Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Interieur vraagje
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
den_coppy
Ik zit dus o.a nog met 2 vragen voorlopig.

1.
Als bepaalde onderdelen van uw dashbord + deuren in een bepaald kleur wil. Kan je dit zelf spuiten? Zoja met welk type spuitbus? Dit zal wel niet met een gewone bus verf/lak gedaan worden gok ik.
Of moet je die onderdelen zelf bestellen en laten spuiten?

2.
Mijn zetels enzo zijn in het blauw.
De stof van mijn deuren is nog steeds de originele kleur. (grijs + wa andere kleurkes)
Als ik deze ook in het blauw wil, moet ik de originele laten overtrekken in het blauw, of moet ik gewoon een stuk stof kopen en dat zelf inwerken?
Hebben er hier personen ervaring mee?
Dutch Dimension
Voor je kunstofinterieur delen kun je bij de lakboer ( autolakboer) een speciale grondlak en basislak voor kunstof kopen.
Als je hen hierom vraagt weten ze wel wat je moet hebben :wink:
den_coppy
QUOTE (Remco Mathijssen)
Voor je kunstofinterieur delen kun je bij de lakboer ( autolakboer) een speciale grondlak en basislak voor kunstof kopen.
Als je hen hierom vraagt weten ze wel wat je moet hebben :wink:

Thx.
K zal mij es informeren bij Auto5, daar zullen ze zoiets wel hebben.
K zou anders ook ni weten waar k een autolakboer moet vinden smile.gif

Nu nog iemand die raad weet met vraag 2 ?

2.
Mijn zetels enzo zijn in het blauw.
De stof van mijn deuren is nog steeds de originele kleur. (grijs + wa andere kleurkes)
Als ik deze ook in het blauw wil, moet ik de originele laten overtrekken in het blauw, of moet ik gewoon een stuk stof kopen en dat zelf inwerken?
Hebben er hier personen ervaring mee?
Black Bravo
Mijn broertje heeft het zelf gedaan (IDEE WAS VAN MIJ :!: ) Je moet je hele deurpanelen eruit halen en dan de gedeeltes waar het stof op zit uit de deurpanelen. Vervolgens knip je het stof op maat en spuit je de panelen in met lijmspray van Bison. Paar minuten wachten en dan de nieuwe stof er overheen. Ditzelfde doe je met de panelen achter, maar daar heb je wel ff meer werk aan om ze eruit te halen.
De stof kan bestellen bij http://www1.nl.conrad.com

Grt. Black Bravo
sin
QUOTE (Black Bravo)
en dan de gedeeltes waar het stof op zit uit de deurpanelen.

en doe je hoe?
jwlos
ja hoe
Black Bravo
Ik heb het ff nagevraagd en als het goed is zit het gedeelte met het stof op een paar punten vast met plastic pinnetjes. Die pinnetjes zijn warm gemaakt aan de bovenkant zodat het plastic het paneeltje met het pinnetje verbind. Je kunt het paneeltje vanaf de zichtkant eruit drukken/wrikken. Als je het paneeltje opnieuw gestoffeerd hebt kun je op de pinnetjes het paneelje terug schroeven(schroef met ring!!) :wink:
jwlos
als ik het goed gezien /onthouden heb dan zitten die paneeltjes met smeltlijm helemaal gelijmd.

hoop dat ik het mis heb want ik wil ook een ander interieur.

bedankt en we zullen het wel in project of in how to zien hoe je het voor elkaar hebt gekregen.

greets jwlos
den_coppy
K ben eens gaan informeren hier in een winkeltje dat zo auto-verven enzo heeft.

Het dashbord en deuren dat is polyester, als je dat wil spuiten dan zou je de verf zelf moeten maken :?
Dat komt allemaal kostelijk uit wel. Want je hebt daar redelijk wat verschillende potten voor nodig.
Bestaan er geen spuitbussen in de kleur (blauw + zilver) voor polyester ?

Voor de binnenbekleding bestaan er ook spuitbussen, dus dat is al wat gemakkelijk dan een nieuwe stof der over te plakken.
Dutch Dimension
Binnenkant is naar mijn weten gewoon kunststof hoor.

Ik heb zelf zon spuitbusje gehaald voor het interieur.
Heb mijn a-style daar mee naartoe genomen en toen hebben ze zelfs de juiste kleur kunnen mengen.

Spuitbusje kostte me 13 Euro

Als ik jouw was zou ik eens ergens anders gaan vragen
den_coppy
QUOTE (Remco Mathijssen)
Binnenkant is naar mijn weten gewoon kunststof hoor.

Ik heb zelf zon spuitbusje gehaald voor het interieur.
Heb mijn a-style daar mee naartoe genomen en toen hebben ze zelfs de juiste kleur kunnen mengen.

Spuitbusje kostte me 13 Euro

Als ik jouw was zou ik eens ergens anders gaan vragen

Zou jij voor mij zo geen spuitbusje willen kopen dan?
Ik betaal u het nodige geld vooraf met overschrijving, inclusief verzendingskosten ?

Als het niet teveel moeite is toch?
den_coppy
Niet meer nodig, ze verkopen dit blijkbaar in auto5 ook:

Voor de mensen die dit ook willen doen:

De verkoper raadt foliatec af, dat is spuitbus dat je rechtstreeks op de stukken kan spuiten normaal, maar hij heeft dat ook al gedaan, en de verf brokkelt dan af en blinkt niet zozeer.

Ik heb nu:

1 x Motip Filler
1 x Motip Hectingsprimer
1 x Motipspray Blauw
1 x Motipspray zilver
1 x glansvernis

Totaal: 44,45 €

Met dit alles kan je uw interieur spuiten met autolak dus.
Meer glans, en geen kans op afbrokkelen.

Binnen 2 weken (na mijn examen) begin ik eraan.
K zal wa foto's enzo trekken ook dan, voor in 'how-to'.
den_coppy
K heb om te proberen eens een deurpaneeltje gespoten.
Kwestie van zeker te zijn of ik daar aanleg voor heb.

De binnenbekleding zit er met plastic pinnentjes op.
Maar ze er uit duwen/wrikken is niet zo gemakkelijk.

Door het smelten van die plastic hangen de grootste stukken op de achterkant van uw bekleding, dus ik vrees dat ik een nieuwe stof moet hangen aan de achterkant van de panelen.

Want ik zou niet weten hoe ik die originele er terug moet aankrijgen.

Iemand wel?

smelten ??
den_coppy
Deur (Links) origineel:

Deur (rechts):

Er zit wel nen donkeren schijn in, k stond een stuk in de schaduw.

Dutch Dimension
ziet er netjes uit :wink:
Bravo driving Rob
Nog een oplossing, je kunt ook een spuitbus kopen die speciaal gemaakt is om stof mee te spuiten. Heb ik ook gedaan hecht niet op plastic etc. Was wel redelijk duur, maar scheelt veel werk.

Succes!!!
den_coppy
Dat ging ik normaal doen, maar als je de binnenbekleding van de panelen haalt dan kan je ze er niet meer op hangen.

Dit plastic pinnetjes zijn gesmolten.
Dus je kan ze alleen maar afbreken als je de binnenbekleding wil verwijderen.
Dus ben ik feitelijk al verplicht van er een nieuwe binnenbekleding in te hangen.
Ik zou niet weten hoe ik die oude er terug zou moeten opkrijgen.
Dutch Dimension
Mischien een domme opmerking hoor.

Maar zou je die niet kunnen vast schroeven aan de binnenkant? :wink:
Dutch Dimension
[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=1422[/img]
[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=1421[/img]
den_coppy
QUOTE (Remco Mathijssen)

Dan moet je ook al stoten uitsteken niet?

Dan moet je al blokjes hout enzo op de panelen plakken, want anders vijs je los door je paneel heen.

Maar misschien dat dit wel gaat ja.

Bedankt voor de tip.
Dutch Dimension
is niet mijn wagen hoor.
Is de wagen van Johnson :wink:

de mijne staat onder deze link :wink:

http://www.fiatbravoforum.nl/viewtopic.php?t=1237
Black Bravo
QUOTE (den_coppy)
QUOTE (Remco Mathijssen)

Dan moet je ook al stoten uitsteken niet?

Dan moet je al blokjes hout enzo op de panelen plakken, want anders vijs je los door je paneel heen.

Maar misschien dat dit wel gaat ja.

Bedankt voor de tip.

Het kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij had ik dat al eerder uitgelegd hoe je de paneeltjes weer terug kan plaatsen!? :wink: smile.gif
Johnny Bravo
wat dacht je van het hele binnenwerk opnieuw met siliconenkit af te kitten dat heb ik ook gedaan aangezien het binnenwerk er bij mij ook los inzit door de trillingen van de boxen in de portieren

greets

johnny bravo
Spenstar
ziet er al netjes uit, ben benieuwd naar de rest. Ga je er een how-to van maken?
Danny
Je kunt toch ook je stof spuiten zonder het eraf te halen, gewoon de rest afplakken. Maar ja daar heb je nu niets meer aan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.