QUOTE (mrfawlty @ Sep 24 2009, 12:05)

Ik heb een vraag betreft de koppeling van een Brava uit '98,
Ik ben sinds 3 weken in bezit van een Brava,helaas staat deze weer bij de garage ivm lekke verwarmingunit al 1,5 week.Nu heb ik bij de garage aangegeven dat mijn koppelingspedaal iets boven de rempedaal zit en maar een klein stukje hoef in te trappen kan ik al koppelen, volgens de garage is dit goed,maar hier op het forum lees ik andere verhalen.
Wie kan mij hierop een duidelijke antwoordt geven.
Volgnede keer even op letten in welke topic je vraag stelt.
Namelijk dat je nu een vraag stelt in het topic van de nieuwe Bravo van 2007.
De specificatie liggen wel even anders, dus de vragen worden dan ook nog eens niet indirect of juist beantwoord.
Maar nu het antwoord op je vraag.
Nee inderdaad dat is niet helemaal goed. Je koppelings pendaal mag wél ongeveer een cm boven je rem pendaal uitsteken, mits je last hebt met het net aan wel niet aangrijpen van je koppeling (dus dat je flink je pendaal op de bodem moet zetten wil hij soepel schakelen)
Wat hier het nadeel van kan zijn is dat je je drukgroep aan gort aan trappen bent. Je perst namelijk dan je pendaal niet alleen in maar eigelijk door je drukgroep heen, en dat zou je ook kunnen of zelfs moeten voelen dat je te ver intrapt. Dat is als volgt,
als je je pendaal dan langzaam intrapt, dan voel je de laatste centimeters voor je de bodem raakt dat ineens je pendaal lichter aan voelt dan het eerste stuk. Dat is het cruciale punt waar je niet door heen mag eigenlijk.
Het ligt er wel aan om wat voor motor type het gaat, weet niet of je mss zelfs een diesel rijd?
Wat je dan moet doen is je pendaal afstellen, dat kun je natuurlijk laten doen, maar zelf is het ook goed te doen.
Alleen moet ik eerst weten om welke motortype het gaat, om je te kunnen vertellen waar je zelf kunt afstellen.