Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Navigatie
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
boilie
Beste Bravo rijders.

Momenteel ben ik voor 99% ervan overtuigd dat mijn nieuwe (lease)auto een Bravo gaat worden.

Ik zit echter met een probleempje:
In de nieuwe Bravo zou ik graag het nieuwe navigatiesysteem laten zetten zoals reeds verkrijgbaar in de speciale ING versie.

Nu is mijn vraag: weet iemand vanaf wanneer deze verkrijgbaar is op de 1.4 T-jet?

En is er toevallig iemand die reeds in de ING versie rijdt en mij zijn ervaringen over dit navigatiesysteem kan aangeven?

Alvast bedankt,

Ruud
Gwboes
Volgens mij zit in de ING-uitvoering gewoon de connect nav+ die in de prijslijst staat.
Bordewolf
Inderdaad, dat is gewoon een optie. Over enkele maanden kan er ook als optie gekozen worden voor een ingebouwde tomtom welke werkt met de Blue & Me functies. Of dit ook voor de Bravo beschikbaar komt en voor welke types is nog niet bekend
DaboyTommy
Even voor de duidelijkheid over het verschil tussen de Nav+ en het ING systeem.
Het ING-systeem is een Instant Nav systeem welke wel degelijk verschilt van de Nav+.
http://local.fiat.nl/prijslijsten/prijslijst_BravoING.pdf
Voor de specs van het Instant Nav systeem.
Het is eigenlijk een uitgebreidere versie van het Nav+ systeem met Blue&Me geïntegreerd.
Dit systeem is ook al bekend bij de Lancia Delta en is hier dus een afgeleide van.

O.a. Bluetooth, SD, USB, en nog boel andere zaken zitten er extra op.
Tevens volgens mij ook een file omleid systeem wat op de Nav+ niet aanwezig is. Alsmede volgens mij dat navigatie via de SD kaart gaat in plaats van een CD.
Bordewolf
Bij de ING versie is dit standaard (kennelijk een leaseversie). Je kunt ook dit systeem als optie krijgen, alleen kost die € 2000,=.

Ik wacht dan liever een paar maanden op de TOMTOM + Blue & Me die je kunt in laten bouwen, dat gaat echt niet meer kosten dan €300,=. Je hebt dan ook een schermpje, maar dan los, maar wel gekoppeld met Blue en Me en WEL inbouw ipv los schermpje en zuignap.
boilie
QUOTE (Bordewolf @ Oct 2 2009, 17:51) *
Bij de ING versie is dit standaard (kennelijk een leaseversie). Je kunt ook dit systeem als optie krijgen, alleen kost die € 2000,=.

Ik wacht dan liever een paar maanden op de TOMTOM + Blue & Me die je kunt in laten bouwen, dat gaat echt niet meer kosten dan €300,=. Je hebt dan ook een schermpje, maar dan los, maar wel gekoppeld met Blue en Me en WEL inbouw ipv los schermpje en zuignap.

Idd zit in de ING versie een verbeterde versie van de NAV + zoals ook zojuist door iemand anders al gemeld.
Bij de dealer kan men mij tot op heden echter niet melden of cq vanaf wanneer dit systeem leverbaar is op de normale versies.
Tevens is de prijs ervan volgens hun nog niet bekend?

Misschien een stomme vraag: maar hoe kom jij aan de €2000,-

Het is inderdaad correct dat de NAV+ 2250,- kost.
Echter:
In belgie is het instant NAV systeem wel reeds bestelbaar voor een meerprijs van 1100,- (in italie reeds bestelbaar voor 1000,-)
Nu zijn de meeste opties in belgie ca 10% goedkoper dus dan neem ik aan dat dit systeem in NL om en nabij de 1250, 1300 euro zal gaan kosten?

Aangezien e.e.a. in Belgie wel bestelbaar is, verbaasd het mij dat de NL importeur dit nog niet reeds heeft ingevoerd.
Bordewolf
QUOTE (boilie @ Oct 6 2009, 00:45) *
Idd zit in de ING versie een verbeterde versie van de NAV + zoals ook zojuist door iemand anders al gemeld.
Bij de dealer kan men mij tot op heden echter niet melden of cq vanaf wanneer dit systeem leverbaar is op de normale versies.
Tevens is de prijs ervan volgens hun nog niet bekend?

Misschien een stomme vraag: maar hoe kom jij aan de €2000,-

Het is inderdaad correct dat de NAV+ 2250,- kost.
Echter:
In belgie is het instant NAV systeem wel reeds bestelbaar voor een meerprijs van 1100,- (in italie reeds bestelbaar voor 1000,-)
Nu zijn de meeste opties in belgie ca 10% goedkoper dus dan neem ik aan dat dit systeem in NL om en nabij de 1250, 1300 euro zal gaan kosten?

Aangezien e.e.a. in Belgie wel bestelbaar is, verbaasd het mij dat de NL importeur dit nog niet reeds heeft ingevoerd.

En dat vind jij een normale prijs voor een navigatiesysteem dat je los voor nog geen €400,= kunt kopen?
boilie
uhmmm nee, dat vind ik zeker geen normale prijs.

Maar voor een leasebak voel ik dit niet zo direct in mijn portemonnee.

Overigens vind ik niet echt dat je een ingebouwd navigatiesysteem kan vergelijken met een tomtom bv.
De losse steuntjes die je tegenwoordig in een auto (vaak t.p.v. je ventilator) kan laten plaatsen vind ik geen gezicht.
Een zuignap op je voorruit is helemaal K u T.
Daarbij vind ik het een gekloot als ik elke keer mijn tomtom uit de houder moet halen als ik bij een klant ben aangekomen.

Anyway: ben het zeker met je eens als je een prive auto moet aanschaffen dat het het op zeker niet waard is om een systeem te laten inbouwen voor 1300,-
Dan zou ik ook direct voor een goedkopere losse versie kiezen.

Maar goed, ik neem aan als jij de keuze hebt voor een bedrijfsauto je niet voor een losse tomtom zou kiezen?
boilie
Wat een .....

Hedenmorgen heb ik maar telefonisch contact opgenomen met Fiat nederland om hier te informeren naar de mogelijkheden
mbt het instant nav navigatiesysteem.

Deze melden mij echter ook gewoon dat het systeem in de toekomst wel te bestellen is op de overige versies van de Bravo echter kon mij ook niemand vertellen vanaf wanneer dit ca is.

Al met al begint mijn gevoel me toch te zeggen dat de Bravo denk ik (helaas) niet mijn nieuwe leaseauto gaat worden daar dit navigatiesysteem wel een must is.
Het huidige connect Nav is geen optie (ivm a) de prijs en nerd.gif het verouderde systeem.
Een los navigatiesysteem zoals TOM TOM vind ik persoonlijk geen optie daar dit me allemaal teveel gedoe is met het loshalen etc. wat niet echt praktisch is tijdens mijn werk.

Nog even afwachten dus......en hopen dat er bij fiat snel iemand wakker wordt dat hoe ze nu werken niet echt bepaald een geweldige verkoopactie is door dit systeem nog niet in de prijslijst te zetten terwijl het in alle overige landen al wel reeds bestelbaar is. En zelfs op de ING versie in NL te verkrijgen is.

Voor mij een raadsel!!!!
DaboyTommy
Zou ik toch voor een Pioneer systeempje gaan ofzo ;-)
Ook mooi om zo er in te zetten :-) meer opties dan de meeste systemen en een stuk goedkoper.
Dat zou ik doen :-)
Tevens heb je hier voor weinig een aansluitkabel voor je Ipod bij wat toch ook wel heel relaxt is als je veel in de auto zit net als ik ;-)
yuri
QUOTE (DaboyTommy @ Oct 18 2009, 18:42) *
Zou ik toch voor een Pioneer systeempje gaan ofzo ;-)
Ook mooi om zo er in te zetten :-) meer opties dan de meeste systemen en een stuk goedkoper.
Dat zou ik doen :-)
Tevens heb je hier voor weinig een aansluitkabel voor je Ipod bij wat toch ook wel heel relaxt is als je veel in de auto zit net als ik ;-)

blue&me iemand? smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.