Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Monique's Bravo
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > WELKOM / WELCOME
Moniquepeeters
Hoi iedereen,
Ik heb mij een maandje geleden een Fiat Bravo 1.4 12V S gekocht uit 1997. Ik heb volgens mij geluk gehad, want de motor was compleet gereviseerd. Ik moet zeggen dat de auto dusver heel goed rijdt, zelfs beter dan een van mn lesauto's. Het is mijn eerste auto en ik ben er trots op! thumbsup.gif
Groetjes Monique
Marea 1.8-16V
hey Monique,

welkom op het forum, veel plezier met je nieuwe aanwinst

foto's? kom maar, zijn we dol op biggrin.gif
Brooklyn
Welkom,

Als het blokje idd net gereviseerd is kan je lekker van je Bravo genieten, helemaal als je hem ook netjes onderhoud! Veel plezier...Foto's?

Groetjes Rick
Moniquepeeters
Na een tijd heb ik toch eens wat foto's van mijn auto genomen smile.gif

Voordat ik de klinken had vervangen:

Zoals hij nu is:

Rayman19876
Wil het ook nog steeds doen, die handvaten. Kan er nog even geen tijd voor vinden om ze er in te zette.

Wel mooi resultaat btw.
Moniquepeeters
QUOTE (Rayman19876 @ Apr 9 2010, 20:51) *
Wil het ook nog steeds doen, die handvaten. Kan er nog even geen tijd voor vinden om ze er in te zette.

Wel mooi resultaat btw.

Ik had niet verwacht dat het zo'n verschil zou maken. De rubber hing er op het laatst gewoon half naast, zag er niet prettig uit bloos.gif en deze alfa klinken gaat waarschijnlijk nooit rotten, ofja dat ik het toch niet meer meemaak smile.gif
Maar als je ze erop zet dan moet je kijken dat je met 2 bent, want soms kan je alleen vanuit de buitenkant zien want je vanuit de binnenkant aan het doen bent en andersom. Nu heeft mijn vader me meegeholpen en dat scheelt wel thumbsup.gif
Rayman19876
Dank voor de tip. Heb al eens handgrepen er af gehad, is een rot klus. Neem aan dat je nog wat moest aanpassen aan de alfa grepen?
Moniquepeeters
QUOTE (Rayman19876 @ Apr 9 2010, 23:26) *
Dank voor de tip. Heb al eens handgrepen er af gehad, is een rot klus. Neem aan dat je nog wat moest aanpassen aan de alfa grepen?

Ja in how-to die hier op het forum staat, zie je precies hoe het moet. Alleen raad ik je aan om toch in plaats van de flex een ijzerzaagje te pakken, want dat werkte prima. En dan heb je ook t risico niet dat je er per ongeluk te veel vanaf haalt, dat zou jammer zijn. Maar eigenlijk zie je zo wel wat eraf moet als de klinken naast elkaar houdt en vergelijkt. En een 1 van die plastic dopjes in de alfa klink (die van het lange stangetje, is bij die alfaklink normaal rood volgens mij) moet je omdraaien, omdat in de bravo het stangetje anders zit en anders pakt het niet. Maar op dat na passen ze precies, ook de plaatsen waarop je ze op de deur moet zetten zijn precies hetzelfde gelukkig biggrin.gif
De bekleding eraf halen is eigenlijk niet het moeilijkste, maar die stangetjes weer aansluiten is een heel gepriegel vond ik dan.
Maar gelukkig is het meer dan de moeite waard thumbsup.gif
Rayman19876
Nee, bekleding heb je er zo af inderdaad. Als het morgen een beetje weer is ga ik wel aan de gang met de handgrepen. Ga er wel een dagje voor nodig hebben denk ik, maar het resultaat mag er dan wel wezen. Als het ook redelijk gaat met een ijzerzaag, dan doe ik dat wel. Ben nooit zo goed met dat electrische gereedschap, behalve een boor of een slagmoersleutel.

Bedankt voor de info iig.

Nogmaals, ziet er flitsend uit bij jouw bravo.
Moniquepeeters
QUOTE (Rayman19876 @ Apr 10 2010, 18:57) *
Nee, bekleding heb je er zo af inderdaad. Als het morgen een beetje weer is ga ik wel aan de gang met de handgrepen. Ga er wel een dagje voor nodig hebben denk ik, maar het resultaat mag er dan wel wezen. Als het ook redelijk gaat met een ijzerzaag, dan doe ik dat wel. Ben nooit zo goed met dat electrische gereedschap, behalve een boor of een slagmoersleutel.

Bedankt voor de info iig.

Nogmaals, ziet er flitsend uit bij jouw bravo.

De ijzerzaag gaat eigenlijk net zo snel, mn vader had dat stukje er binnen 30sec af:)
Ik denk dat alfa klinken op iedere bravo goed staan thumbsup.gif ze hadden ze er eigenlijk standaard op moeten zetten.
Ik wil de foto's wel zien als jouw auto z'n nieuwe klinken heeft shiny.gif
2fast4you
Staat goed! wink.gif
Moniquepeeters
QUOTE (2fast4you @ Apr 10 2010, 21:03) *
Staat goed! wink.gif

Thanks! shiny.gif
BravoUser
Staat netjes zo...Mo. yes_new.gif

Maaruh..zijn ze ook verwarmbaar te bestellen.?? confused.gif

Lijkt mij nl veeeeelzzz te koud om in de winter vast te pakken..!! lol.gif

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
Moniquepeeters
QUOTE (BravoUser @ Apr 10 2010, 22:10) *
Staat netjes zo...Mo. yes_new.gif

Maaruh..zijn ze ook verwarmbaar te bestellen.?? confused.gif

Lijkt mij nl veeeeelzzz te koud om in de winter vast te pakken..!! lol.gif

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

Dankje!
Oeh, daar durf ik niks over te zeggen. Ik neem zelf aan van niet aangezien ik niks ben tegengekomen in mijn deur of in de klinken dat zou zorgen voor verwarming. Je kan het altijd proberen, want ik kan me natuurlijk ook vergissen. Ik heb in de winter toch meestal wel handschoenen aan omdat ik nogal snel koude handen heb, dus ik heb dat probleem niet smile.gif Maar ik denk wel dat je deze niet kapot kan trekken mocht je deur vastgevroren zitten, dus dat probleem heb je alvast niet in de winter ^^.gif
BravoUser
Kanjer....

Was een geintje van mij....Natuurlijk zijn deze grepen NIET verwarmbaar te bestellen..

Hahahaaaah...

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

P.S No hard feelings hé..
Moniquepeeters
QUOTE (BravoUser @ Apr 10 2010, 22:20) *
Kanjer....

Was een geintje van mij....Natuurlijk zijn deze grepen NIET verwarmbaar te bestellen..

Hahahaaaah...

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

P.S No hard feelings hé..

xD kon ik me ook niet voorstellen dat je verwarmde klinken zou kunnen hebben puh2.gif
Bravo-niels
Moniqueskee!!

Hoe is t met de Bravo?
Ik ga vandaag of anders in t weekend beginnen aan de klinken, had ze ook via een sloop ergens in holland besteld en de volgende dag al in huis. Had er inc verzenden 130,- voor neer moeten leggen.

Met de meeting rijden we samen op?
Moniquepeeters
QUOTE (Bravo-niels @ Apr 6 2011, 11:18) *
Moniqueskee!!

Hoe is t met de Bravo?
Ik ga vandaag of anders in t weekend beginnen aan de klinken, had ze ook via een sloop ergens in holland besteld en de volgende dag al in huis. Had er inc verzenden 130,- voor neer moeten leggen.

Heey biggrin.gif Ze loopt nog als een zonnetje. Niks meer aan de motor geweest sinds de thermostaat vervangen is in November, wel nog de startmotor vervangen. Ze heeft zojuist de 125.000km gehaald en ik hoop dat ze nog wel lang meegaat.

Wat de klinken betreft, ik vind ze echt prachtig bij black ink en als je de klinken toch vervangt, dan is het evenveel moeite om er meteen mooie in te zetten thumbsup.gif
Volgens mij is het wel handig als je er een 2e persoon bij hebt die je helpt, want dan kan de ene kijken vanaf de buitenkant van de deur en de andere kant van de binnenkant. Want je ziet niet altijd meteen alles even goed en soms heb je een extra hand nodig puh2.gif
Als je de stangetjes eenmaal vast hebt, dan zit je al op 90% van de hele klus, want dat is het moeilijkste.

Over dat oprijden, natuurlijk shiny.gif , ik rij waarschijnlijk vlak na st Joost de A73 op, maar ik kan ook bij Echt de A2 oprijden, want daar ligt een wel een parkeerplaats in de buurt.
Bravo-niels
Pff ja de stangetjes, hou me er over op, pure ellende.

Maar de stangetjes van bravo passen wel op de alfa klinken? Want ik heb er geen stangetjes bij.

Had al eens in je topic gelezen en t een en ander onthouden:P

Idd, echt. Moeten we dan maar eens iets over kortsluiten.
Moniquepeeters
QUOTE (Bravo-niels @ Apr 6 2011, 15:20) *
Pff ja de stangetjes, hou me er over op, pure ellende.

Maar de stangetjes van bravo passen wel op de alfa klinken? Want ik heb er geen stangetjes bij.

Had al eens in je topic gelezen en t een en ander onthouden:P

Idd, echt. Moeten we dan maar eens iets over kortsluiten.

De stangetjes passen wel gelukkig. Want als je die ook nog uit je deur moet gaan halen, dan ben je helemaal grijs als je ermee klaar bent smile.gif
Maar je kan volgens mij de stangetjes wel n beetje van hoogte veranderen, mocht dat nodig zijn.
thei
QUOTE (Bravo-niels @ Apr 6 2011, 12:18) *
had ze ook via een sloop ergens in holland besteld en de volgende dag al in huis. Had er inc verzenden 130,- voor neer moeten leggen.

Ga eens naar v Kessel in Schinnen op het sloop terein kijken,ja ik weet is nu te laat maar daar staan ook div Marea's met kunstof klinken die dus ook netjes blijven en daar betaal je voor alle 4 de deuren 50 euro,staan ook div Bravo's....vraag me niet naar de uitvoering en onderdelen die nog goed zijn,maar weet zeker dat je er zo een totaal compleet intrieur daar bij elkaar sprokkeld voor niet te veel geld.

Vorige week nog voor mijn Tipo een gratis hogedruk stuurhuisslang van een Bravo afgehaald,paar maanden terug een complete Punto antenne voor mijn Tipo uitgebouwd.
Bravo-niels
QUOTE (thei @ Apr 7 2011, 17:45) *
Ga eens naar v Kessel in Schinnen op het sloop terein kijken,ja ik weet is nu te laat maar daar staan ook div Marea's met kunstof klinken die dus ook netjes blijven en daar betaal je voor alle 4 de deuren 50 euro,staan ook div Bravo's....vraag me niet naar de uitvoering en onderdelen die nog goed zijn,maar weet zeker dat je er zo een totaal compleet intrieur daar bij elkaar sprokkeld voor niet te veel geld.

Vorige week nog voor mijn Tipo een gratis hogedruk stuurhuisslang van een Bravo afgehaald,paar maanden terug een complete Punto antenne voor mijn Tipo uitgebouwd.

Ja ik had perfecte mareklinken er op Thei:P

Maarja, dat verveelde me natuurlijk alweer vrij snel dus heb ik die alfa klinkjes erop gezet.
Die van kessel, zit die daar bij de stroopfabriek? of op dat industrie terreintje bij american cars?
Zoek nl nog marea koplampen.
thei
Bij de Stroopfabriek van de lekkerste appelstroop hypocrite.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.