Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Wat te veranderen aan het uitlaatsysteem voor een diesel
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
TheLizard
Zit er aan te denken om misschien over een tijdje wat aanpassingen te gaan doen aan het uitlaatsysteem van m'n gechipte dieseltje.
Probleem is alleen dat ik daar totaal geen verstand van heb.

Wat ik wil is wat meer geluid (weet het, moeilijk bij een diesel)
Uiteraard meer vermogen biggrin.gif
Optisch maakt het niet uit, want ik wil dat er van het hele uitlaatsysteem niets te zien is, deze wil ik achter de cupdiffuser houden, zeg maar.

Wat zal ik doen?

Middendemper verwijderen?
Roetkat leeg kloppen?
Of juist roetkat vervangen samen met de middendemper zodat er 1 grote dikke pijp van voor naar achter loopt?
Einddemper vervangen door sportdemper?? Hier moet ik dan ook weer aan gaan klooien omdat het sierstuk er dan weer af moet. Of zijn er ook nog mogelijkheden met de bestaande demper?
BELLEZZA ITALIANA
ik weet niet of het wel verstandig is om je roetkat weg te halen
volgens mij wordt je hele achterkant dan zwart

als je echt meer vermogen uit een uitlaat wil halen dan moet er een spagetti spruitstuk op
ik weet niet of die er voor diesels zijn
Slider
Openluchtfilter en zoveel mogelijk pijpen en zo min mogelijk dempers. Ik denk dat je inderdaad de noodzakelijke dingen moet laten zitten. (Roetkat e.d.) Maar middendempers zo ik wel degelijk vervangen door pijpen.
TheLizard
QUOTE (Slider)
Openluchtfilter en zoveel mogelijk pijpen en zo min mogelijk dempers. Ik denk dat je inderdaad de noodzakelijke dingen moet laten zitten. (Roetkat e.d.) Maar middendempers zo ik wel degelijk vervangen door pijpen.

roetkat levert wel het meeste vermogen op en wat ik begrepen heb maakt het voor de roetuitstoot eigenlijk helemaal niet zoveel uit
The Master
De kat compleet weg... Dan hoor je de turbo goed, en heb je een beter geluid. Open luchtfilter haalt voor een diesel niet heel veel uit... Een diesel zal je nu eenmaal niet zo hard kunnen laten gassen dan een benzine.. :oops:
TheLizard
QUOTE (The Master)
De kat compleet weg... Dan hoor je de turbo goed, en heb je een beter geluid. Open luchtfilter haalt voor een diesel niet heel veel uit... Een diesel zal je nu eenmaal niet zo hard kunnen laten gassen dan een benzine..  :oops:

en de middendemper en de einddemper dan?
den_coppy
Ik heb een Brava Diesel.

Ik heb de einddemper laten vervangen.
Ik heb er een filmpje van.
De uitlaat zat er wel nog maar net op, dus dan hoorde je feitelijk nog niet veel verschil.

Nu na zo'n 300km is er wel al wat verschil hoorbaar.
Maar enkel bij het optrekken dan.

Dit is een filmpje van hoe mijn uitlaat op een benzine klinkt:
http://gangsta.de/kill/vdeo/DTMuniversalES...aufmazda1mb.avi

Dit is dus het filmpje van hoe het op mijn auto klinkt:
http://www.bartcoppens.com/brava/CLIP0001.avi

Mijn auto is voor de moment binnen in de garage, daar zijn ze nu de middendemper aan het verwijderen.
Dus binnen een paar uur kan ik vertellen of dit veel effect heeft.
(Ik zal dan ook nog een filmpje online plaatsen).

Mijn garagist wist nog te zeggen, dat een kelk misschien ook nog wa zou helpen.
TheLizard
oke ben heel benieuwd
klinkt iig nu al een stuk beter hoewel het wel erg lastig oordelen is op basis van zo'n filmpje

ps
wat rookt dat ding van jou enorm zeg, zelfs onbelast
den_coppy
QUOTE (TheLizard)
oke ben heel benieuwd
klinkt iig nu al een stuk beter hoewel het wel erg  lastig oordelen is op basis van zo'n filmpje

ps
wat rookt dat ding van jou enorm zeg, zelfs onbelast

Ze hebben me bij m'n kl*ten.
Tijd te weinig zegt em.
K moe maandag terug gaan.

K weet da'k méé veel roet zit, ma da's omda ik voorlopig te korte afstanden doe met m'n dieseltje.
Maar binnen paar weken moe ik alle dagen naar Antwerpen (160km per dag).
Glen
de lamba-sonde zat toch voor de middendemper he? (voor JTD)
Want anders zou die toch n andere waarde geven als je de midden er tussenuitgooit??
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.