Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Rook uit stuurkolom tijdens contact omdraien
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
pluzenbol
Paniek!!! Of ja, oud probleem wat meer lijkt te worden:

Tijdens het contact omdraaien, dus voor het starten, gaan mijn ruitenwissers voor een keer klapperen, terwijl de ruitenwissers uitstaan. Ook komt er dan een sliertje rook uit het stuurkolom, bij mijn ruitenwisserbediening. De welbekende schroeilucht van plastic of stof oid komt er dan ook bij. Het gebeurd alleen niet regelmatig, maar zo nu en dan.

Een paar maanden geleden is het mij tijdens het rijden gebeurd. Ik was mijn ruiten aan het sproeien, schakelde tegelijkertijd in de verschillende standen door, dus stickje naar me toe getrokken om te sproeien, tegelijkertijd naar boven en beneden om interval te verandereen. Er kwam toen ook rook uit het stuurkolom, totdat ik stopte met sproeien.

De garage (normale garage bovag/bosch car service) kon niets vinden, ook geen verschroeide bedrading of contacten in het stuurkolom.
Wie heeft een idee?!? Zou fijn zijn als ik het weet voorat ik mijn auto voor vele uren onderzoek naar de garage stuur.

O ja, het is een Bravo 1.2 16V uit 2001.

Alvast bedankt!
thei
Vervang de stuurschakelaar voor je ruitenwisser bediening maar,die is inwendig aan het verbranden
pluzenbol
QUOTE (thei @ Sep 10 2009, 09:07) *
Vervang de stuurschakelaar voor je ruitenwisser bediening maar,die is inwendig aan het verbranden

Oke, en wat kost dat dan, zo'n schakelaartje? en is dat makkelijk zelf te doen? Ik heb net de stuurkappen eraf gehaald, en het ziet er allemaal wat ingewikkeld uit. Heb ook Airbag, moet ik dan extra voorzichtig zijn mbt het ineens afgaan van dat ding ofzo?
thei
De schakelaar kun je op de sloop kopen en als je het stuur er af haalt om de schakelaar te dé en monteren moet je de acuklemmen los maken,anders heb je kans dat je airbag ploft,met een beetje goed kijken en evt van te voren foto's te maken hoe ea zit is het best zelf te doen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.