Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sputterende motor in neutraal
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
Sidharta
Iepz,

sinds enige tijd heb ik last van het uitvallen van de motor in ralentie (file rijden, lang stilstaan)

Heb hem intussen al laten uitlezen en eerst bleek het aan de inertieschakelaar te liggen, maar na vervanging daarvn blijkt het nu de brandstofdruk regelaar te zijn... Die is besteld en komt eerstdaags binnen.

Zijn hier mensen die met de nieuwe bravo, iets van zelfde aard hebben meegemaakt? Heb een beetje het gevoel van in een straatje zonder einde te geraken, en dat willen we niet natuurlijk...

Alle info is welkom...
dekooi
Ik moet toegeven dat ik niet zo technisch ben op het vlak van auto's. Maar het zou misschien aan de luchtinlaat kunnen liggen. Bij langzaam rijden/stil staan komt er moeizamer lucht in de inlaat, als daar al iets zit wat de lucht inname verder bemoeilijkt zou je dat op lage snelheid meer kunnen merken... Ik heb afgelopen winter gehad dat de auto een keer helemaal niet wilde starten, daarna liep hij voor me gevoel ook nog een tijdje minder soepel en sloeg hij sneller af. Het is bij mij toen vanzelf weer weggetrokken.
Sidharta
hmm... could be...

Maar bakje gaat morgenvroeg binnen voor die vervanging van de brandstofdruk-regelaar... we'll see...
Sidharta
vanmorgen, na dagje met een MiTo te hebben rondgereden (sleurt wel goed), mijn bakje gaan ophalen.

Rijdt weer als een tierelier... Ze hebben mij wel aangeraden toch af en toe een injector reiniger te gebruiken, en niet altijd voor de duurtste diesel te gaan (v-power, excelium en consoorten), kwestie van voldoende zwavelgehalte in de brandstof te hebben...

maar kom : <Me>= "Happy again" !!
ViperĀ®
Hoe rijdt de MiTo ?

Persoonlijk leek me de MiTo (en dan vooral de nieuwste 170 pk 20% bijtelling) me ook wel wat, al is het een beetje een vrouwen uitstraling en vind ik de bravo wat stoerder.

Volgens mij heeft de MiTo met dna en toch wat betere wegligging.
Sidharta
tja...

<me> = "unhappy again"

zaterdag bakje weer binnengedaan, probleem is niet opgelost. Ze gaan hem volledig binnenstebuiten draaien en zorgen dat het opgelost geraakt... ik blijf er bij... is iets met de injectoren... we'll see...

<offtopic>
Wat betreft de MiTo : sportief in Dna-stand, loom in all-weather, en iets tussenin in Normaal maar meer neigend naar loom.
Bij starten staat ie elke keer terug op 'n', dus is dat een standaard handeling op 'd' zetten, die erbij komt. smile.gif
Moet zeggen dat in DNA het stuur fantatstisch voelt... reagreert echt goed op alle bewegingen, en dit valt volledig weg in stand Normaal.
Ook de wegligging is top in DNA, stroef vanaf stand Normaal.

MiTo heeft 2 grote nadelen:

1\ is driedeurs.
2\ uitgeroepen tot 'gay-car 2009'...
</offtopic>

Keep you all posted...
Sidharta
even een update:

Probleem lijkt sinds vorige post opgelost.

Dealer heeft EGR en gasklephuis vervangen en heb geen enkel probleem meer...

Me = happy again.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.