Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bravo in de showroom!
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
RoberT-jet
Geen vraag en geen probleem maar weet even geen andere categorie topics waar dit hoort...

M'n nieuwe Bravo staat bij de dealer te wachten tot het 1 september wordt en ik 'm kan afhalen. cheerlie-ud.gif Vanwege leaseverplichtingen mag het niet eerder helaas. De dealer vond hem blijkbaar mooi genoeg om zolang in de showroom te zetten. Als-ie de vette vingers van alle nieuwsgierige kijkers er weer afpoetst heb ik er geen probleem mee.
Ik ben natuurlijk al twee keer langsgeweest om even te voelen, zitten en kijken... nog acht nachtjes slapen...
Sidharta
kleur? type? ....
Brooklyn
Ik gok zo op een: Bravo 1.4 T-Jet 120 Racing - Crossover Black

Groetjes Rick
Sidharta
lol.gif my mistake....
RoberT-jet
QUOTE (Sidharta @ Aug 24 2009, 15:50) *
lol.gif my mistake....

Ach, dat zijn van die dingen die mij ook regelmatig overkomen... eerst reageren, dan pas lezen/luisteren

Maar ik heb nog een paar extraatjes: Blue&Me Nav, automatische bi-zone airco, en electr. bediende achterportierruitjes.
Sidharta
mooi... van zodra je pics hebt mag je ze posten thumbsup.gif
RoberT-jet
Zal ik doen als ik ze heb gemaakt. Hij zal op de jouwe lijken: dus zwart met two-tone wielen, maar dan ook de donkere achter- en zijruitjes. Van binnen de zwart/rode bekleding enzo. Nog zeven nachtjes slapen... sleephappy.gif
Christiaan
QUOTE (RoberT-jet @ Aug 25 2009, 11:22) *
Zal ik doen als ik ze heb gemaakt. Hij zal op de jouwe lijken: dus zwart met two-tone wielen, maar dan ook de donkere achter- en zijruitjes. Van binnen de zwart/rode bekleding enzo. Nog zeven nachtjes slapen... sleephappy.gif

In het zwart zijn ze toch het mooiste! Wij hebben ook een zwarte met racing pakket, dus het zwart/rode interieur, en de sidekirts en spoilertje. Wij hebben wel geen two-tone velgen, maar 16?" Alu, omdat we de versie met roetfilter hebben, deze moest wat zuiniger zijn ofzo..
Sidharta
mmm... once your bravo goes black... you never want back.. lol.gif

zal idd zelfde uitvoering zijn als de mijne...
D3nnis
Gefeliciteerd man,

ik hoop dat je er net zoveel plezier aan beleeft als wij, we hebben er weer 2500 probleemloze kilometers opzitten na de vakantie.

altijd goed, straks weer een mooie crossover black op de weg erbij thumbsup.gif
RoberT-jet
Hier spreekt een hele blijde Bravorijder!!! yes_new.gif Sorry voor het lange verhaal, maar ik moet het allemaal even kwijt.

Ik heb afgelopen dinsdag m’n Bravo opgehaald bij de dealer en er nog maar 130 kilometers mee kunnen rijden, ik hou ‘m dit kalenderjaar nog buiten de fiscale bijtelling en kan dus helaas (bijna) alleen maar zakelijke ritten maken.

Er zijn me een paar dingen opgevallen:
- Tijdens m’n proefritjes een paar maanden terug viel me de erg (eigenlijk te) lichte besturing op, daar merk ik nu helemaal niks van, het lijkt erop dat dit is aangepast of dat het nog ‘los’ moet komen. Wat mij betreft mag het zo blijven.
- Het verbruik over de eerste 130 km is ondanks een relatief rustige inrijstijl schrikbarend hoog: 6,9km/l… ’t is lease, dus het kan me niet echt boeien, maar ik neem aan dat dit nog wel wat gaat zakken met het inlopen van de motor, al ben ik niet zo van het ‘nieuwe rijden’ dus echt lage cijfers ga ik niet redden denk ik.
- De adaptieve bochtenverlichting is een coole coool.gif gadget. Ik rij al bijna dertig jaar zonder, dus twijfel aan het echte nut ervan, maar het is wel geinig, zeker in het woonerfje waar ik woon.
- De automatische bi-zone airco is een goede investering geweest, die doet z’n werk feilloos zonder dat je er iets van merkt. Helemaal zoals het hoort.
- Aan de Blue&Me Nav moet ik nog even wennen, ik vind het nogal lang duren voordat je eindelijk kan gaan rijden. Ik heb ook al een keer gehad dat ik alleen nog maar “Ja” hoefde te zeggen op de vraag ‘Navigatie starten?’, maar ging al rijden en toen was het ingevoerde adres meteen kwijt en ik kon het niet meer oproepen. Nu wist ik de weg naar m’n eigen huis wel te vinden shiny.gif , maar het gaat even om het principe. Verder werkt de Nav na het instellen prima, en past zich ook erg snel aan als je eigenwijs een andere route volgt.
- De Blue&Me werkt prima, alleen jammer dat de SMS-reader niet werkt met m’n Nokia 6300, de telefoon die toch zo’n beetje de helft van Nederland heeft.
- De motorklep is van lood?! Ongelofelijk (en voor mij onbegrijpelijk) zwaar dat ding.
- De piep van de gordel is wel vreselijk irritant, je zou bijna de gordel altijd omdoen… nu doe ik dat ook meestal wel, maar als ik even via de brievenbus om de hoek rij vind ik dat teveel werk, en als je dan uitstapt om de brieven in de bus te doen blijft-ie doorpiepen! Kan dat uitgeschakeld worden?
- Het sportinterieur (zwart/rood) vind ik ongelofelijk mooi.
- Het sportstuur is het fijnste en mooiste stuurtje dat ik ooit in m’n handen heb gehad.
- Uiterlijk is deze uitvoering in het zwart met de zwarte ruitjes achter en de two-tone 17” velgen vreselijk mooi, echt genieten. yummie.gif Enige optische minpuntje is de te grote ruimte tussen de banden en de wielkasten, vooral achter.
- De 1.4 T-jet 120 rijdt heerlijk, en trekt lekker in het middengebied. Ik heb ‘m vanwege de maagdelijke km-stand nog niet erg ver doorgetrokken, maar heb goede hoop dat het dan nog leuker wordt.
- De wegligging heb ik gezien de nieuwigheid nog niet echt durven testen, maar lijkt zo op het eerste gevoel wel in orde. In de stromende regen wel al even geprobeerd hoe de auto reageert bij flink gas geven bij het uitkomen van de bocht. Bij gebrek aan ESP/ASR gingen de voorwielen flink aan het spinnen, maar de bestuurbaarheid bleef prima.
- Al met al voel ik me ongeveer zo met deze Bravo: cheer.gif cheerlie-ud.gif cheer.gif cheerlie-ud.gif cheer.gif cheerlie-ud.gif cheer.gif
- Ik ben nog niet aan foto’s toegekomen, komt echt nog, beloof ik…
D3nnis
QUOTE (RoberT-jet @ Sep 4 2009, 12:36) *
- Tijdens m’n proefritjes een paar maanden terug viel me de erg (eigenlijk te) lichte besturing op, daar merk ik nu helemaal niks van, het lijkt erop dat dit is aangepast of dat het nog ‘los’ moet komen. Wat mij betreft mag het zo blijven.
- Het verbruik over de eerste 130 km is ondanks een relatief rustige inrijstijl schrikbarend hoog: 6,9km/l… ’t is lease, dus het kan me niet echt boeien, maar ik neem aan dat dit nog wel wat gaat zakken met het inlopen van de motor, al ben ik niet zo van het ‘nieuwe rijden’ dus echt lage cijfers ga ik niet redden denk ik.
- De piep van de gordel is wel vreselijk irritant, je zou bijna de gordel altijd omdoen… nu doe ik dat ook meestal wel, maar als ik even via de brievenbus om de hoek rij vind ik dat teveel werk, en als je dan uitstapt om de brieven in de bus te doen blijft-ie doorpiepen! Kan dat uitgeschakeld worden?
- De 1.4 T-jet 120 rijdt heerlijk, en trekt lekker in het middengebied. Ik heb ‘m vanwege de maagdelijke km-stand nog niet erg ver doorgetrokken, maar heb goede hoop dat het dan nog leuker wordt.

Hé Robert,
nou van harte hoor, ik ken het gevoel king2.gif

nog een paar antwoorden/opmerkingen over je vragen/ervaringen,
-over het sturen, misschien stond tijdens je proefrit de CITY stand aan voor de besturing, linkerbovenknop op het dash. Ik rijd zelf ook zonder want met dan stuurt ie inderdaad superlicht.
-Verbruik lijkt mij redelijk netjes hoor, ik zit ook rond die waarden, tijdens de afgelopen vakantie had ik een gemiddelde van 6,6.
-die Piep van de gordel ken ik niet, misschien zit ie standaard alleen in het nieuwe modeljaar.
-inderdaad hij heeft inderdaad een heerlijke koppel rond de 1800-2000 toeren, je kunt lekker lui rijden en als je even gas bij geeft gaat ie als een speer er vandoor coool.gif

Veel plezier de komende tijd. biggrin.gif
Dutchy123
QUOTE (D3nnis @ Sep 4 2009, 13:02) *
-die Piep van de gordel ken ik niet, misschien zit ie standaard alleen in het nieuwe modeljaar.
-inderdaad hij heeft inderdaad een heerlijke koppel rond de 1800-2000 toeren, je kunt lekker lui rijden en als je even gas bij geeft gaat ie als een speer er vandoor coool.gif

De mijne is van juli 2007 en heeft die piep ook,idd irritant,een Volvo trekje
Koppel rond de 1800-2000 toeren heb ik ook niet want het is een turboloze hypocrite.gif
D3nnis
QUOTE (Dutchy123 @ Sep 5 2009, 20:20) *
De mijne is van juli 2007 en heeft die piep ook,idd irritant,een Volvo trekje

heel apart, de mijne is uit 2008 en heeft die piep dus niet, het waarschuwingslampje van de gordels brand wel als ik mijn gordel niet om heb confused.gif
Ik ben er niet rouwig om want mijn vorige auto (Toyota) had dus ook een piepje en dat was soms wel irritant.
Eddos
Wellicht dat de piep in te stellen valt, weet je dealer vast wel.
Mocht het je wel erg storen kun je natuurlijk de gordel achter je rug langs doen.
Almere
Misschien is het idee om gewoon altijd je gordel om te doen.
Juist in de bebouwde kom gebeuren de meeste ongelukjes.
RoberT-jet
Ja ja, is "Almere" soms een schuilnaam voor Mr. P. v. V.? wink.gif

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk hoor, en zoals ik al zei: ik heb hem vrijwel altijd om. Maar... ik vind een klein beetje vrijheid/eigen keus, al is het maar driehonderd meter in een woonerf waar je ongeveer 10/15km/u rijdt, toch ook wel belangrijk.
RoberT-jet
Vandaag even bij de dealer langsgeweest. Beweerde dat de piep niet kon worden uitgezet. Ach, dan Metallica maar op 25! yes_new.gif
D3nnis
QUOTE (RoberT-jet @ Sep 11 2009, 17:19) *
Vandaag even bij de dealer langsgeweest. Beweerde dat de piep niet kon worden uitgezet.

in de handleiding op blz.33 staat hierover een stukje;
Buzz. Gordels (Herinschakeling buzzer voor melding SBRsysteem)
De functie wordt alleen weergegeven als het SBR-systeem door de Fiat-dealer is uitgeschakeld
(zie de paragraaf “SBR-systeem” in het hoofdstuk “Veiligheid”).
.

De garage kan dus deze functie aanzetten indien hij niet selecteerbaar is.

Bij mij is deze functie waarschijnlijk al uitgezet door garage.
Ik kan hierdoor zelf bepalen of ik het piepje wil of niet. wink.gif
D3nnis
Nog even een aanvulling op mijn vorige post,

hierbij de volledige tekst uit de manual
Het akoestische signaal kan permanent door de Fiat-dealer worden uitgeschakeld.
Op uitvoeringen met een multifunctioneel display kan het SBR-systeem uitsluitend
weer worden geactiveerd door de Fiatdealer.
Op uitvoeringen met instelbaar multifunctioneel display kan het SBR-systeem
ook weer worden geactiveerd via het setup-menu.

ps. SBR staat voor Seat Belt Reminder.
FcBravo
hehe.. die gasten weten niet alles puh2.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.