Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Handgrepen
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Pages: 1, 2
Bolt
Nieuwe kosten bij de dealer €33,42 per stuk.

(dus koop gewoon nieuwe)
Brave Henderik
Thanx voor de tip?
marcelv8
stond net bij een op een parkeerplaats een Marea Weekend, maar die had andere deurgrepen als die kunstof dingen van de brava/o. Was gewoon net als rest van de auto (karosserie)ook gewoon in kleur meegespoten en dus geen kunststof..is dat er ook voor de brava :roll: :?:
Slider
QUOTE (marcv8)
stond net bij een op een parkeerplaats een Marea Weekend, maar die had andere deurgrepen als die kunstof dingen van de brava/o. Was gewoon net als rest van de auto (karosserie)ook gewoon in kleur meegespoten en dus geen kunststof..is dat er ook voor de brava :roll:  :?:
Nee, maar die van de Marea passen wel op de Bravo/A. smile.gif
Wilmor
QUOTE (Slider)
QUOTE (marcv8)
stond net bij een op een parkeerplaats een Marea Weekend, maar die had andere deurgrepen als die kunstof dingen van de brava/o. Was gewoon net als rest van de auto (karosserie)ook gewoon in kleur meegespoten en dus geen kunststof..is dat er ook voor de brava :roll:  :?:
Nee, maar die van de Marea passen wel op de Bravo/A. smile.gif

Gatver, zeg nu niet dat ik m'n deurgrepen samen met m'n koplampen in de mot moet gaan houden. :wink:
Slider
Damn jongens... hij heeft het al door!.. puh2.gif
graaf
Hmm, mja ik moet binnenkort eens naar de dealer toe ( nogsteeds ).
Ook maar hiernaar informeren... klote dat alles geld kost zeg puh2.gif

Volgens mij gaat Wilmor op de eerste de beste meeting waar ie komt met een gestripte wagen naar huis :twisted:
Wilmor
QUOTE (graaf)

Volgens mij gaat Wilmor op de eerste de beste meeting waar ie komt met een gestripte wagen naar huis  :twisted:

Op die eerste de beste meeting laat ik m'n hond én m'n schoonmoeder in de auto waken. Wedden dat jullie er vanaf blijven ? puh2.gif
graaf
QUOTE (Wilmor)
QUOTE (graaf)

Volgens mij gaat Wilmor op de eerste de beste meeting waar ie komt met een gestripte wagen naar huis  :twisted:

Op die eerste de beste meeting laat ik m'n hond én m'n schoonmoeder in de auto waken. Wedden dat jullie er vanaf blijven ? puh2.gif

Eventjes langs de deurgreep aaien mag toch wel ? wink.gif
Wilmor
QUOTE (graaf)
QUOTE (Wilmor)
QUOTE (graaf)

Op eigen risico. :mrgreen:
Triple B
QUOTE (Wilmor)
QUOTE (graaf)
QUOTE (Wilmor)
QUOTE (graaf)

Op eigen risico. :mrgreen:

een stuk vlees doet wonderen en dat heb ik er ook nog wel voor over biggrin.gif :wink:

mzzl peer
Bravaabarth
die deurklinken van de Brava kosten dus maar 33 euro per stuk ??
+ plaatsingskosten dan nnog eens wss...

en wat kosten die van de MArea dan ??
Bravaabarth
hebben julle soms fotootjes van deze deurgrepen ? van de marea en de bravo/a, om te vergelijken....
madbull
Bij mij gaat er van de week een nieuwe op (links) omdat de deur toch al overgespoten wordt en de klink er dan af moet..
(Deur spuiten in verband met parkeerkunsten van niet nader te noemen mercedeseigenaar)
Monstra16v
klopt heb et weleens in een repo in de gr8 street performance gelezen dat zijn stalen handvatten van marea en kunnen gespoten worden alfa 147 passen ook dit zijn crome
proud of blue
QUOTE (marcv8)

Klopt zijn verkrijgbaar heb primer voorbewerkt handgrepen gekocht bij een fiat dealer in Alblasserdam. 40 euro bruto per stuk.
Bravaabarth
LET OP !!

Alfa 147 klinken zijn mogelijk op de BRAVO (zie Sin hier op de forum) maar NIET op de BRAVA!

Waarom niet? Alfa hebben alleen klinken met sloten, en sloten op de achterdeuren van een brava gaat dus niet....
Burp2001
Ik heb al nieuwe handgrepen gekocht (32,50 Fiat Dealer) maar is het moeilijk om die krengen te vervangen ? ik heb de deur even gestripped maar kwam ook niet verder dan dat..

je ziet niks...
madbull
QUOTE (Burp2001)
Ik heb al nieuwe handgrepen gekocht (32,50 Fiat Dealer) maar is het moeilijk om die krengen te vervangen ? ik heb de deur even gestripped maar kwam ook niet verder dan dat..

je ziet niks...

heb ik slecht nieuws voor je: zoals eerder genoemd is mijn Fiat een tijdje terug naar een (grote, professionele) spuiterij gegaan. Ik heb het toen ook met de eigenaar (die spuit en monteert nog zelf) gehad over het zelf monteren van die handgrepen en hij wist mij te vertellen dat ze bij de spuiterij grote hekel aan fiats hadden omdat de handgrepen zo teringkl*te te vervangen waren!
SNEEKY
idd,het is een hele opgave om deze te vervangen,soms gaat het vanzelf en een volgende keer kan je zitten kl*ten tot je erbij neervalt :?
graaf
QUOTE (SNEEKY)
idd,het is een hele opgave om deze te vervangen,soms gaat het vanzelf en een volgende keer kan je zitten kl*ten tot je erbij neervalt :?

sjit!
Dit vind ik niet plezant om te horen eigenlijk.
Die van mij zijn zeer binnenkort aan vervanging toe, want er zit bijna geen rubber meer op..
( en nou zit ik natuurlijk te twijfelen wat ik zal doen... nieuwe, 2e hands .. ander merk puh2.gif .... zelf doen .. laten doen ... )
Slider
Check deze:
http://www.bravo-guide.co.uk/mod-a-bravo
Onderin bij Door Handle Replacement.
Daar staat kort beschreven hoe het moet. (met Marea handgrepen)
Burp2001
thanks !!

7.You need to be very careful and unclip the two metal arms from the back of the handle. DO NOT snap them and try not to break the little white clips they clip in with as you'll need one of these.

dit is het probleem, hij doet het met een marea achterdeur, nu weet ik niet wat het verschil is maar ik kan de connectie waar de 2 metalen staven in elkaar zitten niet bereiken.. zit een groot stuk metaal voor frown.gif
Dutch Dimension
heb een vraagbaak op cd-rom gekocht.
Als ik hem heb zal ik wel even kijken of het erin staat :wink:
Triple B
want passen die hand grepen van een alfa nou ook op een bravo?

mzzl peer
Monstra16v
ja passen 85 euro per stuk ..
Dutch Dimension
QUOTE (Monstra16v)
ja passen 85 euro per stuk ..

zo duur ??
oplichters lol.gif
Monstra16v
heb et in bergen gevraagd net
Dutch Dimension
QUOTE (Monstra16v)
heb et in bergen gevraagd net

bij de fiat?

was daar net ook in de buurt
voor mijn zonneband lol.gif
RARARA
Passen die van de 147 zonder al te veel problemen ??
of moet je het een en ander aanpassen ?

Ik heb geinformeerd naar de handgrepen zonder slot, die van de achterdeuren van een Marea, maar die passen niet omdat de deur langer is en dus de handgrepen met een langere bout vast zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee, of die handgrepen evt toch te monteren zijn met een aanpassing ?
Dutch Dimension
QUOTE (RARARAwatvoorautohebik?)
Passen die van de 147 zonder al te veel problemen ??
of moet je het een en ander aanpassen ?

Ik heb geinformeerd naar de handgrepen zonder slot, die van de achterdeuren van een Marea, maar die passen niet omdat de deur langer is en dus de handgrepen met een langere bout vast zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee, of die handgrepen evt toch te monteren zijn met een aanpassing ?

langere bouten????????? :wink:
RARARA
Nee, langere bout !! :roll:
de andere bouten zullen even lang zijn.
Dutch Dimension
QUOTE (RARARAwatvoorautohebik?)
Nee, langere bout !!  :roll:
de andere bouten zullen even lang zijn.

zeg ik toch langere bout

EDIT The Master

langere bouten
Monstra16v
QUOTE (Burp2001)

je ziet niks...

1 boutje aan de zijkant van de deur en 1 binnenin en klik.
DutchHGT
QUOTE (Monstra16v)
QUOTE (Burp2001)

je ziet niks...

1 boutje aan de zijkant van de deur en 1 binnenin en klik.

...EN KLIK?????

Heb zelf m'n sloten vervangen (ivm weggehaalde sleutel) door exemplaren van een sloper. Nu hoef je voor het vervangen van zo'n cilindertje niet je hele deurgreep eruit te halen..... :oops: maar daar kwam ik pas achter toen ik de 1e er al uit had gehaald en dat was een KLOTEkarwei!!!

Het terugzetten was nog veeeelll erger!!!!

Er zitten 2 metalen stangetjes aan je deurgreep (voor het openen van je deur en één waar dat staafje op zit dat naar boven of beneden gaat bij op slot doen of openen) en het is rete lastig om die terug te klemmen in de witte plasticjes die ze op hun plek houden.

Tip: haal vóór je je greep van je deur haalt, eerst wat extra van die plastic klemmetjes bij de dealer, want er gaat er óf sowieso één kapot óf je laat er één in het portier vallen...

HOW-TO:
Met een Torx-bitje het boutje losmaken aan de zijkant van je portier, met een pijpsleutel 10/11 (of een smalle dop op een ratel met verlengstuk) draai je het moertje aan de binnenkant van je portier los, jaah.... eerst tuurlijk je bekleding eraf en heeel voorzichtig de kit die de doorzichtige plastic hoes op z'n plek houdt, lossnijden (een hoekje maar, om bij de moer te kunnen komen).

Zorg dat die plastic hoes heel blijft, die houdt mede het regenwater uit je interieur...

Vervolgens de greep naar boven duwen en de twee metalen lipjes die 'm in het 'gat' houden worden zichtbaar.

Dan nog een tip: plak NU met schilderstape (afplaktape) een randje aan de onderkant van je greep (aan de kant van het slotje natuurlijk).

Dat zorgt ervoor dat die lipjes de lak rondom de deurgreep niet beschadigen bij het eruit tilllen vd greep...

Trek dan de onderkant met de lipjes naar buiten.

Dan pak je de greep en 'open' je het portier, je trekt de greep dus naar je toe, waardoor het hele veermechanisme samentrekt en dan kun je (heel voorzichtig: je lak!) de totale greep naar buiten trekken.

De twee metalen stangetjes zitten dan nog vastgeklemd in die kloterige witte plastic dingetjes...

Klein tangetje, of misschien een stanleymes? (als je toch nieuwe op voorraad hebt) om ze los te maken. Met een klein tangetje ging ut.

En je greep is eraf...

Het terugzetten gaat in omgekeerde volgorde.

HEEL lastig om dan dat ene stangetje weer in dat plasticje te krijgen...

Jammer dat ik geen digitale camera heb, anders had je een hele mooie 'how-to' gehad...

Laat je niet afschrikken door dit verhaal, het is lastig, maar het is ook te doen, anders zat m'n greep nu nog niet terug....

Een mooie zaterdag is ideaal, neem de tijd,

Suc6
Peter
Burp2001
thanks peter, hier hebben we wat aan smile.gif 'k denk dat het zaterdag te nat is om te doen wink.gif
Weazel
wil mij ook chrome klinken plaatsen. bij die van de alfa 147 kunnen die gewoon gewisselt worden met die van de bravo of moet er nog iets verandert worden?
Weazel
heb juist gezien dat er een langere bout in moet bij de klinken van de alfa ma is er voor de rest geen enkel verschil met die van de bravo buiten de prijs natuurlijk :? en moet er niet meer aan verandert worden zoals het ijzerenstaafje om de deur te sluiten of een stuk bij uitslijpen uit de deur ?
evill bravo
prijs scheelt iets van 3 euro duurder dus is te doen alleen het werk :?
Weazel
voor de rest totaal het zelfde,
evill bravo
vraag maar eens aan sin bij hem zijn ze de hele dag druk geweest dus geen fluitje van een cent!!
sin
QUOTE (evill bravo)
vraag maar eens aan sin bij hem zijn ze de hele dag druk geweest dus geen fluitje van een cent!!

en het is stuk gegaan, dus opnieuw paar uur werk aan gehad. maar kan natuurlijk ook toeval zijn :?
Weazel
wat is er juist stuk aan geweest?
marcelv8
Nog ff over de Marea handgrepen...
welke passen er nau exact op een brava, die van de marea sedan of weekend??
bij de dealer waren ze inclusief de btw een kleine 50 euro ongeveer per stuk,
(exclusief spuiten / monteren)

en volgens die man kwamen er net zo snel scheurtjes in als de normale handvaten van de brava/o.
The Master
QUOTE (marcv8)
en volgens die man kwamen er net zo snel scheurtjes in als de normale handvaten van de brava/o.

Geloof ik niet, maar dan nog... Die zwarte dingen is eigenlijk nix... :roll: smile.gif
Monstra16v
die van de marea zijn van hard materiaal bedoeld hij geen scheurtjes in de lak dat kan misschien als je et vaak gebruikt
marcelv8
hij zei dat als ze vochtig waren, en er een beetje nachtvorst was, dat er dan meteen begon te scheuren maargoed dat terzijde...

welke passen er nau...van de sedan of de weekend :roll:
Monstra16v
die zijn beiden hetzelfde netals de handgrepen van de bravo en de brava
evill bravo
het is een ander materiaalsoort net wat mostra zei hij bedoelde de scheurtjes in de lak hier hebben ze mij ook al voor gewaarschuwd aangezien ik ook al druk navraag doe voor andere grepen de mijne zijn niet veel meer :?
blacKartel
vandaag toevallig bij fiat in rdam geweest voor handgrepen... marea kosten 36 euro en alfa 147 handgrepen 38 euro ps ik wil eerst 100% zeker weten of die alfa handgrepen wel op een bravo passen en zoja hoe?
voor ik weer 76 euro armer ben :roll:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.