Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Brava DTM uitlaat is te stil... reden ?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
den_coppy
Ik heb gisteren een DTM uitlaat laten steken.
Maar deze verschilt bijna niks van geluid van mijn originele uitlaat.

Ik rij wel met een diesel, dus ik weet dat het effect minder is dan als je een benzine hebt.
Maar dit is ook niet normaal voor een diesel.

Ik heb een fotootje hoe het nu ineen zit: (is wel van punto, maar zelfde systeem als bij mijn brava)

Kan het zijn dat ik die geluidsdemper der ook moet afhalen?
En dat die in de uitlaat zelf zit ofzo?
/////Gert/////
Ik heb bij mijn oude Alfa 155 ook de tussendemper laten verwijderen,dat geeft gelijk een goed geluid.
Ik weet niet hoe oud je uitlaat is,want als ie nog nieuw is moet ie nog ff inwerken,duurt meestal een maand of 3.

Groetjes Gert
Weazel
ik dacht dat het geluid bij een diesel toch minder was als bij een naft dus ik hoop voor u dat hij na drie maanden aan uw wensen voldoet ma ik vrees er toch voor :?
ma ik wens u veel succes
den_coppy
De uitlaat zit er nu 1 dag op. (en het was een nieuwe)

Maar de verkoper zei me wel dat je normaal toch al iets van verschil moest horen, maar dit is feitelijk nog niet het geval.

Ik heb de uitlaat op een andere wagen (weliswaar benzine) en daar had je meteen als een goed verschil.

Het verwijderen van die tussendemper is dit toegelaten voor de keuring?
(Ik ben wel van België)

alvast bedankt al
den_coppy
QUOTE (Weazel)
ik dacht dat het geluid bij een diesel toch minder was als bij een naft dus ik hoop voor u dat hij na drie maanden aan uw wensen voldoet ma ik vrees er toch voor  :?  
ma ik wens u veel succes

Yup daarvan was ik op de hoogte.
Het is normaal een uitlaat die 'knallen' maakt, maar dit zou niet het geval zijn bij een diesel.
Hier zou het geluid verlaagd worden.
Eerder een 'brom'-geluid worden.
Maar bij het optrekken zou er wel een goed geluid moeten uitkomen
Monstra16v
in belgie is dat niet toegestaan zover ik weet nl wel maar de diesels geve bijna nooit veel geluid ga gewoon voor de looks dan is et toch goed
den_coppy
QUOTE (Monstra16v)
in belgie is dat niet toegestaan zover ik weet nl wel maar de diesels geve bijna nooit veel geluid ga gewoon voor de looks dan is et toch goed

Tja looks zijn wel goed.
Ma k had wel verwacht dat er iets van verandering zou te horen zijn.
En dat is dus niet het geval.
Monstra16v
zeer weinig waarschijnlijk omdat je de demper vervangt door een demper misschien als je gewoon achter stukken oppijpen laat lassen dat het wat hoger wordt

maar je blijft nu 3 dempers hebben en dat bij een diesel is veel

ik geloof dat sin geen enkele demper meer heeft en das ook nog ne echt extreme hard vergeleken met benzine dan..

ps ni verkeerd opvatten ey sin
Slider
Openluchtfilter erop zal wel bijdragen aan een lager geluid. Maar ook niet een wereld van verschil. Je kan de middendemper verwijderen, maar dan moet je of er een pijp inlassen of een vervangenende pijp plaatsen.
den_coppy
QUOTE (Slider)
Openluchtfilter erop zal wel bijdragen aan een lager geluid. Maar ook niet een wereld van verschil. Je kan de middendemper verwijderen, maar dan moet je of er een pijp inlassen of een vervangenende pijp plaatsen.

En weet jij of dit in België toegelaten is om de middendemper te verwijderen?
Ik heb eens op internet gezocht, maar niks gevonden.
Tartarus
zolang er een catalisator tussen zit is alles goed
alles mag maar die cat MOET er tussen voor de keuring
den_coppy
OK, thx allemaal.
Ik zal die middendemper laten verwijderen de volgende keer ik op onderhoud moet.
Da's toch ma binnen 6000km.
Ik zal dan nog laten weten of dit helpt.

Ik zal dan ook nog zien of ik een openluchtfilter plaats.

Alvast al bedankt voor mijn 1ste post zo goed te beantwoorden.

K heb filmke gemaakt hoe het nu is:
http://www.bartcoppens.com/brava/CLIP0001.avi
reddevil
mag dit wel dan, je middendemper er tussenuithalen?
Geeft dit geen problemen met apk?
Bijv met de het aantal roet of geluid?
BELLEZZA ITALIANA
middendemper zit er enkel alleen tussen voor het geluid te reduceren
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.