Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vrachtwagen achterop
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Schade
a+m
Sta ik netjes voor het verkeerslicht te wachten..............knal! De vrachtwagenchauffeur achter me liet zijn rem los terwijl hij wat van de bijrijdersstoel pakt. De vrachtwagen was een automaat en begon te rollen. Dan merk je pas wat voor een gewicht je Bravo binnen komt rijden. Door de tik schoot ik door op de trekhaak van mijn voorganger, dus ook de voorbumper beschadigd. De schade achter was hefiger: bumper en achterklep waren rijp voor de sloop.
Zelf heb ik er niets aan overgehouden (knalde wel met mijn hoofd tegen de hoofdsteun, ik zag het niet aankomen).
De totale schade bedroeg ruim 3000 euro (achterklep en achterbumper vernieuwd en voorbumper hersteld en gespoten).
Hij is inmiddels weer gerepareerd en als nieuw (ik ben de steenslag op de voorbumper ook weer kwijt!).

2fast4you
Ai dat is minder! Gelukkig heb je er zelf niets aan over gehouden! En mooi dat alles weer hersteld is.
Gwboes
Ik ben wel benieuwd hoe de schade van de auto voor jou is verhandeld.
Mij is namelijk verteld dat jij dan als schuldige aangewezen kan worden omdat je dan blijkbaar niet genoeg afstand had bewaard met je voorganger.
Ferry
QUOTE (Gwboes @ Oct 14 2009, 00:04) *
Ik ben wel benieuwd hoe de schade van de auto voor jou is verhandeld.
Mij is namelijk verteld dat jij dan als schuldige aangewezen kan worden omdat je dan blijkbaar niet genoeg afstand had bewaard met je voorganger.

Lijkt mij dat dit in geval van stilstaan niet opgaat (gezien de chauffeur z'n rem losliet en de auto begon te rijden.) en de chauffeur van de vrachtwagen waarschijnlijk gewoon aansprakelijk gesteld zal worden. Knappe jongen die het lukt om niet op een voorganger te klappen als je door een vrachtwagen geduwd wordt wink.gif
Sidharta
lol idd... straffe handrem in combinatie met spijkerbanden zijn in dit geval geen overbodige luxe ... lol.gif

vindt 3k toch aan de lage kant... ben je zeker dat het onderstel niet geraakt is?
a+m
Schade is volledig verhaald op de vrachtwagenchauffeur. de verzekering vond het aannemelijk dat ik al geruime tijd stilstond en voldoende afstand had tot mijn voorganger.
Ook eventuele schade aan mijn voorganger (waarschijnlijk niet, er was niets te zien en ik had alleen de trekhaak geraakt) zou verhaald kunnen worden op de vrachtwagenchauffeur. Goed geregeld dus.
Voor wat betreft de schade: er was alleen oppervlakschade, zelfs de plaat achter het kofferdeksel (waar het slot in zit) was niet beschadigd. Dat viel dus nog mee.
Na herstel is er niets meer te zien of te merken.
Sidharta
goed dat alles zo rap geregeld is... 't mijne sleept nog iets langer aan kwestie van betaling...
FcBravo
au dat doet pijn op de bravo
Seaman
QUOTE (Sidharta @ Oct 14 2009, 09:37) *
vindt 3k toch aan de lage kant... ben je zeker dat het onderstel niet geraakt is?

Ik had dezelfde schade opmeting nadat een auto bovenop mij geklapt was, en toen was de schade 2K.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.