Monstra16v
May 12 2004, 13:26
ik zit te denken om mijn bravo weg te doen hoe zouden jullie dit doen?
standaard orgineel
of hoe die er nu bij staat
ik zit hier al een tijdje mee in mijn hoofd om een diesel te gaan rijden.
en nu denk ik aan een bravo of stilo diesel.
dit komt omdat ik veel km maak.
twijfel toch om nog een bravo te nemen lijkt me wel leuk maar dan wel full option net als deze, weet iemand wat ze daarvoor vragen een 1.9 jtd vanaf 99 met km tot 80 000.
en wat denk je dat ik trug krijg voor mijn bravo 1200 16 v uit 99 full option met 100 000 km.
Justy_Perfect
May 12 2004, 14:11
Stomme vraag maar waarom geen LPG G3 in laten bouwen??
Kosten ongv. 1000 euro, je kan deze auto houden, wegenbelasting is erg goedkoop ( ik betaal 33 euro per maand)en tanken een lachertje...( 15 euro een volle tank)
Ik rij per maand ongeveer 3000 km.
LPG G3 is super, het is goedkoop, schoon en...... weinig prestatieverlies.
Heeft de oude lpg variant nog een 25% prestatieverlies, het G3 system is maar 5%
Dream Hitchers
May 12 2004, 14:18
1 hele goeie keus is koop er nog een bravootje bij.
jij blij, vrouw blij, wij blij nog een member er bij

haha
Greetings Geert
pieter
May 12 2004, 14:58
LPG LPG LPG
ik maak met mijn zotte kuren 300 km voor 15 eurokes
dieselke is dan nog duurder
is het serieus voor 15 euro een volle tank ? met gas dan..
ik ga zaterdag ook particulier kijken naar bravo 1.4 12v uit 97 met G3 instalatie erin..
Monstra16v
May 12 2004, 15:53
kost dat echt 1000 euro heb iemand hier info over ik dacht dat de wagen dan gaar werd van g3
pieter
May 12 2004, 15:58
oppassen met die 1.4!
sommige zijn er tevreden over, andere niet. Als je eens bij autoweek gaat kijken zie je dat ze de 1.4 bij de tweede versie van de bravo niet hebben gemaakt. Waren vele problemen mee.
Is natuurlijk een beetje kwestie van geluk...
Pestventje
May 12 2004, 16:05
Volgens mij is de aanschaf van de inbouw wel wat meer dan € 1000,-, maar het blijft een eenmalige aanschaf die je in een snelle tijd kunt terugverdienen.
Literprijs van gas is ongeveer € 0,40.
Ik zou zeggen, lees er maar wat meer over op
www.autogas.nl voor meer informatie en kijk bij de links voor aanbieders van gas waar je vaak zo je voordeel mee kunt berekenen.
Xtrusion
May 12 2004, 16:08
mijn buurjongen rijd ook lpg.. wel super als je veel kilometers maakt...
kost op dit moment in apeldoorn 35,5 cent de liter... dus tankt erg goedkoop in verhouding met benzine.
en qua belasting ga je maar iets van 10 euro omhoog.. 1x tanken en je hebt het er uit
grtzz Robert
Justy_Perfect
May 12 2004, 19:25
volle tank = 55 liter x 0.32 eurocent, rijd 1: 11 bij konstant ongv 130/140 km
Inbouwprijs ligt tussen de 1000-2000 euro, afhankelijk van type, tankinhoud en dergelijke.
doe eens een zoek opdracht in Google op LPG G3
http://www.autovak.nl/techniek/actuele%20o...rwerpen/lpg.asp
IK kan het je zeker aanraden, engiste minpuntje is dat je 1/3 van de ruimte in je kofferbak kwijt bent.
Monstra16v
May 12 2004, 19:39
heb over het lpg nagedacht maar dat doe ik nie ik hou mijn ogen gewoon open voor een nieuwere diesel...
Pestventje
May 12 2004, 19:40
QUOTE (Monstra16v)
heb over het lpg nagedacht maar dat doe ik nie ik hou mijn ogen gewoon open voor een nieuwere diesel...
Ben ik (en misschien nog wel meerdere) benieuwd naar de rede :idea:
lekkere JTD met chipje
Dutch Dimension
May 12 2004, 19:51
Monstra16v
May 12 2004, 20:21
allemaal teveel km nie hoger 80 000
RARARA
May 12 2004, 22:36
QUOTE (Monstra16v)
Waarom niet ??? Je gebruikt je kofferbak toch niet voor je 15" woofers
Op de plaats van die lege kist kan mooi een lpg tank staan.
Maar als je toch voor diesel kiest, moet het wel een Bravo zijn he !! :wink:
Slider
May 12 2004, 22:41
Wegdoen, heel simpel: GEEF hem aan mij. Kom hem zo halen, ben je hem kwijt
Als ik jou was zou ik de dingen eraf halen die je op je "nieuwe" Bravo terug wilt hebben. En je oude als origineel weer verkopen. Ik zou dat doen via Marktplaats of een dergelijke site. En dan een mooie JTD Bravo kopen. Beetje chippen en voila het gewenste resultaat is bereikt; een zuinige en snelle Bravo. Tenminste, dat is hoe ik het zou aanpakken....
The Master
May 12 2004, 22:43
QUOTE (Slider)
een zuinige en snelle Bravo
Sneeky rijdt 1:16 (laatste tank) en met 300NM... Pfff, dat gaat HARD (en ja, ben echt wel wat gewent). Dus wil je diesel, koop een JTD en chip m... Daar ga je echt GEEN spijt van krijgen (dat chipe dan)
Monstra16v
May 13 2004, 06:31
ja zit er stevig aan te denken en dan zejker alles over bouwen
maar wordt wel een wagen van de dealer en dan ruil ik mijne in ik ga gewoon rustig zoeken ik zie et wel
QUOTE (Monstra16v)
maar wordt wel een wagen van de dealer en dan ruil ik mijne in ik ga gewoon rustig zoeken ik zie et wel
Als je maar uit de buurt van Weiers blijft ...
Stelletje afzetters ...
Mijn 75 TD heeft me 11.000 euro gekost ...
Wel met lichtmetaal en alle opties, maar dan nog ...
marcelv8
May 13 2004, 11:42
QUOTE (Monstra16v)
let effe op,
was net in het nieuws dat ze diesel DUURDER gaan maken, en dat alle diesel auto's een of ander filter moeten krijgen. (zal ook niet goedkoop zijn...)
Van Geel wil roetfilter dieselauto stimuleren
Van onze verslaggever
DEN HAAG-De overheid wil via een fiscale vrijstelling of een speciale subsidie het monteren van roetfilters in dieselauto's stimuleren. Staatssecretaris Van Geel (Milieu) is nog in overleg met de ministeries van Financiën en Verkeer en Waterstaat over de financiering van de stimuleringsmaatregel.
Dit zei een woordvoerder donderdag. De bewindsman mikt al op het duurder maken van dieselbrandstof, in de strijd tegen luchtverontreiniging. Binnen een maand neemt het kabinet daarover besluiten. Ook op Europees niveau is een regeling voor zulke schonere diesels in de maak, die Van Geel erdoor wil jassen in het halfjaar vanaf 1 juli dat Nederland EU-voorzitter is.
Duitsland wil ook roetfilters fiscaal stimuleren. De Europese regels staan zulke plannen nu niet toe. Maar EU-milieucommissaris Wallström, die maandag in Den Haag op bezoek was, is bereid met spoed een voorstel voor een uniforme, tijdelijke regeling te presenteren. Van Geel wil als voorzitter van de 'EU-milieuraad' proberen dat voorstel voor 1 januari door de andere lidstaten te laten goedkeuren.
Diesel bevat ongezonde roetdeeltjes, maar is momenteel wel bijna veertig eurocent goedkoper dan benzine. Er rijden dan ook steeds meer dieselauto's rond. Van de vorig jaar nieuw verkochte auto's reed 22 procent diesel. De maatregelen zouden 1 januari 2006 in werking treden. Een hogere dieselaccijns zint vooral het beroepsgoederenvervoer niet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.