Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Fiat Brava achteruitwisser
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
steefwitte
Goedendag,
Mijn achteruitwisserblad is aan vervanging toe.(al los)
Wie kan mij vertellen waar ik deze kan kopen? alleen bij fiatdealer?
Rayman19876
Firma tuynder kan ook nog. Je kan hem er ook helemaal afhalen en een dopje er op zetten. Hij trekt 9 van de 10 keer toch strepen op de achterruit.
Blue Indigo
QUOTE (Rayman19876 @ Oct 5 2009, 12:54) *
Je kan hem er ook helemaal afhalen en een dopje er op zetten. Hij trekt 9 van de 10 keer toch strepen op de achterruit.

Wat is dat nou weer voor een waardeloze opmerking?
Ik heb nog nooit last gehad van strepen op de achterruit, zowel met het oude als met het
nieuwe blad. Ik heb veel gemak van die achterruitenwisser, zou h'm niet willen missen.

@Steefwitte:
Je kunt ook alleen het wisserrubber laten vervangen, heb ik ook laten doen.
Het is een stuk goedkoper dan de hele arm laten vervangen, en het is wat
makkelijker verkrijgbaar.

Groeten,

Rik.
Eddos
het is gewoon een tip, maar ik zou hem zelf idd ook niet willen missen. nu zit er mss wel een verschil tussen de brava en bravo wat dat betreft dat weet ik niet..
mr-brava
bij de brava en bravo is het precies hetzefde en bij de brava is het mooier om zonder achterruitenwisser te rijden!
en ik gebruik m nooit dus ik haal m er ook af en knal er een dopje op!
Eddos
Bij de Brava staat de achterruit onder een andere hoek, dus ik doelde meer op het nuttig zijn of niet.
Naja, iedereen doet dus wat hij zelf wil.
Ik heb ook een Brava, maar zou niet zonder ruitenwisser achter willen. Vind met ook mooier smile.gif
steefwitte
Beste Rik ,
Weet je ook waar je die wisserrubber kan halen ?
Halfords heeft het niet en de ATU ook niet! en die zeiden zelfs dat de hele arm vervangen moest worden...
Hoor het graag

Groeten steef

QUOTE (Blue Indigo @ Oct 5 2009, 16:26) *
Wat is dat nou weer voor een waardeloze opmerking?
Ik heb nog nooit last gehad van strepen op de achterruit, zowel met het oude als met het
nieuwe blad. Ik heb veel gemak van die achterruitenwisser, zou h'm niet willen missen.

@Steefwitte:
Je kunt ook alleen het wisserrubber laten vervangen, heb ik ook laten doen.
Het is een stuk goedkoper dan de hele arm laten vervangen, en het is wat
makkelijker verkrijgbaar.

Groeten,

Rik.
Blue Indigo
QUOTE (steefwitte @ Oct 5 2009, 18:53) *
Beste Rik ,
Halfords heeft het niet en de ATU ook niet! en die zeiden zelfs dat de hele arm vervangen moest worden...
Hoor het graag

Toen bij bij het rubber los liet ben ik met arm enal naar de garage gegaan waar mijn auto
in onderhoud is. Ik dacht dat ik een nieuwe arm moest bestellen, maar de monteur
zei dat ie alleen het rubber kon verwisselen. Zo gezegd, zo gedaan en het koste
maar een paar Euro.
Dus misschien dat de garage om de hoek het wel heeft.

Groeten,

Rik.
Rayman19876
Had ook even over het hoofd gezien dat het om een brava ging. Met schuine ruit heb je toch weer wat meer functionaliteit van zo'n wisser.

@ Blue indigo: Echter was dit gewoon als tip, bij de bravo wordt het wat meer gedaan omdat het daar toch echt een kwaaltje van is. Dat zal met jouw brava dan niet het geval zijn dus wees er maar blij mee. En zo'n waardeloze opmerking is het dus niet, want het wordt veel en veel meer gedaan.

MVG Raymond
thei
QUOTE (steefwitte @ Oct 5 2009, 18:53) *
Beste Rik ,
Hoor het graag

Groeten steef

Gewoon een ruitenwisser kompleet kopen en het rubber op maat knippen en monteren of.......er zijn ook echt alleen losse rubbers te koop in de automaterialen handel(oa www.heuts.nl)en die kosten iets van een euro of 4 per 2
brave 1.4 driver
ik heb zelf ook gewoon het rubber vervangen en meteen de ruitenwisser motor ook voor een citroen ruitenwissermotor hihi
staat ie lekker agressief in het midden van m`n achterruit
ZeroY
Die achterruitenwissers van de Bravo/Brava zijn idd gewoon troep.

Bij alle waar ik in heb gereden zijn ze gaar: of ze doen het niet, of ze blijven hangen, of de ruitensproeier doet het niet en als ze het wel doen laten ze zoveel strepen achter dat je ze beter niet kunt gebruiken.

Ik ga mee met Raynman: weghalen en dopje erop, staat ook veel mooier!
thei
QUOTE (ZeroY @ Nov 2 2009, 08:30) *
Die achterruitenwissers van de Bravo/Brava zijn idd gewoon troep.

Bij alle waar ik in heb gereden zijn ze gaar: of ze doen het niet, of ze blijven hangen, of de ruitensproeier doet het niet en als ze het wel doen laten ze zoveel strepen achter dat je ze beter niet kunt gebruiken.

Ik ga mee met Raynman: weghalen en dopje erop, staat ook veel mooier!

Het zijn niet de motortjes,maar eerder die fijne drukcontacten in je achterklep die de problemen veroorzaken,als je die loshaalt,zie je an de achterkant dat ze al gedeeltelijk weggesmolten zijn en daardoor werkt de veer niet meer 100% en ook de motor niet meer.
Mondo
vaak gaan ze naar de klote doordatze nat worden want het rubber in je raam waar die wisser doorheen gaat, die is dan rot en lekt.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.