Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bravo lekt versnellingsbak olie
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
smikey
Beste Fiat goeroes,

Ik begin wat probleempjes te krijgen met mijn fijne fiat bravo 1.9 JTD.
trapte ik vorige maand nog door mijn koppeling pedaal....en moest er..na gestrand te zijn in belgie..
door een belg een nieuwe koppelingpomp in worden gezet.
Nu vind ik elke ochtend een klein plekje met olie. Het is versnellingbak olie cry.gif
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en of ik alvast moet gaan sparen..

mike
thei
QUOTE (smikey @ Sep 22 2009, 21:37) *
Beste Fiat goeroes,

Ik begin wat probleempjes te krijgen met mijn fijne fiat bravo 1.9 JTD.
trapte ik vorige maand nog door mijn koppeling pedaal....en moest er..na gestrand te zijn in belgie..
door een belg een nieuwe koppelingpomp in worden gezet.
Nu vind ik elke ochtend een klein plekje met olie. Het is versnellingbak olie cry.gif
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en of ik alvast moet gaan sparen..

mike

Zijn meestal de ashoes(hoezen) aan de versnellingsbakzijde,kijk maar onder de auto of die ook nat zijn van de olie.
2 hoezen a 25 euro,meteen de versnellingsbak olie verversen a 20 euro en 1.5 uur zelf sleutelen of laten sleutelen.
tamael^
QUOTE (thei @ Sep 23 2009, 08:35) *
Zijn meestal de ashoes(hoezen) aan de versnellingsbakzijde,kijk maar onder de auto of die ook nat zijn van de olie.
2 hoezen a 25 euro,meteen de versnellingsbak olie verversen a 20 euro en 1.5 uur zelf sleutelen of laten sleutelen.

kan het ook rem/koppelingsolie zijn? dit heeft blijkbaar gelekt en het kan heel lang door smeren. dacht namelijk dat de jtd montage flensen heeft en een lekkede bak betekent en zohn geval dichtingen vervangen. dat is iets meer als 1.5 uur werk omdat de bak er dan onder weg moet.

wel een vreemd verhaal dat die na het vervangen van de cylinder lekt. denk dat of er iets bij de cylinder neit goed zit of dat het toeval is. (al is dan al vreemd dat die is gaan lekken.)

tamael
smikey
Beste Tamael,

Dank voor je reactie. was denk flinke pech, is beetje tegelijk ontstaan. , ashoezen, daar heb ik ffies een plaatje voor gezocht..volgens mij zit het meer onder de bak zelf.
Heb er een fotootje van gemaakt. lijkt wel of het tussen vertikaal gedeelte lekt, zit ook een pakking volgens mij?

hoe krijg ik die foto op erbij geplakt bonk.gif
tamael^
QUOTE (smikey @ Sep 24 2009, 21:14) *
Beste Tamael,

Dank voor je reactie. was denk flinke pech, is beetje tegelijk ontstaan. , ashoezen, daar heb ik ffies een plaatje voor gezocht..volgens mij zit het meer onder de bak zelf.
Heb er een fotootje van gemaakt. lijkt wel of het tussen vertikaal gedeelte lekt, zit ook een pakking volgens mij?

hoe krijg ik die foto op erbij geplakt bonk.gif

Heb geen JTD bak gezien maar een foto verklaart het veel beter.

tamael
smikey
Nog ffies de oplossing mededelen voor een ieder die dit zou kunnen gaan ervaren.
de pakking van de bak was lek, echter deze zit vanaf fabriek aan elkaar geklonken, is niet echt een pakking...
oplossing ze hebben de bak gedemonteerd en met kit opnieuw aan elkaar gezet.
bleek trouwens een combi lekkage, de leidingen van de stuurbekrachting liggen erop en deze lekken heel licht
waardoor dit af en toe ook een drupje gaf..
nu weer helemaal top met mijn 350000 op de klok....

greetz

mike
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.