Net als jullie ben ik verliefd op de Bravo en nu ik toe ben aan een andere auto wil ik voor de Fiat Bravo gaan. 2e hands, dat wel.
Vanwege het aantal kilometers dat ik maak; 20.000 tot 30.000 per jaar wilde ik voor een diesel gaan. Nu kwam ik ergens bij een garage waar ze een Tjet hadden staan. Ik zei dat ik voor een diesel wilde gaan, maar volgens hem was het geen probleem om er een LPG / autogas installatie in te leggen.
Elders werd me dat echter weer afgeraden; "dat is vragen om problemen, zoals bij veel moderne turbo motoren".
Wie kan mij vertellen of de Bravo wel of niet geschikt is voor een LPG installatie?
Zo ja, is het altijd standaard een G3 installatie of zijn er dan nog verschillende systemen?
* ik gebruik zowel LPG als autogas omdat daar in toekomst dan op gezocht kan worden. De search werkt pas vanaf 4 karakters.
Gwboes
Sep 24 2009, 23:08
Het zou wel mogelijk kunnen zijn. Ik meen me zelfs te herinneren dat ik op autoweek bij de reviews een grande punto T-jet op LPG langs heb zien komen.
Het punt is echter dat fiat het niet zo ziet zitten en dus bij auto's met LPG de garantie aanvragen kunnen weigeren. Nu is dit bij een 2e hands auto natuurlijk geen punt om over te vallen maar er is vast een goede reden waarom Fiat LPG op moderne motoren demotiveert.
Die heb ik inderdaad ook op autoweek.nl gezien en daar gister ook een vraag gesteld:
http://www.autoweek.nl/autoreview/23949/Fi...-Edizione-PrimaIk ben daarom ook vooral benieuwd naar de ervaringen van mensen.
Pjottum
Sep 27 2009, 19:13
Ik was in Italie waar ik een italiaan sprak die er LPG in liet bouwen, in een nieuwe. Door de dealer, want ik was in (de omgeving van..) Turijn.
Geen probleem denk ik zo?