evertjan
May 12 2004, 15:36
Als ik de klep dichtgooi dan valt ie aan de linkerkant niet in het slot, in de vanger zeg maar. Met de hand kan ik hem dan ook niet in de vanger duwen. Ik heb al geprobeerd om de vanger en het gedeelte aan de klep zelf te stellen maar dat help niets. Volgens mij is het wat afgesleten als ik het zo bekijk. Als ik nu op de snelwg rijd hoor je achterin veel lawaai en is het kouder omdat de klep niet goed sluit. Met de hand kun je de klep ook een beetje oplichten. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen ?
Alvast bedankt,
Evertjan
Justy_Perfect
May 12 2004, 19:28
Ja... heb ik ook gehad..
probleem zat hem echter op een andere lokatie dan je denkt....
Kijk eens naar je handvat?? Hij komt niet meer terug?? Dit was bij mij het geval waardoor de ene kant wel sloot maar de andere niet..
Oplossing : busje WD 40, klep open, flink spuiten tussen je handvat en deze beetje heen en weer bewegen..
evill bravo
May 12 2004, 19:40
QUOTE (Justy_Perfect)
Ja... heb ik ook gehad..
probleem zat hem echter op een andere lokatie dan je denkt....
Kijk eens naar je handvat?? Hij komt niet meer terug?? Dit was bij mij het geval waardoor de ene kant wel sloot maar de andere niet..
Oplossing : busje WD 40, klep open, flink spuiten tussen je handvat en deze beetje heen en weer bewegen..
werkt zeer effectief dat w40 ff opspuiten in laten werken paar keer inknijpen en klaar!!
bij mij doet de achterklep het perfect gaat open en dicht handvat komt netjes terug.
tot dat ik het handvat een keer in knijp terwijl de achterklep nog op slot staat dan blijft het handvat hangen de klep blijf dicht en gaat niet meer open.
vervolgens kan ik het binnenpaneel er uit halen heveltje omhalen slot openen met de afstansbediening en dan doet hij het weer.
al een halve bus wd40 ingespoten maar helaas geen resultaat.
evertjan
May 12 2004, 20:37
bedankt jongens maar volgens mij ligt het hier neit aan, de knop komt netjes terug, moet ook haast wel want deze is pas vernieuwd. hij klikt gewoon niet vast linksonder, wat nu ??
Justy_Perfect
May 12 2004, 21:12
Dan wordt het inderdaad de boel openslopen aan de binnenkant :shock: en kijken waarom 1 kant wel pakt en de andere niet
Weekend2.4TDS125
May 22 2004, 15:59
Voor dat je de boel volledig gaat openslopen moet je msschien even kijken naar de klepvangers. Er zit aan elke kant een zwarte dop op je klep en die is verstelbaar. Misschien moet je hem iets meer naar binnen draaien om de klep wat dieper te laten vallen. Je kan van te voren al zien of het gaat helpen als er slijtage zit aan de kant die niet goed sluit en er is aan de andere kant geen slijtage. Helpt dit niet dan kun je de boel altijd nog openslopen :wink:
Josimar(ea)
Aug 24 2004, 22:06
Heb inderdaad hetzelfde als "jur". Mijn handvat blijft hangen en is dan alleen nog vanbinnenuit met heveltje/hefboompje te openen/omtgrendelen btje lastig ja, maar beste jur, heb jij al een oplossing gevonden of wordt het gewoon garage/dealer werk ? :?:
(oh ja, WD 40 is bijna leeg)
SNEEKY
Aug 24 2004, 22:13
is beetje zwak punt van de SW,wij vervangen hier het volledige handvat,de tijd dat het kost om open te halen,los te maken en te smeren om dan na 3 weken weer vast te hangen komt overeen dus ... hier nieuw erin :wink:
Firebug
Aug 26 2004, 21:53
Hoi.
Heb hetzelfde probleem gehad. Knop bleef hangen. Probleem is dat het scharnier van de knop vast gaat zitten. Heb bij mij deze gedemonteerd en kleine gaatjes geboord (onzichtbaar aan de binnenzijde) zodat ik de scharnierpennen eruit kon tikken. Toen ze eruit waren alles netjes schoon gemaakt, pennen opgeschuurd en lekker in het vewt weer gemonteerd. Loopt weer als nieuw! 1,5 uur werk en maximaal resultaat!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.