel weten.
Maar zeker weten doe ik dat ook niet..
Ferry
QUOTE (Eddos @ Oct 16 2009, 11:03) *
Het is een blok uit een Chroma of Coupe Turbo volgens mij, dus als je de specificaties daarvan bekijkt kun je het snel weten.
Maar zeker weten doe ik dat ook niet..

2.0 turbo blok zal idd wel een vijf-cylinder zijn wink.gif
Rayman19876
QUOTE (Ferry @ Oct 16 2009, 12:46) *

Let wel, ''een ombouw set''. Zou dus goed kunnen zijn dat je dat icm de huidige 2.0l motor moet doen die je in de bravo of marea hebt.
tamael^
QUOTE (Rayman19876 @ Oct 16 2009, 12:49) *
Let wel, ''een ombouw set''. Zou dus goed kunnen zijn dat je dat icm de huidige 2.0l motor moet doen die je in de bravo of marea hebt.

het is de onverwoestbare 2.0 8V turbo uit de croma/oude delta hf/alfa 166 turbo. bij goed opbouwen goed voor 180 pk maar wel met meer koppel dan de 20V.

het gaat om motor, bak, kabelboom, ecu en intercooler. slangenwerk moet er nog bijgezocht worden.

tamael
Ebbie
QUOTE (tamael^ @ Oct 16 2009, 13:53) *
het is de onverwoestbare 2.0 8V turbo uit de croma/oude delta hf/alfa 166 turbo. bij goed opbouwen goed voor 180 pk maar wel met meer koppel dan de 20V.

het gaat om motor, bak, kabelboom, ecu en intercooler. slangenwerk moet er nog bijgezocht worden.

tamael

Ik had het kunnen weten met jouw onderschrift frusty.gif . Persoonlijk hou ik het liever bij een (ook enigzins onverwoestbare) 5 cilinder (, maar een passende turbo of 5 cilinder met turbo is altijd welkom coool.gif ).
Bravatijn

Er zijn ook 4 cilinder 2.0 16v coupe's met turbo widegrin.gif
tamael^
QUOTE (Bravatijn @ Oct 16 2009, 19:11) *

Er zijn ook 4 cilinder 2.0 16v coupe's met turbo widegrin.gif

je vergeet de motor van de Delta integrale, die zijn in zowel 8v als 16v geleverd. de 8v is over gegaan naar de croma en de 16v naar de coupe.

de 8v is onverwoestbaar bij onderhoud. de 20v wil wel is een lager hebben wat er tussenuit piept en de 16v is standaard iedere 60.000 lagers vervangen omdat anders de motor voorbij revisie is..

dat is de reden van de 8v. ook dat die bij een stoplicht sprint agresiever is als een 20V en alleen in de top vermogen mist.

tamael
Rayman19876
20v is in princiepe ook een 1.6 maar dan met een cilinder meer. De inhoud per cilinder blijft het zelfde.
Bravo JTD 105 GT
Hoi Tamael,

Zo dat klinkt inderdaad als een flink project.....
Maar even voor mijn beeld een Delta Integrale HF..... Is dat niet die Rally wagen met de martini stickers....
Deze zo ongeveer???

Dan zijn ze wel ubergeil en super bruut.... yes_new.gif worshippy.gif thumbsup.gif
Bravatijn
QUOTE (tamael^ @ Oct 16 2009, 22:04) *
je vergeet de motor van de Delta integrale, die zijn in zowel 8v als 16v geleverd. de 8v is over gegaan naar de croma en de 16v naar de coupe.

de 8v is onverwoestbaar bij onderhoud. de 20v wil wel is een lager hebben wat er tussenuit piept en de 16v is standaard iedere 60.000 lagers vervangen omdat anders de motor voorbij revisie is..

dat is de reden van de 8v. ook dat die bij een stoplicht sprint agresiever is als een 20V en alleen in de top vermogen mist.

tamael

Klopt, niet vermeld maar wel in gedachten wink.gif

Ik hoor dat vaker dat de motoren met minder kleppen meer koppel hebben dan meerklepperige motoren, en dat is toch gewenst bij het stoplicht xD de top rijdt je toch zowat nooit.
HJ2
Wauw... Mooie kar man! i.d.d. een leuke upgrade!
tamael^
QUOTE (Bravo JTD 105 GT @ Oct 16 2009, 23:43) *
Hoi Tamael,

Zo dat klinkt inderdaad als een flink project.....
Maar even voor mijn beeld een Delta Integrale HF..... Is dat niet die Rally wagen met de martini stickers....
Deze zo ongeveer???

Dan zijn ze wel ubergeil en super bruut.... yes_new.gif worshippy.gif thumbsup.gif

dat is de uitvoering en de kleur.

---edit---

even nagekeken, op de afbeelding staat een evo 2. ik heb een type hier voor. die is dus iets smaller van voren.

tamael
Frontysco
QUOTE (tamael^ @ Oct 17 2009, 13:54) *

tamael

/me snapt waarom tamael overstapt *veegt kwijl weg*
Bravo JTD 105 GT

tamael

worshippy.gif respect !!!
Dit is ubergeil !!!

Hou ons op de hoogte ... Dit wordt serieus mooi... wink.gif
Mean Green

tamael

Stoere auto en een dappere keuze! Het onderhoud is aan een techneut als jij wel toevertrouwd, dat scheelt ! smile.gif

Ben benieuwd naar een foto.

Gr,
Frank
tamael^
QUOTE (Mean Green @ Oct 18 2009, 23:15) *
Stoere auto en een dappere keuze! Het onderhoud is aan een techneut als jij wel toevertrouwd, dat scheelt ! smile.gif

Ben benieuwd naar een foto.

Gr,
Frank

hahaha, weet nu al zeker dat ik motor moet reviseren, andere turbo, banden moet vervangen, 2 deuren moet vervangen en op roestjacht moet. gaat wel een half jaar duren voor die rolt.

tamael
ZeroY
Heb al een stukje meegereden.

Auto is traag..................

......vergeleken bij een straaljager. Man wat een trekkracht je wordt gewoon letterlijk gelanceerd.
Mean Green
Deze ook al is gezien? Wheeler Dealer

Dit is deel 1, de overige delen staan ook op Youtube smile.gif
richardz
QUOTE (Mean Green @ Nov 2 2009, 09:56) *
Deze ook al is gezien? Wheeler Dealer

Dit is deel 1, de overige delen staan ook op Youtube smile.gif

Aldus Jijbuis : De URL bevat een video-id met een onjuiste notatie.
Mean Green
QUOTE (richardz @ Nov 2 2009, 12:53) *
Aldus Jijbuis : De URL bevat een video-id met een onjuiste notatie.

fixed smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.