Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Voorschade '97 Marea Sedan, Onderdelen uitwisselbaar met Bravo / Brava?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
richardz
Hallo allemaal,

Ik heb vanochtend een ongeluk gehad met mijn Marea Sedan van 1997.

Ik kwam op een kruispunt van rechts waarbij iemand van links nog snel even voor mijn auto duikt.
Ik toeter vervolgens omdat deze persoon er dusdanig krap voor langsging dat ik het asociaal gedrag vond en ik rem tegelijkertijd af om afstand te nemen.

Vervolgens direct hierop remt deze persoon, behoorlijk stevig, om de voetganger op het zebrapad, direct volgend op de kruising, voorrang te geven. Hierop kon ik niet voldoende meer bijremmen waardoor ik met mijn rechter voorzijde zijn linker achterzijde heb geraakt.

Ik vrees dat ik helaas zoiezo wel aansprakelijk wordt gesteld en ik dus zelf opdraai voor de schade aan mijn auto.

Nu de vraag welke hieruit bij mij is gerezen : Kunnen jullie mij vertellen of de onderdelen zoals motorkap, zijpanelen, bumpers en koplamp/knipperlicht unit uitwisselbaar zijn?

Dat maakt namelijk de keuze in schade / demontage auto's ietwat ruimer..

Mochten jullie nog onderdelen hebben liggen welke ik kan gebruiken zou ik dat ook graag vernemen.
Bij voorkeur dan in de zilvermetalic / champagne kleur (echt zilver vindt ik het namelijk niet helemaal.
Gwboes
het is wel uitwisselbaar maar dan moet je gelijk alles meenemen. een marea heeft namelijk andere voorschermen en hier is de bumper ook op aangepast. dus als je 1 voorscherm van een bravo/a neemt moet je gelijk de andere en de bumper ook omwisselen.

voor de koplampen moet je kijken of je met helder glas hebt dan kun je niet zonder aanpassingen die van een bravo/a gebruiken.
richardz
QUOTE (Gwboes @ Sep 3 2009, 15:42) *
het is wel uitwisselbaar maar dan moet je gelijk alles meenemen. een marea heeft namelijk andere voorschermen en hier is de bumper ook op aangepast. dus als je 1 voorscherm van een bravo/a neemt moet je gelijk de andere en de bumper ook omwisselen.

voor de koplampen moet je kijken of je met helder glas hebt dan kun je niet zonder aanpassingen die van een bravo/a gebruiken.

Prima, en de motorkap is van alle drie wel gelijk?
En wat zou er dan eventueel aan de koplampen aangepast moeten worden.
Mijn Marea heeft inderdaad heldere koplampen.
tamael^
QUOTE (richardz @ Sep 3 2009, 16:07) *
Prima, en de motorkap is van alle drie wel gelijk?
En wat zou er dan eventueel aan de koplampen aangepast moeten worden.
Mijn Marea heeft inderdaad heldere koplampen.

staan boel marea's op de sloop. ook geuzendam heeft er 4 staan. onderdelenlijn helpt je snel en tegen een goede prijs aan delen.

tamael
richardz
Ok,

Straks gaan de papieren de brievenbus in,
Ik hoop dan dat ik snel bericht heb.

Ik hoop namelijk dat ik de tegenpartij aansprakelijk kan stellen.
richardz
Ik heb er inmiddels een Marea bijgekocht, als donor

Omdat het chassis van de oude na het voorwiel toch iets krom lijkt te zijn (hier ben ik niet zeker van) heb ik besloten de donor nu te gaan opknappen.

Ik heb dus wellicht binnenkort onderdelen over al zal ik ook een aantal onderdelen zelf gaan bewaren.

Richard.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.