RoberT-jet
Sep 25 2009, 09:24
M'n auto nu drie en een halve week oud, en jawel, gisteravond besloot er iemand niet te remmen en stevig achterop te rijden...
Ik stond net stil voor een kruispunt, voet nog lichtjes op de rem en toen de bekende klap van achter en ik stond een paar meter verder. Mijn dochter en ik beide geen schade opgelopen.
De dader (BMW 1 serie) was aan de voorkant behoorlijk beschadigd, maar gek genoeg was er in het donker aan de Bravo niets te zien. Nu in het daglicht is wel een barst en een krasje net rechts naast de kentekenplaat zichtbaar. Een wonder dat de schade zo meevalt op het oog, het was best een stevige klap. Ik denk dat er onderhuids flink wat schade zal zijn. Volgende week naar de schadeherstel.
Marea 1.8-16V
Sep 25 2009, 22:31
nou, daar ben je mooi klaar mee
gelukkig zijn jij en je dochter er goed vanaf gekomen, suc6 met het afhandelen
het blijgt zuur
Sidharta
Sep 28 2009, 11:21
is inderdaad wel zo dat de bumper van de bravo goed meegeeft... heb in een andere post een trekhaak-incident aangehaald met een citroen jumper.
Daar is buiten de nummerplaat (klein deukje) niet veel meer van te zien.
En laat je maar goed controleren op whiplash... komt meestal in later stadium de kop op steken...
RoberT-jet
Oct 1 2009, 09:31
Nadat ik bij daglicht beter heb gekeken blijkt m'n bumper toch wel aardig ontzet. Hij wijkt een kleine centimeter van de carosserie, onder het achterlicht. Nog geen reparatie geregeld.
Sidharta
Oct 5 2009, 10:11
is minder goed nieuws...
en? nog geen last in de nek? zou dit toch maar controleren...
RoberT-jet
Oct 6 2009, 13:10
QUOTE (Sidharta @ Oct 5 2009, 11:11)

is minder goed nieuws...
en? nog geen last in de nek? zou dit toch maar controleren...
Nee, nergens last van gelukkig, mijn dochter ook niet, zij had net gesport dus was nog 'warm' en soepel denk ik. 't Was wel grappig trouwens: mijn dochter van 10 zat dus naast me toen de klap kwam. Ze zei meteen "F*ck! O, sorry, dat mag ik niet zeggen, he?" Vervolgens was ze een seconde of twee stil en toen vroeg ze heel rustig: "Was dat nou een aanrijding?" waarop ik zei: "Ja, dat was er eentje, en dan mag je bij wijze van uitzondering best wel een keer "F*ck!" zeggen.".
Pjottum
Oct 9 2009, 15:17
QUOTE (RoberT-jet @ Oct 6 2009, 14:10)

Nee, nergens last van gelukkig, mijn dochter ook niet, zij had net gesport dus was nog 'warm' en soepel denk ik. 't Was wel grappig trouwens: mijn dochter van 10 zat dus naast me toen de klap kwam. Ze zei meteen "F*ck! O, sorry, dat mag ik niet zeggen, he?" Vervolgens was ze een seconde of twee stil en toen vroeg ze heel rustig: "Was dat nou een aanrijding?" waarop ik zei: "Ja, dat was er eentje, en dan mag je bij wijze van uitzondering best wel een keer "F*ck!" zeggen.".
Ik zou zeggen: Frak!!
http://www.youtube.com/watch?v=r7KcpgQKo2IHopelijk komt het wel goed met je wagen..
Sidharta
Oct 12 2009, 09:56
lol... scherpzinnige dochter...
maar klein vraagje, je zegt dat je dochter van 10 naast je zat... mag dit dan in Nederland? Moet zij niet achteraan zitten? Just curious...
Dat mag gewoon in NL, mits hij/ voldoet aan de benodigde veiligheidsvoorschriften.
RoberT-jet
Oct 12 2009, 21:15
QUOTE (Eddos @ Oct 12 2009, 11:00)

Dat mag gewoon in NL, mits hij/ voldoet aan de benodigde veiligheidsvoorschriften.
Volgens mij is er een minimumlengte van toepassing (1.35 geloof ik) daarbeneden moeten ze in het kinderzitje achterin, daarboven overal.
Sidharta
Oct 14 2009, 09:39
weer iets bijgeleerd.
In ons Belgenlandje mag je pas van 12 jaar vooraan... wel ook afhankelijk van de lengte natuurlijk...
RoberT-jet
Oct 15 2009, 14:25
Bravo staat nu voor de tweede dag bij de schadeherstel. Ze belden net dat het vandaag niet meer gaat lukken omdat er toch een bumper besteld moet worden...
QUOTE (RoberT-jet @ Oct 12 2009, 22:15)

Volgens mij is er een minimumlengte van toepassing (1.35 geloof ik) daarbeneden moeten ze in het kinderzitje achterin, daarboven overal.
De meeste kinderen van 10 zijn tegenwoordig wel 1.35m.
Misschien dat de dochter van TS de uitzondering op de regel is, maar daar ga ik niet vanuit

@TS: liever een dag (Wat zeg ik, zelfs een week) langer dan slecht herstelde schade lijkt mij
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.